Carlos Sainz jr. kroutí už třetí sezónu u týmu Toro Rosso, kde si nevede vůbec špatně. Ovšem španělský pilot až tak spokojen není a několikrát dal najevo, že by si rád "polepšil" přestupem do špičkového týmu.
Jeho touhy jsou pochopitelné, ale zároveň v některých místech nenašly pochopení. Především u Red Bullu, kde na případný odchod z organizace "Rudých býků" reagovali zcela rozhodně. Stalo se tak v rámci GP Rakouska, kde dokonce vyplula na denní světlo spekulace, že by Sainz jr. mohl nahradit u Renaultu trápícího se Jolyona Palmera.
Takovou variantu však rozhodně popřel Renault, který před Palmerovou domácí Grand Prix svého pilota nejspíš hodlal uklidnit, ovšem rovněž šéf Toro Rosso Franz Tost, který podobné hlášky označil za "nesnesitelné spekulace". Podle jeho názoru nešlo o nic jiného, než o snahu najít nějaké "třaskavé téma", protože v paddocku se zrovna nic převratného nedělo.
"Nevím, odkud tyhle zvěsti přišly, že v Maďarsku pro ně Carlos pojede, protože nikdo nic takového neřekl. Taková je Formule 1, vidíte lidi posedávající kolem, mají dojem, že vládne nuda, tak začnou vymýšlet podobné příběhy nebo zvěsti. Potom o nich hovoří s ostatními a takový nesmysl začne žít svůj život. Faktem je, že Carlos jezdí pro nás, má kontrakt s Red Bullem a jeho budoucnost je závislá na rozhodnutí Red Bullu, protože je u něj smluvně vázán," vysvětlil situaci Tost.
Podle názoru šéfa týmu z Faenzy i Sainz jr. poněkud podlehl situaci a výsledkem byly do jisté míry emotivní a nešťasné výroky. Tost předpokládá, že se Carlos z celé situace poučil a doufá, že se bude mnohem více věnovat svým výkonům za volantem.
"Jsem přesvědčen, že to pro něj bylo poučné a pochopil, co je základem pro jeho kariéru. Vždy kladu na srdce pilotům, že to nejdůležitější, co mohou pro svou kariéru udělat, je maximální výkon s vozem, který máte k dispozici. Zbytek už bude součástí dění, tak to funguje všude. Máme opravdu dobré konkurenceschopné auto a tým odvádí bez debaty výbornou práci. S Toro Rosso lze pokaždé bodovat," dodává Tost.
Je pochopitelně možné, že byl celý případ poněkud zveličen, na druhou stranu je ale nutné připomenout, že v minulosti docházelo ke změnám uprostřed sezóny, takže některé závěry až tak vycucané z prstu zase nebyly. Odborníci se celkem shodli na faktu, že si Red Bull Sainze jr. jistí, protože by jednak nechtěl poskytnout nadějného pilota konkurenci, a jednak se může stát, že se u Red Bullu nějaké to místo uvolní. A pak by měl k dispozici de facto hotovou náhradu.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.