Carlos Sainz jr. se v minulosti několikrát nechal slyšet, že by nechtěl svou kariéru spojovat jenom s Toro Rosso. Bylo kolem toho hodně dohadů, několikrát se i zvyšoval hlas, aby nakonec vyslechl rozhodnutí, že nikam nepůjde.
Jenže po dalším odstoupení Maxe Verstappena v Belgii projevil Red Bull značnou nespokojenost se spolehlivostí agregátů Renault. Horner veřejně zkritizoval poskytované služby, své k tomu řekli i piloti. Ačkoliv Cyril Abiteboul přiznal, že není všechno v pořádku a společně s Alainem Prostem se svým zákazníkům omluvili, nejspíš budou následovat ještě další kroky.
Nelze proto vyloučit, že v zákulisí se už chystají kompenzační dohody, týkající se slev za motory. A právě Carlos Sainz jr. může v tomto směru hrát svou roli. Jak už bylo řečeno, Španěl má pocit, že se jeho kariéra zadrhla v záložním týmu nápojového giganta a rád by se rozlétl na vlastních křídlech. Jenže v tom mu brání současné smluvní závazky, které mají trvání až do konce roku 2018. Objevují se i názory, že Red Bull Sainze jr. nepustí už jen proto, že investice do jeho osoby byly značné.
Carlos Sainz jr. už nějakou dobu na "listině přání" Renaultu figuruje, proto by případný přechod do týmu žlutočerných dával smysl. Jenže tu nejsou jen otázky kontraktu, ale také přítomnost Jolyona Palmera, který předvedl dle týmu v Belgii velice slibný výkon. A nesmíme zapomínat ani na široce diskutovaného Roberta Kubicu, o jehož návratu do F1 se už delší dobu intenzivně debatuje.
"Moje budoucnost je zcela závislá na tom, co udělá Red Bull a dr. Marko. Vůbec o této otázce nemluvím, protože je všechno je v jejich rukou. Jisté je, že s Toro Rosso mám smlouvu ještě na rok a s Red Bullem na pár dalších let. Takže moje budoucnost je závislá na tom, co je podle Red Bullu pro mě nejlepší a kam mám jít," poněkud odevzdaně komentuje situaci Sainz jr., po dřívějších prohlášeních evidentně už krajně opatrný.
"Doufejme, že bude Toro Rosso příští rok lepší a přiblíží se elitní trojici. Nejsem jediným pilotem, který se chce výkonnostně posunout. Existuje mnoho dalších, kteří jsou ve středu startovního pole ve stejné situaci jako já, takže je třeba být trpělivý a čekat, až přijde náš okamžik," dodává Sainz jr. On sám tedy o případně výměně nic nenaznačuje, ale vůbec není vyloučeno, že po dřívějších eskapádách a jeho vlastním vyjádření už chce pouze čekat, kam ho Red Bull a dr. Helmut Marko zavanou.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.