Když loni po solidní sezóně opouštěl tým Force India Nico Hülkenberg, kroutili mnozí nad angažováním jeho nástupce hlavou. Dokonce se tvrdilo, že další nadějný mladík v F1 bude mít potíže takovou situaci zvládnout.
Je pravdou, že Esteban Ocon, který naskočil do F1 v Grand Prix Belgie krátce před dvacátými narozeninami do týmu Manor, kde nahradil Ria Harjanta, díky tomuto angažmá mnoho předvést nemohl. Jeden husarský kousek ale na svém kontě má - prozatím absolvoval 19 Grand Prix aniž by z nějaké musel předčasně odstoupit. V letošní sezóně pak pouze jednou dojel mimo bodované pořadí. Tedy dostatečný argument pro pochybovače.
Jeho závodní kariéra začala vlastně už tím, že chodil za svým otcem do garáže v rodném Evreuxu. Laurent Ocon začal svého syna podporovat a když bylo Estebanovi čtrnáct, podepsal za něj otec první smlouvu s manažerem Gravity Sports. Od juniorských kategorií vedla jeho cesta až do evropského šampionátu F3, který v roce 2014 vyhrál. V té době už byl v hledáčku týmu Mercedes.
"Nebýt Toto Wolffa, který se o mě v mezidobí od konce roku 2014 a začátku sezóny 2015 zajímal, asi bych dnes u McDonaldů obracel na plotně hamburgery. Bez další podpory bych nemohl závodit. A tehdy se mi poprvé ozval..." vzpomíná Ocon.
Výsledky dokládají, že Wolff měl opravdu dobrý nos, protože v konkurenceschopném týmu si vede Ocon velice dobře a prozatím nebodoval pouze v Grand Prix Monaka (dojel tam dvanáctý). V průběžném pořadí je dokonce o místo výše, než na jakém zakončil loňskou sezónu jeho předchůdce Hülkenberg. Je proto hodnocen jako jeden z velkých talentů F1. Spolupráci s německou automobilkou a týmem Force India si velice pochvaluje, i když jeho sen se nachází někde jinde.
"Mým idolem byl Michael Schumacher, závodil jsem s přilbou ve stejných barvách a v červené kombinéze jako on. Mým snem je Ferrari, pro mě znamená opravdu hodně. V roce 2014 jsem ve Fioranu absolvoval test a pamatuji si ho jako by se odehrál včera. Jednoho dne bych se sem chtěl vrátit," líčí své tužby Ocon, který oslaví své 21. narozeniny přesně v den konání Grand Prix Singapuru.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.