Otázka superlicence především pro mladé piloty je vždy hojně diskutovaná - řeší se zkušenost či schopnost se popasovat s vozy královské disciplíny. Šéf McLarenu však žádá ještě jednu podmínku, která reflektuje na události nedávno minulé.
Možná si ještě někteří z vás vzpomenou na různé dohady, kdo by měl či neměl superlicenci dostat, na udělení podmíněné určitými výsledky. Své by k tomu mohl říci takový Kimi Räikkönen - v začátcích jeho působení v F1 se debatovalo o oprávnění superlicenci dostat, že se dokonce zrodila fáma, že ji finský pilot dostává podmíněně na určité období.
Teď se ovšem do popředí dostává výkonný ředitel McLaren Technology Group Zak Brown. Podle jeho návrhu by superlicence opravňující piloty ke startu v F1 měla obsahovat i povinnost zúčastnit se minimálního počtu propagačních akcí. Není třeba dlouho přemýšlet, Brown tím nepřímo útočí na chování Lewise Hamiltona, který namísto účasti na akci F1 Live London trávil dovolenou v Řecku. Mnozí dali najevo svůj názor, že v podobném případě by měla být pro Brita účast povinná.
"Jsem toho názoru, že pro vydání superlicence v budoucnu by měla být součástí povinnost absolvovat x účastí na akcích F1 Group a y podílu na výnosech. F1 pak může připravit a nabídnout promotérům a městům kvalitní akci, protože koneckonců všichni žijeme a vyděláváme na zájmu fanoušků. Ať už jsme placeni nepřímo nebo závislí na konkrétních akcích, příznivci jsou hnací silou tohoto sportu. My musíme udělat nezbytné kroky k tomu, abychom zajistili jejich další, pokračující zájem," vysvětlil pohnutku svého návrhu Brown.
Pětačtyřicetiletý rodák z Los Angeles při té příležitosti ocenil snahy Liberty Media s ohledem na londýnskou akci. Dle jeho mínění jde o velmi dobrý příklad aktivního přístupu společnosti k propagaci Formule 1. Není se svým názorem sám, padly také návrhy podobné roadshows uspořádat i ve městech a zemích, které nejsou v kalendáři F1.
"Byla to skvělá událost. Těšila se obrovské účasti fanoušků, proto bylo jedinečné, že se jí zúčastnili téměř všichni. To je ten případ, kdy je možné hledat podobnost Super Bowl s Formulí 1. NFL a Super Bowl při své akci vezmou útokem město a povýší angažovanost fanoušků na zcela novou úroveň. A právě tak tomu bylo v Londýně. Je pravděpodobné, že se to v rámci každého závodu nepodaří, ale na určité úrovni by to fungovat mohlo," líčí dále své vize Brown.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.