Šéf Mercedesu, Toto Wolff, se rozhodl okomentovat "naříkajícího" Romaina Grosjeana poté, co Francouze dle jeho názoru v dnešní kvalifikaci zablokoval Lewis Hamilton. Dle Tota Wolffa by měl ale být Grosjean posledním z pilotů, který měl někoho obviňovat ze špatného chování.
Grosjean byl po dnešní kvalifikaci hodně naštvaný na Hamiltona a na to, že Brit utekl postihu ze strany FIA. Důvodem toho všeho bylo, že Lewis Romaina během kvalifikace jednou zbrzdil. Francouz si nebral servítky a dokonce řekl, že FIA tento incident nechala bez postihu jen proto, že Brit bojuje o titul mistra světa. Toto prohlášení docela zarazilo šéfa Mercedesu v F1, Toto Wolffa, který se rozhodl připomenout Grosjeanovi jeho dřívější ne zrovna slavné počiny v F1. Mezi ty se především řadí distanc na jeden závod pro Grosjeana poté, co v GP Belgie 2012 způsobil hromadnou kolizi. Dle Wolffa může být rád, že ještě pořád jezdí v F1.
"Stále tu jsou nějaké podobné nářky," řekl Toto Wolff, když byl požádán o komentář k vyjádření Grosjeana. "Prostě pokračují v naříkání. Nechci to ani komentovat. Pokud přijde Romain Grosjean a začne volat po penalizacích pro ostatní jezdce, tak by se měl radši podívat na svůj závodní trestní rejstřík. Měl by být rád, že jezdí v F1."
To šéf týmu Haas, Günther Steiner, se postavil za svého jezdce, když řekl, že kdyby podobným stylem zablokoval Grosjean Hamiltona, tak by francouzský pilot Haasu zcela jistě dostal nějakou penalizaci. "Pokud se na to podíváte s odstupem a zeptáte se sami sebe, co by udělali [FIA], kdyby to samé udělal Hamiltonovi Grosjean? Tak si myslím, že by vám to mělo dát odpověď.
Něco musí být uděláno. Protože, když řekne, že 'by to vaši pozici nezlepšilo', vím. Ale kdybychom zbrzdili Hamiltona a dostali jsme penalizaci, tak by to pro nás znamenalo hodně, protože bychom museli jít dozadu na roštu a ztratili bychom body. Oba máme co ztratit, takže to nedělejme. Je mistrem světa, je lepší než to. Proč musí někomu překážet? A jakmile je někdo v jeho cestě, tak je to katastrofa. Měli bychom dosáhnout větší vyrovnanosti, protože jsou zde vždy diskuse, jak dostat pole blíže k sobě? Pokud vytvoříme dvě kategorie, tak se nikdy nedostaneme blíže k sobě. Máme třídu, která rozhoduje sama pro sebe, co udělá a pak máme ty další. Musíme to dostat dohromady a zdá se, že zde nebude nikdy konzistence v penalizacích. Vždy je to o tom, kdo je kdo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.