Pokud se podíváme do historie F1, německé značky tu příliš neoslnily. V polovině 50. let zatočil s konkurencí Mercedes a po triumfálním zisku titulu se opět z královny motoristického sportu stáhl. Až do jeho novodobého návratu německá stopa vychladla.
V dějinách oficiálního šampionátu F1 najdeme asi nejvýraznější zápis v podání Porsche, které během let 1958-1964 absolvovalo 31 Grand Prix a díky Danu Gurneyovi si zapsalo i jedno vítězství v GP Francie 1962. Ačkoliv Hans-Joachim Stuck v roce 1974 horoval po ryze německé F1, další pokusy byly spíše krokem do slepé uličky. Jména jako Kauhsen, Eifelland či Zakspeed nacházejí své místo v publikacích o nepovedených konstrukcích, některá další spojení (BMW, Porsche) v posledních desítkách let jsou na bázi motorové. Tolik jen velice stručné shrnutí.
Současnosti vládne Mercedes, ale šéf Formule 1 Chase Carey by si přál větší počet německých značek, které by se zařadily po bok Stříbrných šípů. Ideální by bylo přemluvit BMW a popostrčit k rozhodnutí i Porsche a Audi. V minulosti se rovněž spekulovalo o Volkswagenu, ale to už by byla hodně velká utopie.
"Naším cílem je, aby takové společnosti stály o realizaci týmu Formule 1. To je také důvod, proč upravujeme technické a ekonomické podmínky. Máme německého šampiona, mistra v Poháru konstruktérů, Němci bojují o titul i v letošním roce. Proto bychom chtěli mít více německých týmů," vysvětlil svůj záměr Carey.
Šéf F1 neopomenul při této příležitosti zdůraznit, jak je pyšný na návrat Grand Prix Německa do kalendáře závodů. V zemi našich západních sousedů se jezdila F1 do roku 2015. V této sezóně se německá GP nekonala a po loňském návratu se letos opět v Německu nejede, protože nedošlo k dohodě s promotéry. Carey ji v kalendáři chce mít: "Německá Grand Prix má skvělou historii a my budeme bojovat o to, abychom ji udrželi!"
V rámci Grand Prix Velké Británie rovněž Carey uctil jednu z největších osobností Formule 1. Nově otevřená konferenční místnost Liberty Media v Londýně ponese jméno sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. "Je kultovní postavou našeho sportu, to on nastavil měřítka v F1. Svůj hold mu chceme vzdát pojmenováním jedné z konferenčních místností," zdůvodnil své rozhodnutí Carey.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.