Vypadalo to na úspěšný závodní víkend, oba Red Bully figurovaly ve třetí řadě a zejména Verstappen byl díky velkému množství diváků patřičně nažhaven. Jeho pouť však skončila už po osmi kolech a šéf týmu se pustil do svého partnera v oblasti pohonných jednotek.
Jako oheň a voda, noc a den. Daniel Ricciardo absolvoval výborný závod a v jeho poslední čtvrtině dokázal udržet za zády Räikkönenovo Ferrari i Bottasův Mercedes, díky čemuž si připsal šesté letošní postavení na stupních vítězů. Naproti tomu Max Verstappen nedojel do cíle už pošesté a na "bednu" se postavil jen jednou. Mladý Holanďan je pochopitelně z podobné situace krajně rozladěn a nevylučuje, že takový stav může mít i jeho vliv na další kariéru u Red Bullu. Proto se šéf týmu Christian Horner pořádně do svého partnera na poli motorů opřel.
"Renault si je velice dobře vědom, že spolehlivost jejich produktu není tam, kde by měla být. Je to jejich zájem, abychom tuhle věc vyřešili. Jsme platícími zákazníky a jejich služby jsou zjevně pod úroveň, což dokládají problémy se spolehlivostí. Za jejich motory platíme spoustu peněz, takže se to musí vyřešit. Je to nepříjemné pro ně jako pro nás všechny. Na této úrovni si takové neúspěchy, které nás opakovaně postihují, nemůžeme dovolit," hřímal Horner a vpletl do svého prohlášení i golfový výraz "par".
Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul a rovněž bývalý závodník Alain Prost, který je součástí týmu, se Red Bullu po závodě omluvili. Podle jistých zdrojů byla příčinou Verstappenova odstoupení buď zapalovací svíčka, která vyřadila z provozu jeden válec, hovoří se ale také o vadném senzoru. Během víkendu se však se spolehlivostí agregátů potýkali i u Toro Rosso.
"Spolehlivost u všech tří týmů, které Renault zásobuje motory, je prostě strašná. U Kvjata selhalo turbo, následovala výměna komponentů u dvou vozů. To není nic skvělého, je to daleko od optimální situace a rozhodně to nereprezentuje úroveň dodavatele motoru, který si přeje být ve Formuli 1 konkurenceschopný. Ale prý tvrdě pracují na procesu odstranění podobných problémů, kterých jsme bohužel svědky," ulevuje si Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.