Šéf Mercedesu, Toto Wolff, se rozhodl okomentovat "naříkajícího" Romaina Grosjeana poté, co Francouze dle jeho názoru v dnešní kvalifikaci zablokoval Lewis Hamilton. Dle Tota Wolffa by měl ale být Grosjean posledním z pilotů, který měl někoho obviňovat ze špatného chování.
Grosjean byl po dnešní kvalifikaci hodně naštvaný na Hamiltona a na to, že Brit utekl postihu ze strany FIA. Důvodem toho všeho bylo, že Lewis Romaina během kvalifikace jednou zbrzdil. Francouz si nebral servítky a dokonce řekl, že FIA tento incident nechala bez postihu jen proto, že Brit bojuje o titul mistra světa. Toto prohlášení docela zarazilo šéfa Mercedesu v F1, Toto Wolffa, který se rozhodl připomenout Grosjeanovi jeho dřívější ne zrovna slavné počiny v F1. Mezi ty se především řadí distanc na jeden závod pro Grosjeana poté, co v GP Belgie 2012 způsobil hromadnou kolizi. Dle Wolffa může být rád, že ještě pořád jezdí v F1.
"Stále tu jsou nějaké podobné nářky," řekl Toto Wolff, když byl požádán o komentář k vyjádření Grosjeana. "Prostě pokračují v naříkání. Nechci to ani komentovat. Pokud přijde Romain Grosjean a začne volat po penalizacích pro ostatní jezdce, tak by se měl radši podívat na svůj závodní trestní rejstřík. Měl by být rád, že jezdí v F1."
To šéf týmu Haas, Günther Steiner, se postavil za svého jezdce, když řekl, že kdyby podobným stylem zablokoval Grosjean Hamiltona, tak by francouzský pilot Haasu zcela jistě dostal nějakou penalizaci. "Pokud se na to podíváte s odstupem a zeptáte se sami sebe, co by udělali [FIA], kdyby to samé udělal Hamiltonovi Grosjean? Tak si myslím, že by vám to mělo dát odpověď.
Něco musí být uděláno. Protože, když řekne, že 'by to vaši pozici nezlepšilo', vím. Ale kdybychom zbrzdili Hamiltona a dostali jsme penalizaci, tak by to pro nás znamenalo hodně, protože bychom museli jít dozadu na roštu a ztratili bychom body. Oba máme co ztratit, takže to nedělejme. Je mistrem světa, je lepší než to. Proč musí někomu překážet? A jakmile je někdo v jeho cestě, tak je to katastrofa. Měli bychom dosáhnout větší vyrovnanosti, protože jsou zde vždy diskuse, jak dostat pole blíže k sobě? Pokud vytvoříme dvě kategorie, tak se nikdy nedostaneme blíže k sobě. Máme třídu, která rozhoduje sama pro sebe, co udělá a pak máme ty další. Musíme to dostat dohromady a zdá se, že zde nebude nikdy konzistence v penalizacích. Vždy je to o tom, kdo je kdo."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.