Max Verstappen je jedním z nejdiskutovanějších pilotů současnosti. Už jsme psali, že jeho talent je neoddiskutovatelný, ale spíš se teď probírá jeho postoj k chlebodárcům Red Bullu. Svůj názor k tomu řekl jeden z nejfundovanějších - Mark Webber.
Jak by také ne, když Mark Alan Webber strávil ve stáji nápojového giganta sedm sezón a vyhrál v jejích barvách devět Grand Prix. Skutečnost, že mladý holandský pilot v poslední době vyvíjí na Red Bull určitý tlak ohledně dalšího působení - ale nejen svými požadavky, ale také chováním o závodních víkendech. Jednou z příčin bodového deficitu jsou podle něj nedostatky, které Verstappen předvádí v trénincích.
"Oba piloti Red Bullu jedou letos velmi dobře, ale Max je v přípravě na závod tak trochu ztřeštěný. V pátek a sobotu se často pohybuje mimo trať, což pro mechaniky představuje práci navíc, aby byl vůz v pořádku pro nedělní závod. Bylo by lepší ho vidět více na trati, ale pohybuje se příliš na limitu. Když pak nastane neděle, nedělá téměř žádné chyby, poruchy ho stojí až příliš bodů, takže je pro něj hodně těžké se s tím vyrovnat," komentuje Verstappenovo účinkování Webber.
Pochvalněji se však zanedlouho jedenačtyřicetiletý Mark vyjadřuje o svém krajanovi Ricciardovi. Neváhá ho označit za vůbec nejspolehlivějšího pilota ve Formuli 1, který i přes nedostatečný výkon dokáže vytáhnout z balíčku Red Bull Racing netušené maximum.
"V závodech je Daniel opravdu solidní, je to jeden z nejspolehlivějších pilotů, o němž víte, že pokaždé vám nabídne spolehlivost. Vždy vytěží maximum z toho, co má k dispozici a je někdy těžké sledovat, že nemá šanci, aby dosáhl výše. Od jeho vozu jsme letos všichni očekávali velké věci, ale nejsou dostatečně silní. Mají hodně co dohánět. S motory Renault jde bohužel o zlomení negativního rekordu ve stylu »neměli jsme to a neměli jsme tohle« - trvá to už pět let. Red Bull pravděpodobně má na to udělat vůz o vteřinu rychlejší než všichni ostatní," pokračuje Webber.
Jak vidí další bývalé soupeře?Při pohledu na startovní pole si Webber vybral některé bývalé konkurenty a pohovořil o jejich schopnostech. Do hledáčku mu padli dva bývalí mistři světa - u každého někdejší pilot Minardi, Jaguaru, Williamsu a Red Bullu našel nějakou silnou stránku.
"Lewis a Sebastian letos jezdí opravdu skvěle, Hamilton je pravidelně velmi silný v kvalifikacích. Od doby Ayrtona Senny je Lewis určitě nejsilnějším pilotem v jízdě na jedno kolo - speciálně v sobotní kvalifikaci. Fernanda Alonsa zase pořád považuji za nejlepšího závodníka na roštu. Momentální situaci je smutná pro něj, pro Hondu i pro McLaren. Chtěli nabít své zbraně a vypálit Fernanda zpátky na vrchol, leč se to nestalo. Za posledních 24 měsíců toho musel hodně překousnout, už těžko může jezdit tvrději. Jeho zarputilost je neuvěřitelná a v neděli je pravděpodobně jedním z nejlepších. O to větší zklamání musí cítit," uzavírá Webber.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.