Když loni po solidní sezóně opouštěl tým Force India Nico Hülkenberg, kroutili mnozí nad angažováním jeho nástupce hlavou. Dokonce se tvrdilo, že další nadějný mladík v F1 bude mít potíže takovou situaci zvládnout.
Je pravdou, že Esteban Ocon, který naskočil do F1 v Grand Prix Belgie krátce před dvacátými narozeninami do týmu Manor, kde nahradil Ria Harjanta, díky tomuto angažmá mnoho předvést nemohl. Jeden husarský kousek ale na svém kontě má - prozatím absolvoval 19 Grand Prix aniž by z nějaké musel předčasně odstoupit. V letošní sezóně pak pouze jednou dojel mimo bodované pořadí. Tedy dostatečný argument pro pochybovače.
Jeho závodní kariéra začala vlastně už tím, že chodil za svým otcem do garáže v rodném Evreuxu. Laurent Ocon začal svého syna podporovat a když bylo Estebanovi čtrnáct, podepsal za něj otec první smlouvu s manažerem Gravity Sports. Od juniorských kategorií vedla jeho cesta až do evropského šampionátu F3, který v roce 2014 vyhrál. V té době už byl v hledáčku týmu Mercedes.
"Nebýt Toto Wolffa, který se o mě v mezidobí od konce roku 2014 a začátku sezóny 2015 zajímal, asi bych dnes u McDonaldů obracel na plotně hamburgery. Bez další podpory bych nemohl závodit. A tehdy se mi poprvé ozval..." vzpomíná Ocon.
Výsledky dokládají, že Wolff měl opravdu dobrý nos, protože v konkurenceschopném týmu si vede Ocon velice dobře a prozatím nebodoval pouze v Grand Prix Monaka (dojel tam dvanáctý). V průběžném pořadí je dokonce o místo výše, než na jakém zakončil loňskou sezónu jeho předchůdce Hülkenberg. Je proto hodnocen jako jeden z velkých talentů F1. Spolupráci s německou automobilkou a týmem Force India si velice pochvaluje, i když jeho sen se nachází někde jinde.
"Mým idolem byl Michael Schumacher, závodil jsem s přilbou ve stejných barvách a v červené kombinéze jako on. Mým snem je Ferrari, pro mě znamená opravdu hodně. V roce 2014 jsem ve Fioranu absolvoval test a pamatuji si ho jako by se odehrál včera. Jednoho dne bych se sem chtěl vrátit," líčí své tužby Ocon, který oslaví své 21. narozeniny přesně v den konání Grand Prix Singapuru.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.