Kolem odstoupení Fernanda Alonsa v průběhu Grand Prix Belgie se vedly značné debaty. Pilot si stěžoval na malý výkon a ve 26. kole svůj vůz odstavil v boxech. Honda ovšem později prohlásila, že na motoru nebyla žádná závada zjištěna.
Alonso ve Spa ohlásil jako příčinu odstoupení "problém s motorem", ale Honda po závodě nenašla při kontrole údajů nic, co by naznačovalo, že jde o nějaký problém. Přestože je pohonná jednotka, se kterou jel Alonso v Belgii připravena k opětovnému použití, je pravděpodobné, že bude v Itálii postižen posunem na startovním roštu. Motor ze Španělova vozu byl převezen do Milton Keynes, kde se ale nepřišlo na žádný problém, proto se vrátil zpět k použití.
Na přetřes se nyní dostává otázka, jak bude Honda na Monze postupovat. Jak už bylo řečeno dříve, japonský dodavatel pohonných jednotek připravil pro Monzu aktualizaci pro Alonsův agregát, ale v současné době, kdy se nabízí eventualita použít motor z Belgie, panuje v tomto směru nerozhodnost. O celé záležitosti by se mělo rozhodnout ze čtvrtka na pátek před prvním tréninkem.
Pokud by Honda nasadila novou aktualizaci, zaměřenou na zvýšení výkonu, dostane ji k dispozici pouze Alonso a šlo by o kompletní výměnu motoru, což by pro něj znamenalo penalizaci ve výši 35 míst na startu. Honda i McLaren mohou jít i taktickou cestou a nechat si udělit penalizaci na okruzích, kde se nedá očekávat dobrý výsledek, aby pak měl tým volné ruce tam, kde může být opravdu silný.
To je právě případ Monzy, po které následuje Grand Prix Singapuru, která je pro Alonsa velkou šancí na opravdu vynikající výsledek, nejspíš z celého zbytku sezóny.
Fernando Alonso rovněž oznámil už ve Spa, že pokud bude na Monze penalizován, oplatí svému týmovému kolegovi Stoffelu Vandoorneovi pomoc z Belgie, protože jeho pozice na startovním roštu bude dána dopředu. Vandoorne umožnil jet Alonsovi v jeho závětří a tím pádem ho posunul k lepšímu výkonu v kvalifikaci.
"Měli jsme to naplánované. Příští týden na Monze to bude naopak, protože jsem na řadě já. Pokoušíme se z penalizací vydolovat nějaký výhodu a najít určitá pozitiva, která budou pro náš tým co nejlepší," dodal ještě v prostředí okruhu Spa-Francorchamps Alonso.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.