Strategie ve Spa mohou být hrdinské či katastrofální, ví dobře Paddy Lowe

Williams v posledním závodě neuspěl, spraví si v Belgii chuť?
Williams v posledním závodě neuspěl, spraví si v Belgii chuť?, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 23. srpna 2017 10:30
Sdílej:

O slavném ardenském okruhu Spa-Francorchamps se toho napsalo hodně, okruh je řazen mezi nejzajímavější v kalendáři F1. Důležitou roli tu hraje nejen výkon, ale i dobře promyšlená strategie, což si uvědomuje i technický ředitel týmu Williams

Paddy Lowe už toho v F1 prožil dost a dobře ví, že počasí může ve Spa ovlivnit závodní víkend zásadním způsobem - a dokonale rozmetat strategii ve volbě pneumatik. Okruh o délce 7004 metrů v malebném horském prostředí s velkým převýšením je obtížné zvládnout za ideálních podmínek, natož když se otevře nebe a zalije trať vodou. Náhlé změny počasí  nejsou v případě Spa-Francorchamps ničím výjimečným. Právě kvůli jeho délce je potřeba optimálního načasování výměny pneumatik, což se neobejde bez důkladné přípravy.

"Počasí v Ardenách je notoricky proměnlivé, chvíli může pálit slunce a za chvíli pršet, stačí k tomu opravdu jen pár minut. Protože kolo je tu hodně dlouhé, výměna suchých pneumatik za mokré a naopak z vás buď udělá hrdiny nebo skončí katastrofou. Pro náš tým nabízí Spa možnost vytáhnou silné stránky našeho FW40. Felipe je zkušený závodník, Lance tu vyhrál závod F3, takže se těšíme, že tu vytáhnou své nejlepší výkony," navozuje před závodem bojovou atmosféru Lowe.

Jak známo, současný okruh je jen třetinovým zbytkem z původní trati, na níž se naposledy jelo v roce 1970, než si piloti sdružení pod GPDA vymohli její vyškrtnutí z kalendáře. Po dlouhých přípravách se na zkrácené trati jelo poprvé v roce 1983. Ale i tak Lowe a mnoho dalších nedá na Spa dopustit, vzrušuje ho především zvláštní umístění okruhu, které přímo nabízí mnoho dramatických událostí.

"Spa je jedním z nejvýznamnějších okruhů na zemi, to je můj názor. Řadí se mezi nejdelší stálé okruhy v kalendáři F1 a v minulosti se tu odehrálo hodně napínavých závodů. Je to rychlá trať se spoustou převýšení, s velkými rychlostmi a přítlakem. Asi nejznámější je famózní Eau Rouge, vedoucí do strmého kopce, momentálně plošší, takže už tu není tolik omezení. Skladba okruhu umožňuje poměrně časté předjíždění, kdy vozy mohou využít rychlosti na výjezdu ze zatáček, závětří vozů a u dnešních hybridních vozů i zbylou energii v baterii," dodává Lowe.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.