Ruský pilot si v posledních závodech rozhodně nemohl stěžovat na nepřízeň zájmu. Jenže takového, který by si určitě rád odpustil. Výsledkem jeho počínání je hned několik trestných bodů a ohrožení v podobě nucené jednozávodní pauzy.
Začalo to kolizí s Fernandem Alonsem a Maxem Verstappenem v Rakousku, pokračovalo karambolem s týmovým kolegou ve Velké Británii a vyústilo dalším incidentem s Lance Strollem v kvalifikaci na okruhu Hungaroring. Když k tomu přičteme i ne zrovna povedený víkend v Kanadě, tak výsledkem této nepříjemné linie byl výstup až na hranici 10 trestných bodů. Další dva a ruský pilot si od závodění v jednom případě odpočine.
První otázka, která fanouška F1 napadne, se týká přístupu týmu. Takové jednání pochopitelně nemůže projít bez odezvy, což nakonec šéf stáje z Faenzy Franz Tost potvrdil. Nemá sebemenší výhrady, co se týče závodního tempa rodáka z Ufy, to s trpělivostí už je to trochu jiné.
"Daniil odvádí dobrou práci, tedy kromě některých začátků závodu, kdy je příliš netrpělivý nebo až moc riskuje. Pokud se zaměříte na jeho rychlost při závodě, pokud má kolem sebe dost místa, jeho časy jsou opravdu velmi slušné a konkurenceschopné. Chtěl by uspět, chce předjíždět i tam, kde k tomu nejsou nejlepší nebo minimální podmínky, právě v takových situacích je třeba větší disciplíny. Ať už to je důsledek nějaké frustrace, jakmile jste v autě, zvláště na začátku závodu, musíte své emoce krotit, protože jakmile se vymknou vaší kontrole, uděláte chyby, které vedou k nehodám. Pokud tohle pominu, ostatní je v pořádku, máme od něj dobrou technickou odezvu, vykazuje solidní rychlost, zkrátka svou práci zvládá dobře," komentuje Kvjatův projev Tost.
Připouští, že ony předchozí problematické situace vedou k častým "hovorům do duše", aby se Kvjat vyhnul dalším incidentům. A lehké to není. Kvjat chce své zaváhání odčinit, o to víc je přemotivovaný a dělá další chyby, které vedou k napjatým vztahům v týmu. Začalo to rozdílným názorem na kvalifikační taktiku v Montrealu, problémy se Sainzem jr. na startu v Baku, kde se Španěl po návratu Daniila na trať otočil. Po Silverstone Tost nabádal oba piloty ke vzájemnému respektu s tím, že další případné incidenty už by se řešily o stupeň výš, tedy v kompetenci samotného Red Bullu.
"Pak bychom spolu museli k jednomu stolu a Red Bull by reagoval. Možná nejdřív peněžitou pokutou, nebo také jinak. Ale naštěstí k ničemu takovému zatím nedošlo a doufám, že se do podobné situace nedostaneme. Proto o případném postihu nechci mluvit, protože věřím, že se prostě nestane," vyslovil přání Tost.
Je ale nutné podotknout, že Daniil Kvjat byl právě po kolizi se Sebastianem Vettelem v Grand Prix Ruska 2016 exemplárně potrestán a přeřazen z týmu Red Bull do "béčka" Toro Rosso. To umožnilo se Maxi Verstappenovi, který ho v týmu nahradil, značný kariérní posun. Paddockem se ovšem tehdy nesly zprávy, že by k podobné výměně nejspíš stejně došlo na konci sezóny.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.