Předpokládal, že bude prohánět Mercedesy a pravidelně bojovat s družinou Ferrari o stupně vítězů. Místo toho má z deseti závodů padesátiprocentní "úmrtnost" a ze silné šestky se krčí na posledním místě. Není divu, že Verstappen není spokojen.
Mladý Holanďan je Red Bullu pochopitelně zavázán za všechno, co pro něj udělal, ale to neznamená, že jeho trpělivost bude neomezená. V tomto duchu se vyjádřil Raymond Vermeulen, náplní jehož práce je starat se o Verstappenovy zájmy. Podle jeho slov je jeho svěřenec vysloveně frustrován formou vozu RB13 a současně tím i z celé první poloviny letošní sezóny.
Podobné zprávy jenom potvrzují spekulace, že by v důsledku nespokojenosti mohl Verstappen zamířit k Ferrari, ale takový scénář velice striktně zamítli oba Verstappenové - jak otec Jos, tak syn Max. Jak ale Vermeulen uvádí, od skončení kontraktu s týmem se sídlem v Milton Keynes, který vyprší na konci příštího roku, může být o talentovaného mladíka hodně velká tahanice.
"Zájem o něj byl od chvíle, kdy debutoval. Ostatní týmy jsou připraveny mu nabídnout kontrakt, ale on chce vyhrávat s týmem Red Bull Racing. Stáj ostatně považuje Maxe za hvězdu a nehodlá ho prodat," uvedl pro holandský tisk Vermeulen.
Verstappenův manažer si příliš nedělá ze slov zástupců Red Bullu, ať jde o dr. Helmuta Marka, Christiana Hornera či Dietricha Mateschitze, kteří se v minulých dnech vedle případu Carlose Sainze jr. vyjádřili i k Verstappenovi, zejména pak k jeho rozčarování ze spolehlivosti jeho vozu.
"Ohledně Red Bullu neexistují žádné konkrétní termíny, ale je důležité, aby Max opět navázal na své úspěchy. Jsem přesvědčen, že tým se bude zlepšovat, protože Red Bull ve spolupráci s Renaultem v minulosti vyhrál čtyřikrát šampionát. Ale byli bychom také rádi, kdyby v týmu pochopili, že naše trpělivost není nekonečná," lehce na závěr zdvihl varovný prst manažer Vermeulen.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.