Jestliže se v dohadech o další existenci Jolyona Palmera ozvali jako první zástupci Toro Rosso a dali najevo, že Carlos Sainz jr. působiště měnit nebude, francouzské automobilce to trvalo o něco déle. Ale její postoj je v podstatě podobný.
Oleje do dohadů o dalším setrvání Jolyona Palmera v F1 přililo jeho působení-nepůsobení na trati v Silverstone. Brit odkroužil tři čtvrtiny zahřívacího kola a musel svůj vůz odstavit. Už před závodem to byl především německý magazím Auto Bild se "zaručenými" informacemi o odchodu Palmera po britském závodě a na jeho místo měl nastoupit Carlos Sainz jr.
"Spekulace, že by Palmer měl být nahrazen v Budapešti, rozhodně odmítám. Vůbec není dobré o něčem takovém mluvit, zvlášť v neděli ráno před závodem. Když jsem zjistil, o čem píší některá média, cítil jsem jako nejlepší věc dát jasně najevo, že jde o absolutně nepravdivou informaci, stejné vysvětlení ještě před závodem dostal i Jo," uvedl pro server motorsport.com šéf týmu Cyril Abiteboul.
Jak už bylo řečeno, Palmer vůbec do závodu neodstartoval, zatímco Nico Hülkenberg na druhém Renaultu přivezl týmu po problémech Vettela šesté místo, což je v éře po návratu automobilky do F1 v loňském roce nejlepší umístění. Palmer musel odstavit svůj vůz kvůli úniku kapaliny z hydraulického systému.
"Jo prožil obrovské zklamání, my ho také extrémně litujeme. Jsem si jistý, že v závodě a po tom všem, co se přihodilo, rovněž s přihlédnutím na Nicovu rychlost, mohl i Jo skončit na bodech. Proto se mu hluboce omlouvám a také všem ostatním. Není to dobrý okamžik, rozhodně si to nemůžeme dát za rámeček. Jo ví, že má nadále naši podporu a důvěru. To, co se stalo, je o to horší, že se ve voze cítil velice dobře, věří nám, ale potřebuje mít dobrý materiál," pokračuje dále Abiteboul.
"Myslím, že tým má svůj potenciál stejně jako náš vůz. Soustředit se tímto směrem je nejjednodušší cesta ke znovunalezení důvěry a motivace. Ačkoliv šlo o dvě velmi nepříjemné záležitosti, v budoucnu potvrdíme vyhlídky, k nimž máme nakročeno. Naší prioritou je, abychom dosáhli větší spolehlivosti, zvláště v jeho případě," dodává Abiteboul.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.