Italský výrobce a dodavatel pneumatik se obává, že by při Grand Prix Itálie mohlo dojít k podobnému jevu jako před necelým týdnem v Belgii, kdy zadní pneumatiky některých vozů postiženy podivnými vibracemi.
Zástupci Pirelli v tomto týdnu stále hledali odpověď, proč k takovému jevu došlo. Podle svědectví si několik pilotů stěžovalo, že při výjezdu z pomalých zatáček se pneumatiky divně otáčejí. Bylo to vůbec poprvé, kdy musela značka Pirelli čelit takovým problémům. Přestože nešlo o závadu, která by představovala z hlediska konstrukční integrity pneumatik nějaké riziko, vibrace ovlivnily například výkon Lance Strolla v kvalifikaci.
Vzhledem k nejkratšímu možnému časovému úseku mezi dvěma závody se závodní manažer Pirelli Mario Isola obává, že by na Autodromo di Monza mohly nastat podobné potíže, i když je přesvědčen, že v Itálii nebudou potíže tak silné jako v Belgii.
"Je možné, že k tomu dojde, protože na této trati piloti intenzivně brzdí a při výjezdu ze pomalých šikan mají velkou trakci. Ale také je třeba vzít v úvahu přilnavost a stupeň drsnosti povrchu trati. Jsem si jistý, že v Monze nebude situace stejná jako ve Spa-Francorchamps," ubezpečuje závodní pole Isola.
To ale neznamená, že u Pirelli hodili celou záležitost za hlavu. Isola potvrdil, že celý týden se v milánské továrně odborníci zaměřili na hledání důvodu, proč k podivnému chování některých pneumatik na belgickém okruhu došlo.
wiggle wiggle wiggle #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/f1UqlEf19I
— Mattzel89 (@Mattzel89) 26. srpna 2017Video: Vibrace pneumatik Pirelli na Mercedesu v Belgii
"Kontrolujeme frekvenci vibrací a nadále zjišťujeme, co se stalo a proč k tomu došlo. Je to zcela nový efekt, sice podobný domu, s nímž už jsme se v minulosti setkali, ale tehdy se jednalo o bočnici, tentokrát se zdá, že to je otázka běhounu. Když jsme mluvili se zástupci týmů, byli si jistí, že nešlo o zásadní problém a závod tím v zásadě nebyl ovlivněn.
Při našem vyšetřování jsme během závodního víkendu rozřezali velké množství pneumatik, ale nenašli jsme nic, co by nám v našem šetření pomohlo. Takže je třeba ve vyšetřování pokračovat a nadále pneumatiky kontrolovat. Efekt se dostavuje při nízké trakci, takže se podíváme i na data ze závodu," slibuje Isola.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.