Red Bull rozhodně neměl nejvydařenější vstup do sezóny, i když své postavení na chvostu nejlepší trojice si uhájil. Spíš se o větší přísun bodů připravil sám, ať už nedisciplinovaností svých pilotů nebo technickými problémy.
Šéf týmu je nyní konečně potěšen skutečností, že pokrok jeho týmu z posledních závodů narůstá a začíná se pomalu přibližovat Mercedesu a Ferrari. Jak už bylo uvedeno, u Red Bullu se dopracovali zjištění, co vlastně stálo za pomalejším rozjezdem, který ale nevyřadil stáj nápojového giganta z trojice špičkových týmů. Je pravdou, že vítězství v Baku bylo do jisté míry dílem náhody a potíží soupeřů, ale štěstí přeje připraveným.
Red Bull si stěžuje především na stále nedostatečnou rychlost, což je podle Hornera jeden z důvodů, proč ještě není schopen rovnocenně bojovat o vítězství. Ale na druhou stranu je týmový šéf spokojen s progresem v posledních závodech, zejména s ohledem na pokračující tahanice s dodavatelem pohonných jednotek.
"Pořád se můžeme opřít o šest pódiových umístění a jednu vyhranou Grand Prix. Ale od Mercedesu a Ferrari jsme dál, než bychom sami chtěli. Pokud se podíváme na čtyři závody mezi Montrealem a Silverstone, Ferrari od nás odskočilo o pouhé dva body, a to jsme v těchto závodech neměli stoprocentní spolehlivost. V posledních závodech jsme dosáhli velmi dobré úrovně," spekuluje Horner. Zda záměrně vynechal Maďarsko, ve kterém Ferrari vrátilo Red Bullu úder, a nezmiňuje problémy Ferrari ve Velké Británii, to se můžeme jenom dohadovat.
Horner sice příliš nevěří, že by se Red Bull zamíchal do boje mezi Mercedes a Ferrari v Poháru konstruktérů, ale cíl pro druhou polovinu šampionátu je jasný - zlikvidovat odstup od obou týmů, který nelze zpochybnit.
"Z hlediska klasifikace šampionátu se domnívám, že mezera mezi námi, Mercedesem a Ferrari je příliš velká na to, než abychom se mohli reálně zapojit do boje o vyšší příčky. Ale rádi bychom v druhé polovině šampionátu dotáhli či předstihli aspoň Ferrari. Rádi bychom se dostali do pozice, kdy budeme bojovat o vyšší příčky na pódiu, máme na to ode dneška do konce sezóny ještě pár závodů. To vidím jako reálné a pro nás je to agresivní cíl," dodává Horner.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.