Když loni po solidní sezóně opouštěl tým Force India Nico Hülkenberg, kroutili mnozí nad angažováním jeho nástupce hlavou. Dokonce se tvrdilo, že další nadějný mladík v F1 bude mít potíže takovou situaci zvládnout.
Je pravdou, že Esteban Ocon, který naskočil do F1 v Grand Prix Belgie krátce před dvacátými narozeninami do týmu Manor, kde nahradil Ria Harjanta, díky tomuto angažmá mnoho předvést nemohl. Jeden husarský kousek ale na svém kontě má - prozatím absolvoval 19 Grand Prix aniž by z nějaké musel předčasně odstoupit. V letošní sezóně pak pouze jednou dojel mimo bodované pořadí. Tedy dostatečný argument pro pochybovače.
Jeho závodní kariéra začala vlastně už tím, že chodil za svým otcem do garáže v rodném Evreuxu. Laurent Ocon začal svého syna podporovat a když bylo Estebanovi čtrnáct, podepsal za něj otec první smlouvu s manažerem Gravity Sports. Od juniorských kategorií vedla jeho cesta až do evropského šampionátu F3, který v roce 2014 vyhrál. V té době už byl v hledáčku týmu Mercedes.
"Nebýt Toto Wolffa, který se o mě v mezidobí od konce roku 2014 a začátku sezóny 2015 zajímal, asi bych dnes u McDonaldů obracel na plotně hamburgery. Bez další podpory bych nemohl závodit. A tehdy se mi poprvé ozval..." vzpomíná Ocon.
Výsledky dokládají, že Wolff měl opravdu dobrý nos, protože v konkurenceschopném týmu si vede Ocon velice dobře a prozatím nebodoval pouze v Grand Prix Monaka (dojel tam dvanáctý). V průběžném pořadí je dokonce o místo výše, než na jakém zakončil loňskou sezónu jeho předchůdce Hülkenberg. Je proto hodnocen jako jeden z velkých talentů F1. Spolupráci s německou automobilkou a týmem Force India si velice pochvaluje, i když jeho sen se nachází někde jinde.
"Mým idolem byl Michael Schumacher, závodil jsem s přilbou ve stejných barvách a v červené kombinéze jako on. Mým snem je Ferrari, pro mě znamená opravdu hodně. V roce 2014 jsem ve Fioranu absolvoval test a pamatuji si ho jako by se odehrál včera. Jednoho dne bych se sem chtěl vrátit," líčí své tužby Ocon, který oslaví své 21. narozeniny přesně v den konání Grand Prix Singapuru.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.