Snem každého pilota je určitě bojovat o vítězství v Grand Prix a usilovat o mistrovský titul. Ale právě v F1 platí ono pravidlo o mnoha povolaných a málu vyvolených. Není potom divu, že někteří mají pocit marnosti a jsou pronásledováni pocity zklamání.
Jako příklad nám může posloužit Sergio "Checo" Pérez. Mexický mladík byl brán jako jedna z velkých nadějí, dokonce to vypadalo na úspěšný vzestup, když po dvouletém působení u Sauberu vystřídal v McLarenu Lewise Hamiltona. Jenže za celý rok nedosáhl ani jednou na stupně vítězů a spíš se proslavil drsnými souboji s týmovým kolegou Jensonem Buttonem.
Nyní si "Checo" stěžuje, že je do značné míry frustrující, že v současné době se na samotné špici Formule 1 pohybují pouze dva týmy, takže pozornost je zaměřena na ně a ostatní jsou tak trochu mimo rámec pozornosti. A pokud Ferrari potvrdilo na příští rok kontrakt s Räikkönenem a za předpokladu, že si Mercedes zajistí Bottase není prakticky žádná šance se do popředí prodrat. Mexičan tak dal najevo roztrpčení z této situace.
"Je to pořád ten samý případ. Pokud se objeví nějaká příležitost ve špičkovém týmu, stane se tak jen vzácně. Podívejte se na Bottase, jak mu to vyšlo u Mercedesu. Co je pro mě a vlastně celý motorsport nesmírně smutné, že existuje jen jeden nebo dva týmy schopné bojovat na špici, ty pak mají před vámi velký náskok. A když nejste v jednom z těch dvou týmů, je to hodně těžké. Jste na tom stejně jako kdokoli kolem vás," rozebírá situaci Pérez.
Mexičan kroutí už čtvrtou sezónu u Force Indie a v Maďarsku naznačil, že by mohlo dojít k nějakému jednání, které by ho po kariérní stránce postrčilo výš. Jenže jak se po dalším rozhovoru v dějišti belgické Grand Prix zdá, z očekávaného s největší pravděpodobností sejde. Jeho sdělení je dáváno do souvislosti s častými zprávami o tom, že ho oba špičkové týmy mají v hledáčku.
"V životě si přejete spoustu věcí. A ty věci se postupně vyvíjí. Obvykle si během letní přestávky chce každý odpočinout a je pak nesmírně těžké se s někým dostat do styku, což platí i pro mě samotného. Takže není mnoho zpráv, které by stály za pozornost. Snad už brzy budu mít co říci, ale momentálně žádné novinky nemám," přiznává Pérez.
Mexičan by si určitě přál, aby k rozhodnutí o jeho budoucnosti došlo co nejdříve, ale momentálně sedmý muž průběžného pořadí, tedy nejlepší ze "zbytku světa" chápe, že stejně jako v minulém roce půjde především o otázku sponzorskou.
"Jsem připraven kdykoli stvrdit patřičný kontrakt. Ale jak dobře víte, taková záležitost je spojena s mými mexickými sponzory. Právě teď probíhají nějaké diskuse. Doufám, že už budeme brzy v situaci, kdy budeme moci sdělit co a jak. Nechci příliš dlouho čekat. Nadějně vypadá směr do Asie, chci se do budoucna zajistit, ale nijak nepospíchám. Vím, že mám dobrou pozici. Chci se zaměřit na to, abych z mého vozu vytěžil všechno, co půjde a předvedl dobré závodní víkendy," dodává Pérez.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.