Porovnávání je věc relativní. Záleží na osobním úhlu pohledu a jak dotyčný hodlá klást konkrétní údaje vedle sebe. To je případ dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, kolem jehož osoby neustále panuje spousta dohadů a otazníků.
Důvodem je především stále ne dostatečně utěšitelná forma McLarenu, u něhož Španěl tráví už třetí rok (pokud do toho nebudeme počítat jeho první angažmá v roce 2007). Když budeme výsledkově srovnávat loňskou a letošní první polovinu sezóny, má navrch jasně ta z roku 2016, kdy měl Alonso po jedenácti závodech na kontě páté, šesté a sedmé místo a 24 bodů v klasifikaci. Letos zůstává u dvou bodovaných příček a zisku o 14 bodů menšího.
Nicméně šestatřicetiletý Fernando Alonso Diaz prohlašuje, že ačkoliv je momentální situace pro jeho tým velmi náročná až neuspokojivá, osobně prožívá "fantastické" období, protože po několika sezónách je po stránce konkurenceschopnosti opět na výši a užívá si jízdu nové generace monopostů F1. K pohodě dle jeho slov přispěla i navzdory odstoupení úspěšná prezentace v závodě 500 mil INDY.
"Jako tým se sezónou dosud nemůžeme být spokojeni. V minulém roce jsme pravidelně působili v Q3, naše průměrná pozice byla deváté, desáté místo. Letos zatím trochu zaostáváme. Ale po osobní stránce prožívám velmi, velmi dobrý rok. Vozy specifikace 2017 mi umožňují návrat k mému stylu jízdy. Cítím se mnohem konkurenceschopnější než v minulých letech, na trati mám pocit, že jsem pro ostatní soupeřem. Absolvoval jsem také závod v Indianapolisu, což byl s ohledem na trať skvělý zážitek. Takže první polovinu sezóny hodnotím jako fantastickou," shrnul své dojmy Alonso.
Bolestí je spolehlivostŠéf týmu McLaren Eric Boullier apeluje především na oblast spolehlivosti, ve které stáj neustále zaostává především díky Hondě, stejně tak je problémem nedostatečný výkon. Příliš na tom nezměnily ani poslední závody, kdy došlo k určitému zlepšení.
"Co se týče spolehlivosti a výkonu, tak rozhodně nemůžeme mluvit o uspokojení. Když budu chtít pronést nějaké hodnocení po polovině šampionátu, tak musíme opravdu hodně tvrdě pracovat na tom, aby se náš výkon a konkurenceschopnost blížila bodu, kde jsme byli v loňském roce. Musíme ještě tvrději pracovat, abychom naplnili naše ambice. Zatím nejsme na místě, kde bychom si přáli být," vysvětluje Boullier.
Druhý pilot Stoffel Vandoorne dokázal na Hungaroringu letos poprvé bodovat; podruhé tak dokázal ve své kariéře dojet na desátém místě a od svého úspěšného debutu v Bahrajnu 2016 se opět zapojil do první desítky.
"Zlepšení, kterého postupně dosahujeme, je povzbudivé. Ve voze se cítím závod od závodu víc komfortně, na podvozku je jasně znát, že jsme se posunuli vpřed. V posledních závodech byl výkon velmi dobrý. Každý detail je nesmírně důležitý, takže i maličkosti při nastavení mi pomohly získat dobrý pocit z chování vozu," připojuje se Vandoorne.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.