Carlos Sainz jr. kroutí už třetí sezónu u týmu Toro Rosso, kde si nevede vůbec špatně. Ovšem španělský pilot až tak spokojen není a několikrát dal najevo, že by si rád "polepšil" přestupem do špičkového týmu.
Jeho touhy jsou pochopitelné, ale zároveň v některých místech nenašly pochopení. Především u Red Bullu, kde na případný odchod z organizace "Rudých býků" reagovali zcela rozhodně. Stalo se tak v rámci GP Rakouska, kde dokonce vyplula na denní světlo spekulace, že by Sainz jr. mohl nahradit u Renaultu trápícího se Jolyona Palmera.
Takovou variantu však rozhodně popřel Renault, který před Palmerovou domácí Grand Prix svého pilota nejspíš hodlal uklidnit, ovšem rovněž šéf Toro Rosso Franz Tost, který podobné hlášky označil za "nesnesitelné spekulace". Podle jeho názoru nešlo o nic jiného, než o snahu najít nějaké "třaskavé téma", protože v paddocku se zrovna nic převratného nedělo.
"Nevím, odkud tyhle zvěsti přišly, že v Maďarsku pro ně Carlos pojede, protože nikdo nic takového neřekl. Taková je Formule 1, vidíte lidi posedávající kolem, mají dojem, že vládne nuda, tak začnou vymýšlet podobné příběhy nebo zvěsti. Potom o nich hovoří s ostatními a takový nesmysl začne žít svůj život. Faktem je, že Carlos jezdí pro nás, má kontrakt s Red Bullem a jeho budoucnost je závislá na rozhodnutí Red Bullu, protože je u něj smluvně vázán," vysvětlil situaci Tost.
Podle názoru šéfa týmu z Faenzy i Sainz jr. poněkud podlehl situaci a výsledkem byly do jisté míry emotivní a nešťasné výroky. Tost předpokládá, že se Carlos z celé situace poučil a doufá, že se bude mnohem více věnovat svým výkonům za volantem.
"Jsem přesvědčen, že to pro něj bylo poučné a pochopil, co je základem pro jeho kariéru. Vždy kladu na srdce pilotům, že to nejdůležitější, co mohou pro svou kariéru udělat, je maximální výkon s vozem, který máte k dispozici. Zbytek už bude součástí dění, tak to funguje všude. Máme opravdu dobré konkurenceschopné auto a tým odvádí bez debaty výbornou práci. S Toro Rosso lze pokaždé bodovat," dodává Tost.
Je pochopitelně možné, že byl celý případ poněkud zveličen, na druhou stranu je ale nutné připomenout, že v minulosti docházelo ke změnám uprostřed sezóny, takže některé závěry až tak vycucané z prstu zase nebyly. Odborníci se celkem shodli na faktu, že si Red Bull Sainze jr. jistí, protože by jednak nechtěl poskytnout nadějného pilota konkurenci, a jednak se může stát, že se u Red Bullu nějaké to místo uvolní. A pak by měl k dispozici de facto hotovou náhradu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.