Zvěsti kolem motoru Renaultu pokračují. Tým připustil, že žádné významné aktualizace do začátku příští sezóny neplánuje, nicméně na pořadu dne jsou aktualizace pro dva velmi rychlé závody v Belgii a Itálii.
Proto se pro Spa-Francorchamps a Monzu chytají softwarové a hardwarové aktualizace, což potvrdil šéf motorářského oddělení Rémi Taffin. V současné době se Renault nachází v součtu výsledků v oblasti pohonných jednotek na třetím místě - Mercedes dosud nasbíral 499 bodů, Ferrari 352 bodů a Renault (včetně TAG Heuer) 249 bodů. Všechny značky obhospodařují tři týmy, poslední Honda s 11 body pouze McLaren.
"Ve Spa a na Monze uvidíte nové aktualizace v oblasti softwarové a hardwarové. Monza pro nás bude znamenat určitou referenční hodnotu, protože nám může poskytnout jasný obraz o postavení motorů. Dostat se na zmíněných dvou závodech do TOP10 by bylo dobrým výsledkem, protože obě trati jsou velice rychlé. Po Monze přijdou další závody a události. Budoucí dva měsíce budou pro konečný výsledek ročníku 2017 hodně důležité," podotýká Taffin.
Co je podle šéfa motorové sekce momentálně důležité, to je maximální soustředění na dobrou spolehlivost po zbytek sezóny, což by mělo dovést Renault ke splnění cíle, kterým je získat čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
"Víme, že na startovním roštu nejsme nejrychlejší, ale v týmové oblasti naznačujeme, že jsme schopni se být v nejlepší trojce. Kvalifikační tempo mezi Velkou Británií a Maďarskem bylo velmi dobré a prokázalo naší schopnost usilovat o post čtvrtého nejlepšího týmu. Což je doklad našeho budování a zlepšování závodní rychlosti. Pramení to z všeobecné vyrovnanosti, musíme teď dosáhnout spolehlivosti a odpovídajícího počtu závodních kilometrů, to je oblast, které momentálně musíme věnovat největší pozornost. Máme dobrý trend a postupně budeme navyšovat výkon jak z hlediska aerodynamiky, tak i motoru. Budeme doufat, že se to v dalších závodech projeví," pokračuje Taffin.
Spa-Francorchamps a Monza jsou okruhy, kde je výkon rozhodující, nicméně Taffin je nadále přesvědčen, že Renault, momentálně figurující na osmé příčce Poháru konstruktérů, bude pokračovat ve vzestupných výkonech a tím pádem se i posune vzhůru.
"Máme potenciál pro dobré výsledky. Během několika posledních závodů se našim vozům dobře dařilo a nevidím důvod, proč bychom ve Spa v tomto trendu neměli pokračovat. Ano, je to okruh náročný na výkon pohonné jednotky, protože kolem 67 % jednoho kola jedete na plný plyn. Ovšem máme piloty, kteří výborně jezdí, šasi, které funguje a fungující motor: takže vše se pohybuje správným směrem," dodává Taffin.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.