Porovnávání je věc relativní. Záleží na osobním úhlu pohledu a jak dotyčný hodlá klást konkrétní údaje vedle sebe. To je případ dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, kolem jehož osoby neustále panuje spousta dohadů a otazníků.
Důvodem je především stále ne dostatečně utěšitelná forma McLarenu, u něhož Španěl tráví už třetí rok (pokud do toho nebudeme počítat jeho první angažmá v roce 2007). Když budeme výsledkově srovnávat loňskou a letošní první polovinu sezóny, má navrch jasně ta z roku 2016, kdy měl Alonso po jedenácti závodech na kontě páté, šesté a sedmé místo a 24 bodů v klasifikaci. Letos zůstává u dvou bodovaných příček a zisku o 14 bodů menšího.
Nicméně šestatřicetiletý Fernando Alonso Diaz prohlašuje, že ačkoliv je momentální situace pro jeho tým velmi náročná až neuspokojivá, osobně prožívá "fantastické" období, protože po několika sezónách je po stránce konkurenceschopnosti opět na výši a užívá si jízdu nové generace monopostů F1. K pohodě dle jeho slov přispěla i navzdory odstoupení úspěšná prezentace v závodě 500 mil INDY.
"Jako tým se sezónou dosud nemůžeme být spokojeni. V minulém roce jsme pravidelně působili v Q3, naše průměrná pozice byla deváté, desáté místo. Letos zatím trochu zaostáváme. Ale po osobní stránce prožívám velmi, velmi dobrý rok. Vozy specifikace 2017 mi umožňují návrat k mému stylu jízdy. Cítím se mnohem konkurenceschopnější než v minulých letech, na trati mám pocit, že jsem pro ostatní soupeřem. Absolvoval jsem také závod v Indianapolisu, což byl s ohledem na trať skvělý zážitek. Takže první polovinu sezóny hodnotím jako fantastickou," shrnul své dojmy Alonso.
Bolestí je spolehlivostŠéf týmu McLaren Eric Boullier apeluje především na oblast spolehlivosti, ve které stáj neustále zaostává především díky Hondě, stejně tak je problémem nedostatečný výkon. Příliš na tom nezměnily ani poslední závody, kdy došlo k určitému zlepšení.
"Co se týče spolehlivosti a výkonu, tak rozhodně nemůžeme mluvit o uspokojení. Když budu chtít pronést nějaké hodnocení po polovině šampionátu, tak musíme opravdu hodně tvrdě pracovat na tom, aby se náš výkon a konkurenceschopnost blížila bodu, kde jsme byli v loňském roce. Musíme ještě tvrději pracovat, abychom naplnili naše ambice. Zatím nejsme na místě, kde bychom si přáli být," vysvětluje Boullier.
Druhý pilot Stoffel Vandoorne dokázal na Hungaroringu letos poprvé bodovat; podruhé tak dokázal ve své kariéře dojet na desátém místě a od svého úspěšného debutu v Bahrajnu 2016 se opět zapojil do první desítky.
"Zlepšení, kterého postupně dosahujeme, je povzbudivé. Ve voze se cítím závod od závodu víc komfortně, na podvozku je jasně znát, že jsme se posunuli vpřed. V posledních závodech byl výkon velmi dobrý. Každý detail je nesmírně důležitý, takže i maličkosti při nastavení mi pomohly získat dobrý pocit z chování vozu," připojuje se Vandoorne.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.