Vypadalo to na úspěšný závodní víkend, oba Red Bully figurovaly ve třetí řadě a zejména Verstappen byl díky velkému množství diváků patřičně nažhaven. Jeho pouť však skončila už po osmi kolech a šéf týmu se pustil do svého partnera v oblasti pohonných jednotek.
Jako oheň a voda, noc a den. Daniel Ricciardo absolvoval výborný závod a v jeho poslední čtvrtině dokázal udržet za zády Räikkönenovo Ferrari i Bottasův Mercedes, díky čemuž si připsal šesté letošní postavení na stupních vítězů. Naproti tomu Max Verstappen nedojel do cíle už pošesté a na "bednu" se postavil jen jednou. Mladý Holanďan je pochopitelně z podobné situace krajně rozladěn a nevylučuje, že takový stav může mít i jeho vliv na další kariéru u Red Bullu. Proto se šéf týmu Christian Horner pořádně do svého partnera na poli motorů opřel.
"Renault si je velice dobře vědom, že spolehlivost jejich produktu není tam, kde by měla být. Je to jejich zájem, abychom tuhle věc vyřešili. Jsme platícími zákazníky a jejich služby jsou zjevně pod úroveň, což dokládají problémy se spolehlivostí. Za jejich motory platíme spoustu peněz, takže se to musí vyřešit. Je to nepříjemné pro ně jako pro nás všechny. Na této úrovni si takové neúspěchy, které nás opakovaně postihují, nemůžeme dovolit," hřímal Horner a vpletl do svého prohlášení i golfový výraz "par".
Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul a rovněž bývalý závodník Alain Prost, který je součástí týmu, se Red Bullu po závodě omluvili. Podle jistých zdrojů byla příčinou Verstappenova odstoupení buď zapalovací svíčka, která vyřadila z provozu jeden válec, hovoří se ale také o vadném senzoru. Během víkendu se však se spolehlivostí agregátů potýkali i u Toro Rosso.
"Spolehlivost u všech tří týmů, které Renault zásobuje motory, je prostě strašná. U Kvjata selhalo turbo, následovala výměna komponentů u dvou vozů. To není nic skvělého, je to daleko od optimální situace a rozhodně to nereprezentuje úroveň dodavatele motoru, který si přeje být ve Formuli 1 konkurenceschopný. Ale prý tvrdě pracují na procesu odstranění podobných problémů, kterých jsme bohužel svědky," ulevuje si Horner.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.