Italský výrobce a dodavatel pneumatik se obává, že by při Grand Prix Itálie mohlo dojít k podobnému jevu jako před necelým týdnem v Belgii, kdy zadní pneumatiky některých vozů postiženy podivnými vibracemi.
Zástupci Pirelli v tomto týdnu stále hledali odpověď, proč k takovému jevu došlo. Podle svědectví si několik pilotů stěžovalo, že při výjezdu z pomalých zatáček se pneumatiky divně otáčejí. Bylo to vůbec poprvé, kdy musela značka Pirelli čelit takovým problémům. Přestože nešlo o závadu, která by představovala z hlediska konstrukční integrity pneumatik nějaké riziko, vibrace ovlivnily například výkon Lance Strolla v kvalifikaci.
Vzhledem k nejkratšímu možnému časovému úseku mezi dvěma závody se závodní manažer Pirelli Mario Isola obává, že by na Autodromo di Monza mohly nastat podobné potíže, i když je přesvědčen, že v Itálii nebudou potíže tak silné jako v Belgii.
"Je možné, že k tomu dojde, protože na této trati piloti intenzivně brzdí a při výjezdu ze pomalých šikan mají velkou trakci. Ale také je třeba vzít v úvahu přilnavost a stupeň drsnosti povrchu trati. Jsem si jistý, že v Monze nebude situace stejná jako ve Spa-Francorchamps," ubezpečuje závodní pole Isola.
To ale neznamená, že u Pirelli hodili celou záležitost za hlavu. Isola potvrdil, že celý týden se v milánské továrně odborníci zaměřili na hledání důvodu, proč k podivnému chování některých pneumatik na belgickém okruhu došlo.
wiggle wiggle wiggle #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/f1UqlEf19I
— Mattzel89 (@Mattzel89) 26. srpna 2017Video: Vibrace pneumatik Pirelli na Mercedesu v Belgii
"Kontrolujeme frekvenci vibrací a nadále zjišťujeme, co se stalo a proč k tomu došlo. Je to zcela nový efekt, sice podobný domu, s nímž už jsme se v minulosti setkali, ale tehdy se jednalo o bočnici, tentokrát se zdá, že to je otázka běhounu. Když jsme mluvili se zástupci týmů, byli si jistí, že nešlo o zásadní problém a závod tím v zásadě nebyl ovlivněn.
Při našem vyšetřování jsme během závodního víkendu rozřezali velké množství pneumatik, ale nenašli jsme nic, co by nám v našem šetření pomohlo. Takže je třeba ve vyšetřování pokračovat a nadále pneumatiky kontrolovat. Efekt se dostavuje při nízké trakci, takže se podíváme i na data ze závodu," slibuje Isola.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.