Říká se, že v letní přestávce by mohla nastat okurková sezóna, ale zatím tomu příliš okolnosti nenasvědčují. Pokud pomineme slovní přestřelku Haas versus Renault, tak živo je i na dalších úrovních.
Chvíli to vypadalo, že se dodavatelské iniciativy Hondy rozrostou na další tým, ale po několika týdnech plánované spojení japonské automobilky se švýcarským týmem bylo oficiálně zrušeno. Sauber zaměřil svou pozornost na Ferrari a zdálo se, že Honda zůstane pouze u dodávek pro McLaren - tedy pokud vše poběží v naprostém pořádku.
Nyní se však zdá, že dodavatelé pohonných jednotek, které se na přelomu 80. a 90. let zařadily mezi téměř neporazitelné, dostanou další příležitost. Podle dostupných informací probíhají rozhovory mezi týmem Toro Rosso a Hondou, přičemž už došlo k úternímu setkání dr. Helmuta Marka se šéfem Hondy Masaši Jamamotem. Otázkou zůstává, jaký osud by stihl už uzavřený kontrakt mezi Renaultem a Toro Rosso, který platí na příští rok.
O schůzce dr. Marka a Jamamota informujeme s tím, že zástupce Hondy je zodpovědný za rozpočet automobilky v oblasti motorsportu a jeho hlášení je přímo podřízeno představenstvu firmy. Další informace tvrdí, že prvotní zájem ze strany dr. Marka o Hondu čiší i z možnosti získat japonské agregáty pro tým Red Bull, samozřejmě pokud se výkonnost Hondy v budoucnu dostatečně zlepší po stránce výkonu. Odborníci v tomto směru připomínají napjatou situaci mezi Renaultem a Red Bullem, kdy majitel stáje Dietrich Mateschitz dokonce vyhrožoval odchodem z F1, paralelně s tím vedl Red Bull "námluvy" s Mercedesem, Ferrari a dokonce nevynechal ani Hondu.
Pokud by došlo ke spojení Hondy a Toro Rosso, mohli by u Red Bullu posuzovat různé formy spolupráce. Jisté ovšem je, že pokud by Honda skutečně do Faenzy dodávala už v příštím roce motory, bylo by nutné si smluvně zajistit i převodové ústrojí. V tomto směru by nejspíš byla brána v potaz pomoc McLarenu a celý balíček by tak směřoval k Toro Rosso. Pokud by šlo o zákaznickou dohodu, která by nahradila chystaný kontrakt se Sauberem, u McLarenu by nejspíš žádné námitky neměli.
Pořád je ve hře ale Red Bull, který by se v budoucnu opravdu mohl s Hondou spojit, protože McLarenu vyprší kontrakt s japonským dodavatelem už po příští sezóně. Otázkou zůstává, jakou alternativu by McLaren mohl zvolit, protože z táborů jak Mercedesu, tak Ferrari zaznělo, že pro McLareny motory dodávat nebudou.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.