Šesté odstoupení v letošní sezóně, z toho čtvrté z důvodů mechanických nedostatků, řádně rozčílilo nejen Maxe, ale i jeho otce Jose Verstappena. Oba si tedy kladou otázku, zda je Red Bull schopen tuto nelichotivou situaci nějak zvrátit.
Zvláštní přitom je, že Daniel Ricciardo odstoupil ze závodu kvůli poruše motoru pouze jednou, a to v úvodním závodě v Austrálii. V Rusku ho zradil brzdný systém a v Maďarsku ho z trati vyprovodil týmový kolega.
Max Verstappen se už před belgickou Grand Prix zabýval otázkou, jak se bude jeho kariéra v Red Bullu nadále vyvíjet, ovšem stáj sama tvrdí, že není v současném stavu pánem situace a odpovědnost přesouvá na Renault, který se už Red Bullu omluvil. Ovšem bude mít Verstappen dost trpělivosti, aby čekal? Nastává čas, aby si hledal nové působiště?
"Asi teď není nejvhodnější čas na to položit takovou otázku, ale ony prostě přijdou. Co se Maxe týče, je velmi rozladěný. Po celou dobu, co ho defekty provázejí, je pro něj nesmírně těžké udržet si motivaci. V kvalifikacích je velmi dobrý, většinou o půl vteřiny rychlejší než jeho týmový kolega, obvykle jen velmi těsně za piloty Ferrari. A potom po sedmi osmi kolech zůstane na trati, což by se rozhodně nemělo stávat, určitě ne u špičkového týmu," vysvětluje Jos Verstappen.
Verstappenův otec rovněž odmítá názory, že častá odstoupení jdou na vrub Maxovy agresivní jízdy, která zase pramení ze snahy dohnat deficit způsobený nedokončenými závody. Jako argument zastánci této teorie uvádějí fakt, že v předchozích dvou letech zaznamenaly oba vozy Red Bullu celkem sedm odpadnutí, včetně kolizí a podobných případů.
"Max s tím nemůže udělat nic, ani nedělá nic špatně. Lidé se nás pořád a opakovaně ptají, jestli je nějak tvrdší na své auto, ale to je absolutní nesmysl. Nic nepřehání, není schopen ničit materiál. Všichni dobře víme, co za tím je, vybavení, které není na dostatečné úrovni," pokračuje Jos Verstappen.
Loni holandský mladík prožil úžasnou sezónu, vyhrál svou první Grand Prix a možná jen skutečnost, že začátek sezóny prožil ještě v týmu Toro Rosso mu zabránila, aby figuroval v konečném hodnocení výše než na páté příčce. Jos Verstappen pochopitelně dostal i otázku, zda se ještě dá něco v letošní sezóně zachránit.
"Letos už určitě ne. Myslím, že momentálně je třeba, abychom se všichni trochu uklidnili, možná bude potřeba to nějak probrat, najít východisko, protože jestli to půjde takhle dál, tak to nemůže dlouho vydržet," uvedl Jos Verstappen v rozhovoru pro holandský televizní kanál Ziggo Sport.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.