Říká se, že v letní přestávce by mohla nastat okurková sezóna, ale zatím tomu příliš okolnosti nenasvědčují. Pokud pomineme slovní přestřelku Haas versus Renault, tak živo je i na dalších úrovních.
Chvíli to vypadalo, že se dodavatelské iniciativy Hondy rozrostou na další tým, ale po několika týdnech plánované spojení japonské automobilky se švýcarským týmem bylo oficiálně zrušeno. Sauber zaměřil svou pozornost na Ferrari a zdálo se, že Honda zůstane pouze u dodávek pro McLaren - tedy pokud vše poběží v naprostém pořádku.
Nyní se však zdá, že dodavatelé pohonných jednotek, které se na přelomu 80. a 90. let zařadily mezi téměř neporazitelné, dostanou další příležitost. Podle dostupných informací probíhají rozhovory mezi týmem Toro Rosso a Hondou, přičemž už došlo k úternímu setkání dr. Helmuta Marka se šéfem Hondy Masaši Jamamotem. Otázkou zůstává, jaký osud by stihl už uzavřený kontrakt mezi Renaultem a Toro Rosso, který platí na příští rok.
O schůzce dr. Marka a Jamamota informujeme s tím, že zástupce Hondy je zodpovědný za rozpočet automobilky v oblasti motorsportu a jeho hlášení je přímo podřízeno představenstvu firmy. Další informace tvrdí, že prvotní zájem ze strany dr. Marka o Hondu čiší i z možnosti získat japonské agregáty pro tým Red Bull, samozřejmě pokud se výkonnost Hondy v budoucnu dostatečně zlepší po stránce výkonu. Odborníci v tomto směru připomínají napjatou situaci mezi Renaultem a Red Bullem, kdy majitel stáje Dietrich Mateschitz dokonce vyhrožoval odchodem z F1, paralelně s tím vedl Red Bull "námluvy" s Mercedesem, Ferrari a dokonce nevynechal ani Hondu.
Pokud by došlo ke spojení Hondy a Toro Rosso, mohli by u Red Bullu posuzovat různé formy spolupráce. Jisté ovšem je, že pokud by Honda skutečně do Faenzy dodávala už v příštím roce motory, bylo by nutné si smluvně zajistit i převodové ústrojí. V tomto směru by nejspíš byla brána v potaz pomoc McLarenu a celý balíček by tak směřoval k Toro Rosso. Pokud by šlo o zákaznickou dohodu, která by nahradila chystaný kontrakt se Sauberem, u McLarenu by nejspíš žádné námitky neměli.
Pořád je ve hře ale Red Bull, který by se v budoucnu opravdu mohl s Hondou spojit, protože McLarenu vyprší kontrakt s japonským dodavatelem už po příští sezóně. Otázkou zůstává, jakou alternativu by McLaren mohl zvolit, protože z táborů jak Mercedesu, tak Ferrari zaznělo, že pro McLareny motory dodávat nebudou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.