Uvidíme v F1 více německých týmů? Carey o to evidentně usiluje

Dominantní Mercedes Careyovi nestačí, chce v F1 další německé značky
Dominantní Mercedes Careyovi nestačí, chce v F1 další německé značky, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 20. července 2017 12:40
Sdílej:

Pokud se podíváme do historie F1, německé značky tu příliš neoslnily. V polovině 50. let zatočil s konkurencí Mercedes a po triumfálním zisku titulu se opět z královny motoristického sportu stáhl. Až do jeho novodobého návratu německá stopa vychladla.

V dějinách oficiálního šampionátu F1 najdeme asi nejvýraznější zápis v podání Porsche, které během let 1958-1964 absolvovalo 31 Grand Prix a díky Danu Gurneyovi si zapsalo i jedno vítězství v GP Francie 1962. Ačkoliv Hans-Joachim Stuck v roce 1974 horoval po ryze německé F1, další pokusy byly spíše krokem do slepé uličky. Jména jako Kauhsen, Eifelland či Zakspeed nacházejí své místo v publikacích o nepovedených konstrukcích, některá další spojení (BMW, Porsche) v posledních desítkách let jsou na bázi motorové. Tolik jen velice stručné shrnutí.

Současnosti vládne Mercedes, ale šéf Formule 1 Chase Carey by si přál větší počet německých značek, které by se zařadily po bok Stříbrných šípů. Ideální by bylo přemluvit BMW a popostrčit k rozhodnutí i Porsche a Audi. V minulosti se rovněž spekulovalo o Volkswagenu, ale to už by byla hodně velká utopie.

"Naším cílem je, aby takové společnosti stály o realizaci týmu Formule 1. To je také důvod, proč upravujeme technické a ekonomické podmínky. Máme německého šampiona, mistra v Poháru konstruktérů, Němci bojují o titul i v letošním roce. Proto bychom chtěli mít více německých týmů," vysvětlil svůj záměr Carey.

Šéf F1 neopomenul při této příležitosti zdůraznit, jak je pyšný na návrat Grand Prix Německa do kalendáře závodů. V zemi našich západních sousedů se jezdila F1 do roku 2015. V této sezóně se německá GP nekonala a po loňském návratu se letos opět v Německu nejede, protože nedošlo k dohodě s promotéry. Carey ji v kalendáři chce mít: "Německá Grand Prix má skvělou historii a my budeme bojovat o to, abychom ji udrželi!"

V rámci Grand Prix Velké Británie rovněž Carey uctil jednu z největších osobností Formule 1. Nově otevřená konferenční místnost Liberty Media v Londýně ponese jméno sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. "Je kultovní postavou našeho sportu, to on nastavil měřítka v F1. Svůj hold mu chceme vzdát pojmenováním jedné z konferenčních místností," zdůvodnil své rozhodnutí Carey.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.