Carlos Sainz jr. se v minulosti několikrát nechal slyšet, že by nechtěl svou kariéru spojovat jenom s Toro Rosso. Bylo kolem toho hodně dohadů, několikrát se i zvyšoval hlas, aby nakonec vyslechl rozhodnutí, že nikam nepůjde.
Jenže po dalším odstoupení Maxe Verstappena v Belgii projevil Red Bull značnou nespokojenost se spolehlivostí agregátů Renault. Horner veřejně zkritizoval poskytované služby, své k tomu řekli i piloti. Ačkoliv Cyril Abiteboul přiznal, že není všechno v pořádku a společně s Alainem Prostem se svým zákazníkům omluvili, nejspíš budou následovat ještě další kroky.
Nelze proto vyloučit, že v zákulisí se už chystají kompenzační dohody, týkající se slev za motory. A právě Carlos Sainz jr. může v tomto směru hrát svou roli. Jak už bylo řečeno, Španěl má pocit, že se jeho kariéra zadrhla v záložním týmu nápojového giganta a rád by se rozlétl na vlastních křídlech. Jenže v tom mu brání současné smluvní závazky, které mají trvání až do konce roku 2018. Objevují se i názory, že Red Bull Sainze jr. nepustí už jen proto, že investice do jeho osoby byly značné.
Carlos Sainz jr. už nějakou dobu na "listině přání" Renaultu figuruje, proto by případný přechod do týmu žlutočerných dával smysl. Jenže tu nejsou jen otázky kontraktu, ale také přítomnost Jolyona Palmera, který předvedl dle týmu v Belgii velice slibný výkon. A nesmíme zapomínat ani na široce diskutovaného Roberta Kubicu, o jehož návratu do F1 se už delší dobu intenzivně debatuje.
"Moje budoucnost je zcela závislá na tom, co udělá Red Bull a dr. Marko. Vůbec o této otázce nemluvím, protože je všechno je v jejich rukou. Jisté je, že s Toro Rosso mám smlouvu ještě na rok a s Red Bullem na pár dalších let. Takže moje budoucnost je závislá na tom, co je podle Red Bullu pro mě nejlepší a kam mám jít," poněkud odevzdaně komentuje situaci Sainz jr., po dřívějších prohlášeních evidentně už krajně opatrný.
"Doufejme, že bude Toro Rosso příští rok lepší a přiblíží se elitní trojici. Nejsem jediným pilotem, který se chce výkonnostně posunout. Existuje mnoho dalších, kteří jsou ve středu startovního pole ve stejné situaci jako já, takže je třeba být trpělivý a čekat, až přijde náš okamžik," dodává Sainz jr. On sám tedy o případně výměně nic nenaznačuje, ale vůbec není vyloučeno, že po dřívějších eskapádách a jeho vlastním vyjádření už chce pouze čekat, kam ho Red Bull a dr. Helmut Marko zavanou.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.