Snem každého pilota je určitě bojovat o vítězství v Grand Prix a usilovat o mistrovský titul. Ale právě v F1 platí ono pravidlo o mnoha povolaných a málu vyvolených. Není potom divu, že někteří mají pocit marnosti a jsou pronásledováni pocity zklamání.
Jako příklad nám může posloužit Sergio "Checo" Pérez. Mexický mladík byl brán jako jedna z velkých nadějí, dokonce to vypadalo na úspěšný vzestup, když po dvouletém působení u Sauberu vystřídal v McLarenu Lewise Hamiltona. Jenže za celý rok nedosáhl ani jednou na stupně vítězů a spíš se proslavil drsnými souboji s týmovým kolegou Jensonem Buttonem.
Nyní si "Checo" stěžuje, že je do značné míry frustrující, že v současné době se na samotné špici Formule 1 pohybují pouze dva týmy, takže pozornost je zaměřena na ně a ostatní jsou tak trochu mimo rámec pozornosti. A pokud Ferrari potvrdilo na příští rok kontrakt s Räikkönenem a za předpokladu, že si Mercedes zajistí Bottase není prakticky žádná šance se do popředí prodrat. Mexičan tak dal najevo roztrpčení z této situace.
"Je to pořád ten samý případ. Pokud se objeví nějaká příležitost ve špičkovém týmu, stane se tak jen vzácně. Podívejte se na Bottase, jak mu to vyšlo u Mercedesu. Co je pro mě a vlastně celý motorsport nesmírně smutné, že existuje jen jeden nebo dva týmy schopné bojovat na špici, ty pak mají před vámi velký náskok. A když nejste v jednom z těch dvou týmů, je to hodně těžké. Jste na tom stejně jako kdokoli kolem vás," rozebírá situaci Pérez.
Mexičan kroutí už čtvrtou sezónu u Force Indie a v Maďarsku naznačil, že by mohlo dojít k nějakému jednání, které by ho po kariérní stránce postrčilo výš. Jenže jak se po dalším rozhovoru v dějišti belgické Grand Prix zdá, z očekávaného s největší pravděpodobností sejde. Jeho sdělení je dáváno do souvislosti s častými zprávami o tom, že ho oba špičkové týmy mají v hledáčku.
"V životě si přejete spoustu věcí. A ty věci se postupně vyvíjí. Obvykle si během letní přestávky chce každý odpočinout a je pak nesmírně těžké se s někým dostat do styku, což platí i pro mě samotného. Takže není mnoho zpráv, které by stály za pozornost. Snad už brzy budu mít co říci, ale momentálně žádné novinky nemám," přiznává Pérez.
Mexičan by si určitě přál, aby k rozhodnutí o jeho budoucnosti došlo co nejdříve, ale momentálně sedmý muž průběžného pořadí, tedy nejlepší ze "zbytku světa" chápe, že stejně jako v minulém roce půjde především o otázku sponzorskou.
"Jsem připraven kdykoli stvrdit patřičný kontrakt. Ale jak dobře víte, taková záležitost je spojena s mými mexickými sponzory. Právě teď probíhají nějaké diskuse. Doufám, že už budeme brzy v situaci, kdy budeme moci sdělit co a jak. Nechci příliš dlouho čekat. Nadějně vypadá směr do Asie, chci se do budoucna zajistit, ale nijak nepospíchám. Vím, že mám dobrou pozici. Chci se zaměřit na to, abych z mého vozu vytěžil všechno, co půjde a předvedl dobré závodní víkendy," dodává Pérez.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.