Zvěsti kolem motoru Renaultu pokračují. Tým připustil, že žádné významné aktualizace do začátku příští sezóny neplánuje, nicméně na pořadu dne jsou aktualizace pro dva velmi rychlé závody v Belgii a Itálii.
Proto se pro Spa-Francorchamps a Monzu chytají softwarové a hardwarové aktualizace, což potvrdil šéf motorářského oddělení Rémi Taffin. V současné době se Renault nachází v součtu výsledků v oblasti pohonných jednotek na třetím místě - Mercedes dosud nasbíral 499 bodů, Ferrari 352 bodů a Renault (včetně TAG Heuer) 249 bodů. Všechny značky obhospodařují tři týmy, poslední Honda s 11 body pouze McLaren.
"Ve Spa a na Monze uvidíte nové aktualizace v oblasti softwarové a hardwarové. Monza pro nás bude znamenat určitou referenční hodnotu, protože nám může poskytnout jasný obraz o postavení motorů. Dostat se na zmíněných dvou závodech do TOP10 by bylo dobrým výsledkem, protože obě trati jsou velice rychlé. Po Monze přijdou další závody a události. Budoucí dva měsíce budou pro konečný výsledek ročníku 2017 hodně důležité," podotýká Taffin.
Co je podle šéfa motorové sekce momentálně důležité, to je maximální soustředění na dobrou spolehlivost po zbytek sezóny, což by mělo dovést Renault ke splnění cíle, kterým je získat čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"Víme, že na startovním roštu nejsme nejrychlejší, ale v týmové oblasti naznačujeme, že jsme schopni se být v nejlepší trojce. Kvalifikační tempo mezi Velkou Británií a Maďarskem bylo velmi dobré a prokázalo naší schopnost usilovat o post čtvrtého nejlepšího týmu. Což je doklad našeho budování a zlepšování závodní rychlosti. Pramení to z všeobecné vyrovnanosti, musíme teď dosáhnout spolehlivosti a odpovídajícího počtu závodních kilometrů, to je oblast, které momentálně musíme věnovat největší pozornost. Máme dobrý trend a postupně budeme navyšovat výkon jak z hlediska aerodynamiky, tak i motoru. Budeme doufat, že se to v dalších závodech projeví," pokračuje Taffin.
Spa-Francorchamps a Monza jsou okruhy, kde je výkon rozhodující, nicméně Taffin je nadále přesvědčen, že Renault, momentálně figurující na osmé příčce Poháru konstruktérů, bude pokračovat ve vzestupných výkonech a tím pádem se i posune vzhůru.
"Máme potenciál pro dobré výsledky. Během několika posledních závodů se našim vozům dobře dařilo a nevidím důvod, proč bychom ve Spa v tomto trendu neměli pokračovat. Ano, je to okruh náročný na výkon pohonné jednotky, protože kolem 67 % jednoho kola jedete na plný plyn. Ovšem máme piloty, kteří výborně jezdí, šasi, které funguje a fungující motor: takže vše se pohybuje správným směrem," dodává Taffin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.