Říká se, že v letní přestávce by mohla nastat okurková sezóna, ale zatím tomu příliš okolnosti nenasvědčují. Pokud pomineme slovní přestřelku Haas versus Renault, tak živo je i na dalších úrovních.
Chvíli to vypadalo, že se dodavatelské iniciativy Hondy rozrostou na další tým, ale po několika týdnech plánované spojení japonské automobilky se švýcarským týmem bylo oficiálně zrušeno. Sauber zaměřil svou pozornost na Ferrari a zdálo se, že Honda zůstane pouze u dodávek pro McLaren - tedy pokud vše poběží v naprostém pořádku.
Nyní se však zdá, že dodavatelé pohonných jednotek, které se na přelomu 80. a 90. let zařadily mezi téměř neporazitelné, dostanou další příležitost. Podle dostupných informací probíhají rozhovory mezi týmem Toro Rosso a Hondou, přičemž už došlo k úternímu setkání dr. Helmuta Marka se šéfem Hondy Masaši Jamamotem. Otázkou zůstává, jaký osud by stihl už uzavřený kontrakt mezi Renaultem a Toro Rosso, který platí na příští rok.
O schůzce dr. Marka a Jamamota informujeme s tím, že zástupce Hondy je zodpovědný za rozpočet automobilky v oblasti motorsportu a jeho hlášení je přímo podřízeno představenstvu firmy. Další informace tvrdí, že prvotní zájem ze strany dr. Marka o Hondu čiší i z možnosti získat japonské agregáty pro tým Red Bull, samozřejmě pokud se výkonnost Hondy v budoucnu dostatečně zlepší po stránce výkonu. Odborníci v tomto směru připomínají napjatou situaci mezi Renaultem a Red Bullem, kdy majitel stáje Dietrich Mateschitz dokonce vyhrožoval odchodem z F1, paralelně s tím vedl Red Bull "námluvy" s Mercedesem, Ferrari a dokonce nevynechal ani Hondu.
Pokud by došlo ke spojení Hondy a Toro Rosso, mohli by u Red Bullu posuzovat různé formy spolupráce. Jisté ovšem je, že pokud by Honda skutečně do Faenzy dodávala už v příštím roce motory, bylo by nutné si smluvně zajistit i převodové ústrojí. V tomto směru by nejspíš byla brána v potaz pomoc McLarenu a celý balíček by tak směřoval k Toro Rosso. Pokud by šlo o zákaznickou dohodu, která by nahradila chystaný kontrakt se Sauberem, u McLarenu by nejspíš žádné námitky neměli.
Pořád je ve hře ale Red Bull, který by se v budoucnu opravdu mohl s Hondou spojit, protože McLarenu vyprší kontrakt s japonským dodavatelem už po příští sezóně. Otázkou zůstává, jakou alternativu by McLaren mohl zvolit, protože z táborů jak Mercedesu, tak Ferrari zaznělo, že pro McLareny motory dodávat nebudou.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.