Otázka superlicence především pro mladé piloty je vždy hojně diskutovaná - řeší se zkušenost či schopnost se popasovat s vozy královské disciplíny. Šéf McLarenu však žádá ještě jednu podmínku, která reflektuje na události nedávno minulé.
Možná si ještě někteří z vás vzpomenou na různé dohady, kdo by měl či neměl superlicenci dostat, na udělení podmíněné určitými výsledky. Své by k tomu mohl říci takový Kimi Räikkönen - v začátcích jeho působení v F1 se debatovalo o oprávnění superlicenci dostat, že se dokonce zrodila fáma, že ji finský pilot dostává podmíněně na určité období.
Teď se ovšem do popředí dostává výkonný ředitel McLaren Technology Group Zak Brown. Podle jeho návrhu by superlicence opravňující piloty ke startu v F1 měla obsahovat i povinnost zúčastnit se minimálního počtu propagačních akcí. Není třeba dlouho přemýšlet, Brown tím nepřímo útočí na chování Lewise Hamiltona, který namísto účasti na akci F1 Live London trávil dovolenou v Řecku. Mnozí dali najevo svůj názor, že v podobném případě by měla být pro Brita účast povinná.
"Jsem toho názoru, že pro vydání superlicence v budoucnu by měla být součástí povinnost absolvovat x účastí na akcích F1 Group a y podílu na výnosech. F1 pak může připravit a nabídnout promotérům a městům kvalitní akci, protože koneckonců všichni žijeme a vyděláváme na zájmu fanoušků. Ať už jsme placeni nepřímo nebo závislí na konkrétních akcích, příznivci jsou hnací silou tohoto sportu. My musíme udělat nezbytné kroky k tomu, abychom zajistili jejich další, pokračující zájem," vysvětlil pohnutku svého návrhu Brown.
Pětačtyřicetiletý rodák z Los Angeles při té příležitosti ocenil snahy Liberty Media s ohledem na londýnskou akci. Dle jeho mínění jde o velmi dobrý příklad aktivního přístupu společnosti k propagaci Formule 1. Není se svým názorem sám, padly také návrhy podobné roadshows uspořádat i ve městech a zemích, které nejsou v kalendáři F1.
"Byla to skvělá událost. Těšila se obrovské účasti fanoušků, proto bylo jedinečné, že se jí zúčastnili téměř všichni. To je ten případ, kdy je možné hledat podobnost Super Bowl s Formulí 1. NFL a Super Bowl při své akci vezmou útokem město a povýší angažovanost fanoušků na zcela novou úroveň. A právě tak tomu bylo v Londýně. Je pravděpodobné, že se to v rámci každého závodu nepodaří, ale na určité úrovni by to fungovat mohlo," líčí dále své vize Brown.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.