Říká se, že v letní přestávce by mohla nastat okurková sezóna, ale zatím tomu příliš okolnosti nenasvědčují. Pokud pomineme slovní přestřelku Haas versus Renault, tak živo je i na dalších úrovních.
Chvíli to vypadalo, že se dodavatelské iniciativy Hondy rozrostou na další tým, ale po několika týdnech plánované spojení japonské automobilky se švýcarským týmem bylo oficiálně zrušeno. Sauber zaměřil svou pozornost na Ferrari a zdálo se, že Honda zůstane pouze u dodávek pro McLaren - tedy pokud vše poběží v naprostém pořádku.
Nyní se však zdá, že dodavatelé pohonných jednotek, které se na přelomu 80. a 90. let zařadily mezi téměř neporazitelné, dostanou další příležitost. Podle dostupných informací probíhají rozhovory mezi týmem Toro Rosso a Hondou, přičemž už došlo k úternímu setkání dr. Helmuta Marka se šéfem Hondy Masaši Jamamotem. Otázkou zůstává, jaký osud by stihl už uzavřený kontrakt mezi Renaultem a Toro Rosso, který platí na příští rok.
O schůzce dr. Marka a Jamamota informujeme s tím, že zástupce Hondy je zodpovědný za rozpočet automobilky v oblasti motorsportu a jeho hlášení je přímo podřízeno představenstvu firmy. Další informace tvrdí, že prvotní zájem ze strany dr. Marka o Hondu čiší i z možnosti získat japonské agregáty pro tým Red Bull, samozřejmě pokud se výkonnost Hondy v budoucnu dostatečně zlepší po stránce výkonu. Odborníci v tomto směru připomínají napjatou situaci mezi Renaultem a Red Bullem, kdy majitel stáje Dietrich Mateschitz dokonce vyhrožoval odchodem z F1, paralelně s tím vedl Red Bull "námluvy" s Mercedesem, Ferrari a dokonce nevynechal ani Hondu.
Pokud by došlo ke spojení Hondy a Toro Rosso, mohli by u Red Bullu posuzovat různé formy spolupráce. Jisté ovšem je, že pokud by Honda skutečně do Faenzy dodávala už v příštím roce motory, bylo by nutné si smluvně zajistit i převodové ústrojí. V tomto směru by nejspíš byla brána v potaz pomoc McLarenu a celý balíček by tak směřoval k Toro Rosso. Pokud by šlo o zákaznickou dohodu, která by nahradila chystaný kontrakt se Sauberem, u McLarenu by nejspíš žádné námitky neměli.
Pořád je ve hře ale Red Bull, který by se v budoucnu opravdu mohl s Hondou spojit, protože McLarenu vyprší kontrakt s japonským dodavatelem už po příští sezóně. Otázkou zůstává, jakou alternativu by McLaren mohl zvolit, protože z táborů jak Mercedesu, tak Ferrari zaznělo, že pro McLareny motory dodávat nebudou.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.