Kolem odstoupení Fernanda Alonsa v průběhu Grand Prix Belgie se vedly značné debaty. Pilot si stěžoval na malý výkon a ve 26. kole svůj vůz odstavil v boxech. Honda ovšem později prohlásila, že na motoru nebyla žádná závada zjištěna.
Alonso ve Spa ohlásil jako příčinu odstoupení "problém s motorem", ale Honda po závodě nenašla při kontrole údajů nic, co by naznačovalo, že jde o nějaký problém. Přestože je pohonná jednotka, se kterou jel Alonso v Belgii připravena k opětovnému použití, je pravděpodobné, že bude v Itálii postižen posunem na startovním roštu. Motor ze Španělova vozu byl převezen do Milton Keynes, kde se ale nepřišlo na žádný problém, proto se vrátil zpět k použití.
Na přetřes se nyní dostává otázka, jak bude Honda na Monze postupovat. Jak už bylo řečeno dříve, japonský dodavatel pohonných jednotek připravil pro Monzu aktualizaci pro Alonsův agregát, ale v současné době, kdy se nabízí eventualita použít motor z Belgie, panuje v tomto směru nerozhodnost. O celé záležitosti by se mělo rozhodnout ze čtvrtka na pátek před prvním tréninkem.
Pokud by Honda nasadila novou aktualizaci, zaměřenou na zvýšení výkonu, dostane ji k dispozici pouze Alonso a šlo by o kompletní výměnu motoru, což by pro něj znamenalo penalizaci ve výši 35 míst na startu. Honda i McLaren mohou jít i taktickou cestou a nechat si udělit penalizaci na okruzích, kde se nedá očekávat dobrý výsledek, aby pak měl tým volné ruce tam, kde může být opravdu silný.
To je právě případ Monzy, po které následuje Grand Prix Singapuru, která je pro Alonsa velkou šancí na opravdu vynikající výsledek, nejspíš z celého zbytku sezóny.
Fernando Alonso rovněž oznámil už ve Spa, že pokud bude na Monze penalizován, oplatí svému týmovému kolegovi Stoffelu Vandoorneovi pomoc z Belgie, protože jeho pozice na startovním roštu bude dána dopředu. Vandoorne umožnil jet Alonsovi v jeho závětří a tím pádem ho posunul k lepšímu výkonu v kvalifikaci.
"Měli jsme to naplánované. Příští týden na Monze to bude naopak, protože jsem na řadě já. Pokoušíme se z penalizací vydolovat nějaký výhodu a najít určitá pozitiva, která budou pro náš tým co nejlepší," dodal ještě v prostředí okruhu Spa-Francorchamps Alonso.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.