O slavném ardenském okruhu Spa-Francorchamps se toho napsalo hodně, okruh je řazen mezi nejzajímavější v kalendáři F1. Důležitou roli tu hraje nejen výkon, ale i dobře promyšlená strategie, což si uvědomuje i technický ředitel týmu Williams
Paddy Lowe už toho v F1 prožil dost a dobře ví, že počasí může ve Spa ovlivnit závodní víkend zásadním způsobem - a dokonale rozmetat strategii ve volbě pneumatik. Okruh o délce 7004 metrů v malebném horském prostředí s velkým převýšením je obtížné zvládnout za ideálních podmínek, natož když se otevře nebe a zalije trať vodou. Náhlé změny počasí nejsou v případě Spa-Francorchamps ničím výjimečným. Právě kvůli jeho délce je potřeba optimálního načasování výměny pneumatik, což se neobejde bez důkladné přípravy.
"Počasí v Ardenách je notoricky proměnlivé, chvíli může pálit slunce a za chvíli pršet, stačí k tomu opravdu jen pár minut. Protože kolo je tu hodně dlouhé, výměna suchých pneumatik za mokré a naopak z vás buď udělá hrdiny nebo skončí katastrofou. Pro náš tým nabízí Spa možnost vytáhnou silné stránky našeho FW40. Felipe je zkušený závodník, Lance tu vyhrál závod F3, takže se těšíme, že tu vytáhnou své nejlepší výkony," navozuje před závodem bojovou atmosféru Lowe.
Jak známo, současný okruh je jen třetinovým zbytkem z původní trati, na níž se naposledy jelo v roce 1970, než si piloti sdružení pod GPDA vymohli její vyškrtnutí z kalendáře. Po dlouhých přípravách se na zkrácené trati jelo poprvé v roce 1983. Ale i tak Lowe a mnoho dalších nedá na Spa dopustit, vzrušuje ho především zvláštní umístění okruhu, které přímo nabízí mnoho dramatických událostí.
"Spa je jedním z nejvýznamnějších okruhů na zemi, to je můj názor. Řadí se mezi nejdelší stálé okruhy v kalendáři F1 a v minulosti se tu odehrálo hodně napínavých závodů. Je to rychlá trať se spoustou převýšení, s velkými rychlostmi a přítlakem. Asi nejznámější je famózní Eau Rouge, vedoucí do strmého kopce, momentálně plošší, takže už tu není tolik omezení. Skladba okruhu umožňuje poměrně časté předjíždění, kdy vozy mohou využít rychlosti na výjezdu ze zatáček, závětří vozů a u dnešních hybridních vozů i zbylou energii v baterii," dodává Lowe.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.