Formule 1 volá po rozšíření počtu dodavatelů pohonných jednotek. Jak už jsme v našich statích uvedli, byly ročníky, kdy na tratích vyluzovalo ušlechtilé zvuky až osm různých motorů, proto je zájem i v současné době jejich počet navýšit.
Jako nadějné se proto jeví schůzky výrobců agregátů, slibující rozšíření dosavadního stavu. Jenže tak jednoduché to nejspíš nebude, protože jednou věcí je projevit zájem a až druhou se do takového dobrodružství pustit. Na nedávných schůzkách Světové rady motorsportu (březen a červenec) se objevilo několik zástupců, ovšem většinou měli výhrady k současným pravidlům.
Značka Porsche ani na jedné z uvedených schůzek nebyla. Německá automobilka vstoupila do F1 třikrát - v letech 1958 až 1964 s vlastním vozem, ovšem první tři roky šlo pouze o příležitostné starty. Američan Dan Gurney na Porsche 804 vyhrál ve francouzském Rouen-les-Essarts pro německou značku jedinou Grand Prix. Comeback nastal v roce 1991, ovšem pouze v podobě dvanáctiválce pro tým Arrows, tehdy jezdící v barvách firmy Footwork, ovšem celý projekt skončil po čtyřech závodech fiaskem. Zapomenout nelze ani na slavné období v letech 1983 až 1987, ovšem tehdy byly přeplňované agregáty dodávány "na zapřenou" pod hlavičkou TAG Porsche. V úspěšné éře dobyly ve vozech McLaren 25 vítězství a tři tituly: Niki Lauda v roce 1984, Alain Prost pak ve dvou následujících sezónách.
Když nedávno Porsche šokoval motoristický svět oznámením, že vyklízí pozice v kategorii LMP1, okamžitě se začalo spekulovat, že to je po účasti ve Formuli E předzvěst cesty do F1, zvláště když motorové oddělení zůstalo pohromadě. Proto se u Porsche nejspíš rozhodli uvést vše na pravou míru.
"Všechny lidi, kteří se podíleli na LMP1, budeme v budoucnu potřebovat. Pracoval tam vynikající tým a prokázal obrovský objem znalostí. Takže je dobré mít pro inženýry, mechaniky a piloty konkrétní plán," prohlásil zprvu poněkud tajemně šéf vývojového a výzkumného oddělení Porsche Michael Steiner.
"Stejně jako další výrobci motorů se po oslovení ze strany FIA podílíme na diskusích o budoucím modelu pohonné jednotky, která by měla vejít v platnost po roce 2020. Ovšem tým ve Weissachu momentálně na koncepci motoru pro F1 nepracuje. Zabývá se vysoce účinným motorem na koncepční úrovni. Zatím ovšem není rozhodnuto, jak bude s tímto modelem naloženo," rozptýlil prozatím Steiner zvěsti, že Porsche už připravuje pohonnou jednotku pro F1.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.