Italský výrobce a dodavatel pneumatik se obává, že by při Grand Prix Itálie mohlo dojít k podobnému jevu jako před necelým týdnem v Belgii, kdy zadní pneumatiky některých vozů postiženy podivnými vibracemi.
Zástupci Pirelli v tomto týdnu stále hledali odpověď, proč k takovému jevu došlo. Podle svědectví si několik pilotů stěžovalo, že při výjezdu z pomalých zatáček se pneumatiky divně otáčejí. Bylo to vůbec poprvé, kdy musela značka Pirelli čelit takovým problémům. Přestože nešlo o závadu, která by představovala z hlediska konstrukční integrity pneumatik nějaké riziko, vibrace ovlivnily například výkon Lance Strolla v kvalifikaci.
Vzhledem k nejkratšímu možnému časovému úseku mezi dvěma závody se závodní manažer Pirelli Mario Isola obává, že by na Autodromo di Monza mohly nastat podobné potíže, i když je přesvědčen, že v Itálii nebudou potíže tak silné jako v Belgii.
"Je možné, že k tomu dojde, protože na této trati piloti intenzivně brzdí a při výjezdu ze pomalých šikan mají velkou trakci. Ale také je třeba vzít v úvahu přilnavost a stupeň drsnosti povrchu trati. Jsem si jistý, že v Monze nebude situace stejná jako ve Spa-Francorchamps," ubezpečuje závodní pole Isola.
To ale neznamená, že u Pirelli hodili celou záležitost za hlavu. Isola potvrdil, že celý týden se v milánské továrně odborníci zaměřili na hledání důvodu, proč k podivnému chování některých pneumatik na belgickém okruhu došlo.
wiggle wiggle wiggle #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/f1UqlEf19I
— Mattzel89 (@Mattzel89) 26. srpna 2017Video: Vibrace pneumatik Pirelli na Mercedesu v Belgii
"Kontrolujeme frekvenci vibrací a nadále zjišťujeme, co se stalo a proč k tomu došlo. Je to zcela nový efekt, sice podobný domu, s nímž už jsme se v minulosti setkali, ale tehdy se jednalo o bočnici, tentokrát se zdá, že to je otázka běhounu. Když jsme mluvili se zástupci týmů, byli si jistí, že nešlo o zásadní problém a závod tím v zásadě nebyl ovlivněn.
Při našem vyšetřování jsme během závodního víkendu rozřezali velké množství pneumatik, ale nenašli jsme nic, co by nám v našem šetření pomohlo. Takže je třeba ve vyšetřování pokračovat a nadále pneumatiky kontrolovat. Efekt se dostavuje při nízké trakci, takže se podíváme i na data ze závodu," slibuje Isola.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.