Sauber není zrovna tým, který by čtenáře nějak přitahoval, ačkoliv už řadu let neodmyslitelně patří ke světu F1. Naposledy se kolem něj rozvířil oblak zájmu, když došlo ke změně avizovaného dodavatele pohonných jednotek.
Do výčtu změn musíme také zaznamenat odchod týmové vedoucí Moniši Kaltenbornové, na jejíž působení v týmu existují rozdílné názory. Sauber se rozhodl odmítnout spojení s Hondou a je připraven prohloubit vazby s Ferrari. Otevřeně se mluví o tom, že by mohla situace dospět do takového stavu, že by Sauber byl považován za B-tým Ferrari, nebo lépeřečeno juniorku italského týmu.
Proto není divu, že Frédéric Vasseur, nový šéf švýcarské stáje, začíná projevovat zájem o mladíky jako Charles Leclerc nebo Antonio Giovinazzi. Jeho slova podporuje i prezident Ferrari Sergio Marchionne, který vyhlídku na juniorský tým Ferrari označil jako "myšlenku, na které pracujeme". Je dobré připomenout, že Vasseur, který přijal u Sauberu svůj post minulý měsíc, už má zkušenosti v nižších formulích skrze svůj tým ART Grand Prix, který provozoval s Nicolasem Todtem.
"Pro tým by bylo rozumné a přínosné, kdybychom v něm měli někoho jako je Leclerc nebo další mladí jezdci," svěřil se Vasseur serveru motorsport.com. Nový šéf zařadit tuto záležitost hned za vyřešení otázky dodávky motorů pro příští rok. Zdůrazňuje, že angažování pilotů spojených s Ferrari rozhodně nebylo podmínkou kontraktu, ale o možné změně obsazení je připraven diskutovat během letní přestávky.
"Abych byl upřímný, na debaty ohledně jezdeckého složení je příliš brzy. Dohodu o dodávkách motorů bylo nutné uzavřít co nejdříve a nemělo smysl do ní ještě míchat otázku pilotů. Ale v příštích týdnech o ní budeme určitě debatovat," upřesnil situaci Vasseur.
"Máme pár mladých, výjimečných pilotů, pro které bychom potřebovali uplatnění. Musíme tedy najít místo, kde bychom položili základy pro jejich případné budoucí působení ve Scuderii Ferrari," vyjádřil se naprosto jasně Marchionne.
To by pochopitelně znamenal ohrožení postů Marcuse Ericssona a Pascala Wehrleina. U německého pilota zvlášť, protože je spjatý s Mercedesem. To samozřejmě platí za předpokladu, že se záměr Ferrari ohledně juniorského projektu naplní. Ovšem zda se všechno stihne do doby, kdy se bude rozhodovat o jezdeckých sestavách? "Myslím, že podobné rozhodnutí bude těžké učinit ještě před začátkem září, ale na druhou stranu by to byl dobrý cíl," dodává Vasseur.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.