Max Verstappen je jedním z nejdiskutovanějších pilotů současnosti. Už jsme psali, že jeho talent je neoddiskutovatelný, ale spíš se teď probírá jeho postoj k chlebodárcům Red Bullu. Svůj názor k tomu řekl jeden z nejfundovanějších - Mark Webber.
Jak by také ne, když Mark Alan Webber strávil ve stáji nápojového giganta sedm sezón a vyhrál v jejích barvách devět Grand Prix. Skutečnost, že mladý holandský pilot v poslední době vyvíjí na Red Bull určitý tlak ohledně dalšího působení - ale nejen svými požadavky, ale také chováním o závodních víkendech. Jednou z příčin bodového deficitu jsou podle něj nedostatky, které Verstappen předvádí v trénincích.
"Oba piloti Red Bullu jedou letos velmi dobře, ale Max je v přípravě na závod tak trochu ztřeštěný. V pátek a sobotu se často pohybuje mimo trať, což pro mechaniky představuje práci navíc, aby byl vůz v pořádku pro nedělní závod. Bylo by lepší ho vidět více na trati, ale pohybuje se příliš na limitu. Když pak nastane neděle, nedělá téměř žádné chyby, poruchy ho stojí až příliš bodů, takže je pro něj hodně těžké se s tím vyrovnat," komentuje Verstappenovo účinkování Webber.
Pochvalněji se však zanedlouho jedenačtyřicetiletý Mark vyjadřuje o svém krajanovi Ricciardovi. Neváhá ho označit za vůbec nejspolehlivějšího pilota ve Formuli 1, který i přes nedostatečný výkon dokáže vytáhnout z balíčku Red Bull Racing netušené maximum.
"V závodech je Daniel opravdu solidní, je to jeden z nejspolehlivějších pilotů, o němž víte, že pokaždé vám nabídne spolehlivost. Vždy vytěží maximum z toho, co má k dispozici a je někdy těžké sledovat, že nemá šanci, aby dosáhl výše. Od jeho vozu jsme letos všichni očekávali velké věci, ale nejsou dostatečně silní. Mají hodně co dohánět. S motory Renault jde bohužel o zlomení negativního rekordu ve stylu »neměli jsme to a neměli jsme tohle« - trvá to už pět let. Red Bull pravděpodobně má na to udělat vůz o vteřinu rychlejší než všichni ostatní," pokračuje Webber.
Jak vidí další bývalé soupeře?Při pohledu na startovní pole si Webber vybral některé bývalé konkurenty a pohovořil o jejich schopnostech. Do hledáčku mu padli dva bývalí mistři světa - u každého někdejší pilot Minardi, Jaguaru, Williamsu a Red Bullu našel nějakou silnou stránku.
"Lewis a Sebastian letos jezdí opravdu skvěle, Hamilton je pravidelně velmi silný v kvalifikacích. Od doby Ayrtona Senny je Lewis určitě nejsilnějším pilotem v jízdě na jedno kolo - speciálně v sobotní kvalifikaci. Fernanda Alonsa zase pořád považuji za nejlepšího závodníka na roštu. Momentální situaci je smutná pro něj, pro Hondu i pro McLaren. Chtěli nabít své zbraně a vypálit Fernanda zpátky na vrchol, leč se to nestalo. Za posledních 24 měsíců toho musel hodně překousnout, už těžko může jezdit tvrději. Jeho zarputilost je neuvěřitelná a v neděli je pravděpodobně jedním z nejlepších. O to větší zklamání musí cítit," uzavírá Webber.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.