Snem každého pilota je určitě bojovat o vítězství v Grand Prix a usilovat o mistrovský titul. Ale právě v F1 platí ono pravidlo o mnoha povolaných a málu vyvolených. Není potom divu, že někteří mají pocit marnosti a jsou pronásledováni pocity zklamání.
Jako příklad nám může posloužit Sergio "Checo" Pérez. Mexický mladík byl brán jako jedna z velkých nadějí, dokonce to vypadalo na úspěšný vzestup, když po dvouletém působení u Sauberu vystřídal v McLarenu Lewise Hamiltona. Jenže za celý rok nedosáhl ani jednou na stupně vítězů a spíš se proslavil drsnými souboji s týmovým kolegou Jensonem Buttonem.
Nyní si "Checo" stěžuje, že je do značné míry frustrující, že v současné době se na samotné špici Formule 1 pohybují pouze dva týmy, takže pozornost je zaměřena na ně a ostatní jsou tak trochu mimo rámec pozornosti. A pokud Ferrari potvrdilo na příští rok kontrakt s Räikkönenem a za předpokladu, že si Mercedes zajistí Bottase není prakticky žádná šance se do popředí prodrat. Mexičan tak dal najevo roztrpčení z této situace.
"Je to pořád ten samý případ. Pokud se objeví nějaká příležitost ve špičkovém týmu, stane se tak jen vzácně. Podívejte se na Bottase, jak mu to vyšlo u Mercedesu. Co je pro mě a vlastně celý motorsport nesmírně smutné, že existuje jen jeden nebo dva týmy schopné bojovat na špici, ty pak mají před vámi velký náskok. A když nejste v jednom z těch dvou týmů, je to hodně těžké. Jste na tom stejně jako kdokoli kolem vás," rozebírá situaci Pérez.
Mexičan kroutí už čtvrtou sezónu u Force Indie a v Maďarsku naznačil, že by mohlo dojít k nějakému jednání, které by ho po kariérní stránce postrčilo výš. Jenže jak se po dalším rozhovoru v dějišti belgické Grand Prix zdá, z očekávaného s největší pravděpodobností sejde. Jeho sdělení je dáváno do souvislosti s častými zprávami o tom, že ho oba špičkové týmy mají v hledáčku.
"V životě si přejete spoustu věcí. A ty věci se postupně vyvíjí. Obvykle si během letní přestávky chce každý odpočinout a je pak nesmírně těžké se s někým dostat do styku, což platí i pro mě samotného. Takže není mnoho zpráv, které by stály za pozornost. Snad už brzy budu mít co říci, ale momentálně žádné novinky nemám," přiznává Pérez.
Mexičan by si určitě přál, aby k rozhodnutí o jeho budoucnosti došlo co nejdříve, ale momentálně sedmý muž průběžného pořadí, tedy nejlepší ze "zbytku světa" chápe, že stejně jako v minulém roce půjde především o otázku sponzorskou.
"Jsem připraven kdykoli stvrdit patřičný kontrakt. Ale jak dobře víte, taková záležitost je spojena s mými mexickými sponzory. Právě teď probíhají nějaké diskuse. Doufám, že už budeme brzy v situaci, kdy budeme moci sdělit co a jak. Nechci příliš dlouho čekat. Nadějně vypadá směr do Asie, chci se do budoucna zajistit, ale nijak nepospíchám. Vím, že mám dobrou pozici. Chci se zaměřit na to, abych z mého vozu vytěžil všechno, co půjde a předvedl dobré závodní víkendy," dodává Pérez.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.