Formule 1 volá po rozšíření počtu dodavatelů pohonných jednotek. Jak už jsme v našich statích uvedli, byly ročníky, kdy na tratích vyluzovalo ušlechtilé zvuky až osm různých motorů, proto je zájem i v současné době jejich počet navýšit.
Jako nadějné se proto jeví schůzky výrobců agregátů, slibující rozšíření dosavadního stavu. Jenže tak jednoduché to nejspíš nebude, protože jednou věcí je projevit zájem a až druhou se do takového dobrodružství pustit. Na nedávných schůzkách Světové rady motorsportu (březen a červenec) se objevilo několik zástupců, ovšem většinou měli výhrady k současným pravidlům.
Značka Porsche ani na jedné z uvedených schůzek nebyla. Německá automobilka vstoupila do F1 třikrát - v letech 1958 až 1964 s vlastním vozem, ovšem první tři roky šlo pouze o příležitostné starty. Američan Dan Gurney na Porsche 804 vyhrál ve francouzském Rouen-les-Essarts pro německou značku jedinou Grand Prix. Comeback nastal v roce 1991, ovšem pouze v podobě dvanáctiválce pro tým Arrows, tehdy jezdící v barvách firmy Footwork, ovšem celý projekt skončil po čtyřech závodech fiaskem. Zapomenout nelze ani na slavné období v letech 1983 až 1987, ovšem tehdy byly přeplňované agregáty dodávány "na zapřenou" pod hlavičkou TAG Porsche. V úspěšné éře dobyly ve vozech McLaren 25 vítězství a tři tituly: Niki Lauda v roce 1984, Alain Prost pak ve dvou následujících sezónách.
Když nedávno Porsche šokoval motoristický svět oznámením, že vyklízí pozice v kategorii LMP1, okamžitě se začalo spekulovat, že to je po účasti ve Formuli E předzvěst cesty do F1, zvláště když motorové oddělení zůstalo pohromadě. Proto se u Porsche nejspíš rozhodli uvést vše na pravou míru.
"Všechny lidi, kteří se podíleli na LMP1, budeme v budoucnu potřebovat. Pracoval tam vynikající tým a prokázal obrovský objem znalostí. Takže je dobré mít pro inženýry, mechaniky a piloty konkrétní plán," prohlásil zprvu poněkud tajemně šéf vývojového a výzkumného oddělení Porsche Michael Steiner.
"Stejně jako další výrobci motorů se po oslovení ze strany FIA podílíme na diskusích o budoucím modelu pohonné jednotky, která by měla vejít v platnost po roce 2020. Ovšem tým ve Weissachu momentálně na koncepci motoru pro F1 nepracuje. Zabývá se vysoce účinným motorem na koncepční úrovni. Zatím ovšem není rozhodnuto, jak bude s tímto modelem naloženo," rozptýlil prozatím Steiner zvěsti, že Porsche už připravuje pohonnou jednotku pro F1.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.