Vypadalo to na úspěšný závodní víkend, oba Red Bully figurovaly ve třetí řadě a zejména Verstappen byl díky velkému množství diváků patřičně nažhaven. Jeho pouť však skončila už po osmi kolech a šéf týmu se pustil do svého partnera v oblasti pohonných jednotek.
Jako oheň a voda, noc a den. Daniel Ricciardo absolvoval výborný závod a v jeho poslední čtvrtině dokázal udržet za zády Räikkönenovo Ferrari i Bottasův Mercedes, díky čemuž si připsal šesté letošní postavení na stupních vítězů. Naproti tomu Max Verstappen nedojel do cíle už pošesté a na "bednu" se postavil jen jednou. Mladý Holanďan je pochopitelně z podobné situace krajně rozladěn a nevylučuje, že takový stav může mít i jeho vliv na další kariéru u Red Bullu. Proto se šéf týmu Christian Horner pořádně do svého partnera na poli motorů opřel.
"Renault si je velice dobře vědom, že spolehlivost jejich produktu není tam, kde by měla být. Je to jejich zájem, abychom tuhle věc vyřešili. Jsme platícími zákazníky a jejich služby jsou zjevně pod úroveň, což dokládají problémy se spolehlivostí. Za jejich motory platíme spoustu peněz, takže se to musí vyřešit. Je to nepříjemné pro ně jako pro nás všechny. Na této úrovni si takové neúspěchy, které nás opakovaně postihují, nemůžeme dovolit," hřímal Horner a vpletl do svého prohlášení i golfový výraz "par".
Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul a rovněž bývalý závodník Alain Prost, který je součástí týmu, se Red Bullu po závodě omluvili. Podle jistých zdrojů byla příčinou Verstappenova odstoupení buď zapalovací svíčka, která vyřadila z provozu jeden válec, hovoří se ale také o vadném senzoru. Během víkendu se však se spolehlivostí agregátů potýkali i u Toro Rosso.
"Spolehlivost u všech tří týmů, které Renault zásobuje motory, je prostě strašná. U Kvjata selhalo turbo, následovala výměna komponentů u dvou vozů. To není nic skvělého, je to daleko od optimální situace a rozhodně to nereprezentuje úroveň dodavatele motoru, který si přeje být ve Formuli 1 konkurenceschopný. Ale prý tvrdě pracují na procesu odstranění podobných problémů, kterých jsme bohužel svědky," ulevuje si Horner.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.