Italský výrobce a dodavatel pneumatik se obává, že by při Grand Prix Itálie mohlo dojít k podobnému jevu jako před necelým týdnem v Belgii, kdy zadní pneumatiky některých vozů postiženy podivnými vibracemi.
Zástupci Pirelli v tomto týdnu stále hledali odpověď, proč k takovému jevu došlo. Podle svědectví si několik pilotů stěžovalo, že při výjezdu z pomalých zatáček se pneumatiky divně otáčejí. Bylo to vůbec poprvé, kdy musela značka Pirelli čelit takovým problémům. Přestože nešlo o závadu, která by představovala z hlediska konstrukční integrity pneumatik nějaké riziko, vibrace ovlivnily například výkon Lance Strolla v kvalifikaci.
Vzhledem k nejkratšímu možnému časovému úseku mezi dvěma závody se závodní manažer Pirelli Mario Isola obává, že by na Autodromo di Monza mohly nastat podobné potíže, i když je přesvědčen, že v Itálii nebudou potíže tak silné jako v Belgii.
"Je možné, že k tomu dojde, protože na této trati piloti intenzivně brzdí a při výjezdu ze pomalých šikan mají velkou trakci. Ale také je třeba vzít v úvahu přilnavost a stupeň drsnosti povrchu trati. Jsem si jistý, že v Monze nebude situace stejná jako ve Spa-Francorchamps," ubezpečuje závodní pole Isola.
To ale neznamená, že u Pirelli hodili celou záležitost za hlavu. Isola potvrdil, že celý týden se v milánské továrně odborníci zaměřili na hledání důvodu, proč k podivnému chování některých pneumatik na belgickém okruhu došlo.
wiggle wiggle wiggle #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/f1UqlEf19I
— Mattzel89 (@Mattzel89) 26. srpna 2017Video: Vibrace pneumatik Pirelli na Mercedesu v Belgii
"Kontrolujeme frekvenci vibrací a nadále zjišťujeme, co se stalo a proč k tomu došlo. Je to zcela nový efekt, sice podobný domu, s nímž už jsme se v minulosti setkali, ale tehdy se jednalo o bočnici, tentokrát se zdá, že to je otázka běhounu. Když jsme mluvili se zástupci týmů, byli si jistí, že nešlo o zásadní problém a závod tím v zásadě nebyl ovlivněn.
Při našem vyšetřování jsme během závodního víkendu rozřezali velké množství pneumatik, ale nenašli jsme nic, co by nám v našem šetření pomohlo. Takže je třeba ve vyšetřování pokračovat a nadále pneumatiky kontrolovat. Efekt se dostavuje při nízké trakci, takže se podíváme i na data ze závodu," slibuje Isola.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.