Snem každého pilota je určitě bojovat o vítězství v Grand Prix a usilovat o mistrovský titul. Ale právě v F1 platí ono pravidlo o mnoha povolaných a málu vyvolených. Není potom divu, že někteří mají pocit marnosti a jsou pronásledováni pocity zklamání.
Jako příklad nám může posloužit Sergio "Checo" Pérez. Mexický mladík byl brán jako jedna z velkých nadějí, dokonce to vypadalo na úspěšný vzestup, když po dvouletém působení u Sauberu vystřídal v McLarenu Lewise Hamiltona. Jenže za celý rok nedosáhl ani jednou na stupně vítězů a spíš se proslavil drsnými souboji s týmovým kolegou Jensonem Buttonem.
Nyní si "Checo" stěžuje, že je do značné míry frustrující, že v současné době se na samotné špici Formule 1 pohybují pouze dva týmy, takže pozornost je zaměřena na ně a ostatní jsou tak trochu mimo rámec pozornosti. A pokud Ferrari potvrdilo na příští rok kontrakt s Räikkönenem a za předpokladu, že si Mercedes zajistí Bottase není prakticky žádná šance se do popředí prodrat. Mexičan tak dal najevo roztrpčení z této situace.
"Je to pořád ten samý případ. Pokud se objeví nějaká příležitost ve špičkovém týmu, stane se tak jen vzácně. Podívejte se na Bottase, jak mu to vyšlo u Mercedesu. Co je pro mě a vlastně celý motorsport nesmírně smutné, že existuje jen jeden nebo dva týmy schopné bojovat na špici, ty pak mají před vámi velký náskok. A když nejste v jednom z těch dvou týmů, je to hodně těžké. Jste na tom stejně jako kdokoli kolem vás," rozebírá situaci Pérez.
Mexičan kroutí už čtvrtou sezónu u Force Indie a v Maďarsku naznačil, že by mohlo dojít k nějakému jednání, které by ho po kariérní stránce postrčilo výš. Jenže jak se po dalším rozhovoru v dějišti belgické Grand Prix zdá, z očekávaného s největší pravděpodobností sejde. Jeho sdělení je dáváno do souvislosti s častými zprávami o tom, že ho oba špičkové týmy mají v hledáčku.
"V životě si přejete spoustu věcí. A ty věci se postupně vyvíjí. Obvykle si během letní přestávky chce každý odpočinout a je pak nesmírně těžké se s někým dostat do styku, což platí i pro mě samotného. Takže není mnoho zpráv, které by stály za pozornost. Snad už brzy budu mít co říci, ale momentálně žádné novinky nemám," přiznává Pérez.
Mexičan by si určitě přál, aby k rozhodnutí o jeho budoucnosti došlo co nejdříve, ale momentálně sedmý muž průběžného pořadí, tedy nejlepší ze "zbytku světa" chápe, že stejně jako v minulém roce půjde především o otázku sponzorskou.
"Jsem připraven kdykoli stvrdit patřičný kontrakt. Ale jak dobře víte, taková záležitost je spojena s mými mexickými sponzory. Právě teď probíhají nějaké diskuse. Doufám, že už budeme brzy v situaci, kdy budeme moci sdělit co a jak. Nechci příliš dlouho čekat. Nadějně vypadá směr do Asie, chci se do budoucna zajistit, ale nijak nepospíchám. Vím, že mám dobrou pozici. Chci se zaměřit na to, abych z mého vozu vytěžil všechno, co půjde a předvedl dobré závodní víkendy," dodává Pérez.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.