Sauber není zrovna tým, který by čtenáře nějak přitahoval, ačkoliv už řadu let neodmyslitelně patří ke světu F1. Naposledy se kolem něj rozvířil oblak zájmu, když došlo ke změně avizovaného dodavatele pohonných jednotek.
Do výčtu změn musíme také zaznamenat odchod týmové vedoucí Moniši Kaltenbornové, na jejíž působení v týmu existují rozdílné názory. Sauber se rozhodl odmítnout spojení s Hondou a je připraven prohloubit vazby s Ferrari. Otevřeně se mluví o tom, že by mohla situace dospět do takového stavu, že by Sauber byl považován za B-tým Ferrari, nebo lépeřečeno juniorku italského týmu.
Proto není divu, že Frédéric Vasseur, nový šéf švýcarské stáje, začíná projevovat zájem o mladíky jako Charles Leclerc nebo Antonio Giovinazzi. Jeho slova podporuje i prezident Ferrari Sergio Marchionne, který vyhlídku na juniorský tým Ferrari označil jako "myšlenku, na které pracujeme". Je dobré připomenout, že Vasseur, který přijal u Sauberu svůj post minulý měsíc, už má zkušenosti v nižších formulích skrze svůj tým ART Grand Prix, který provozoval s Nicolasem Todtem.
"Pro tým by bylo rozumné a přínosné, kdybychom v něm měli někoho jako je Leclerc nebo další mladí jezdci," svěřil se Vasseur serveru motorsport.com. Nový šéf zařadit tuto záležitost hned za vyřešení otázky dodávky motorů pro příští rok. Zdůrazňuje, že angažování pilotů spojených s Ferrari rozhodně nebylo podmínkou kontraktu, ale o možné změně obsazení je připraven diskutovat během letní přestávky.
"Abych byl upřímný, na debaty ohledně jezdeckého složení je příliš brzy. Dohodu o dodávkách motorů bylo nutné uzavřít co nejdříve a nemělo smysl do ní ještě míchat otázku pilotů. Ale v příštích týdnech o ní budeme určitě debatovat," upřesnil situaci Vasseur.
"Máme pár mladých, výjimečných pilotů, pro které bychom potřebovali uplatnění. Musíme tedy najít místo, kde bychom položili základy pro jejich případné budoucí působení ve Scuderii Ferrari," vyjádřil se naprosto jasně Marchionne.
To by pochopitelně znamenal ohrožení postů Marcuse Ericssona a Pascala Wehrleina. U německého pilota zvlášť, protože je spjatý s Mercedesem. To samozřejmě platí za předpokladu, že se záměr Ferrari ohledně juniorského projektu naplní. Ovšem zda se všechno stihne do doby, kdy se bude rozhodovat o jezdeckých sestavách? "Myslím, že podobné rozhodnutí bude těžké učinit ještě před začátkem září, ale na druhou stranu by to byl dobrý cíl," dodává Vasseur.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.