Carlos Sainz jr. se v minulosti několikrát nechal slyšet, že by nechtěl svou kariéru spojovat jenom s Toro Rosso. Bylo kolem toho hodně dohadů, několikrát se i zvyšoval hlas, aby nakonec vyslechl rozhodnutí, že nikam nepůjde.
Jenže po dalším odstoupení Maxe Verstappena v Belgii projevil Red Bull značnou nespokojenost se spolehlivostí agregátů Renault. Horner veřejně zkritizoval poskytované služby, své k tomu řekli i piloti. Ačkoliv Cyril Abiteboul přiznal, že není všechno v pořádku a společně s Alainem Prostem se svým zákazníkům omluvili, nejspíš budou následovat ještě další kroky.
Nelze proto vyloučit, že v zákulisí se už chystají kompenzační dohody, týkající se slev za motory. A právě Carlos Sainz jr. může v tomto směru hrát svou roli. Jak už bylo řečeno, Španěl má pocit, že se jeho kariéra zadrhla v záložním týmu nápojového giganta a rád by se rozlétl na vlastních křídlech. Jenže v tom mu brání současné smluvní závazky, které mají trvání až do konce roku 2018. Objevují se i názory, že Red Bull Sainze jr. nepustí už jen proto, že investice do jeho osoby byly značné.
Carlos Sainz jr. už nějakou dobu na "listině přání" Renaultu figuruje, proto by případný přechod do týmu žlutočerných dával smysl. Jenže tu nejsou jen otázky kontraktu, ale také přítomnost Jolyona Palmera, který předvedl dle týmu v Belgii velice slibný výkon. A nesmíme zapomínat ani na široce diskutovaného Roberta Kubicu, o jehož návratu do F1 se už delší dobu intenzivně debatuje.
"Moje budoucnost je zcela závislá na tom, co udělá Red Bull a dr. Marko. Vůbec o této otázce nemluvím, protože je všechno je v jejich rukou. Jisté je, že s Toro Rosso mám smlouvu ještě na rok a s Red Bullem na pár dalších let. Takže moje budoucnost je závislá na tom, co je podle Red Bullu pro mě nejlepší a kam mám jít," poněkud odevzdaně komentuje situaci Sainz jr., po dřívějších prohlášeních evidentně už krajně opatrný.
"Doufejme, že bude Toro Rosso příští rok lepší a přiblíží se elitní trojici. Nejsem jediným pilotem, který se chce výkonnostně posunout. Existuje mnoho dalších, kteří jsou ve středu startovního pole ve stejné situaci jako já, takže je třeba být trpělivý a čekat, až přijde náš okamžik," dodává Sainz jr. On sám tedy o případně výměně nic nenaznačuje, ale vůbec není vyloučeno, že po dřívějších eskapádách a jeho vlastním vyjádření už chce pouze čekat, kam ho Red Bull a dr. Helmut Marko zavanou.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.