Informace německého časopisu Auto Bild se nesla paddockem Grand Prix Velké Británie a vyvolala zájem médií. Spekulace o přechodu Carlose Sainze jr. k Renaultu se přetřásla ze všech stran a poněkud nekorespondovala s tím, co dříve uvedl Christian Horner.
Auto Bild se odvolával na výrok majitele značky Red Bull Dietricha Mateschitze, podle nějž by pilotovi, který nechce v týmu dále jezdit, nemělo být bráněno ve změně prostředí. Jenže to bylo v přímém rozporu s tím, co ještě dříve uvedl šéf týmu Red Bull Christian Horner. Celá šaráda byla navíc živena nespokojeností týmu Renault s výkony Jolyona Palmera, který doposud nepřidal do společné kasičky ani bod, a to ani v závodech, kde došlo ke značnému úbytku soupeřů. Pokud chtěl Palmer něco dokázat na domácí půdě, tak dopadl podle nejhoršího scénáře - odstavil vůz v zahřívacím kole, takže vůbec neodstartoval.
Debaty tedy pokračují, zmíněný materiál v Auto Bildu hovořil o výměně Sainze jr. za Palmera už v Grand Prix Maďarska jako téměř o hotové věci, takže bylo třeba, aby se ozvaly odpovědné osoby Red Bullu. Odborný poradce týmu dr. Helmut Marko byl ve svém prohlášení hodně razantní a de facto zpochybnil jakékoli tendence Renaultu zařadit španělského pilota na seznam kandidátů nejen pro zbytek letošní sezóny, ale i pro rok 2018.
"V médiích se toho objevuje spousta, ale Carlos bude v Maďarsku v kokpitu Toro Rosso. A v současné době také předpokládám, že v našem týmu dokončí i celou sezónu 2017," zdůraznil dr. Helmut Marko. Poněkud obezřetnější byl Horner, ačkoliv před několika dny byl jeho názor hodně nekompromisní.
"Carlos má smlouvu, která vyprší za dva roky, tedy na konci sezóny 2018. Pokud o něj má některý jiný tým zájem a hodlá nám předložit seriózní nabídku, budeme připraveni o případné změně uvažovat, ale rozhodně pochybuji, že by k tomu došlo už v Maďarsku," objasnil situaci Horner.
Na závěr ještě přidejme názory dvou stran, kterých by se podobná transakce bezprostředně týkala. Carlos Sainz jr. se krátce vyjádřil pro španělskou televizní stanici Movistar: "Bylo by hodně divné, kdybych nemluvil o tom, co se mě bezprostředně týká. Poslední informace, kterou mám k dispozici je ta, že jsem nadále pilotem Toro Rosso."
Šéf Renault Sport F1 Cyril Abiteboul v minulých dnech potvrdil eminentní zájem o Roberta Kubicu, který při testech s vozy F1 prokázal, že jeho kondice opravňuje k optimismu ohledně případného návratu do F1. Rozhodně ale nezpochybňuje rovněž velký zájem Francouzů o Carlose Sainze jr. "Španěl rozhodně Palmera v Maďarsku nenahradí, ale pro budoucnost nás tento pilot hodně zajímá."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.