Wolff: Naříkající Grosjean by měl být rád, že je v F1

Toto Wolff moc nechtěl případné blokování Grosjeana komentovat
Toto Wolff moc nechtěl případné blokování Grosjeana komentovat, foto: Daimler AG
-haj 15. července 2017 22:50
Sdílej:

Šéf Mercedesu, Toto Wolff, se rozhodl okomentovat "naříkajícího" Romaina Grosjeana poté, co Francouze dle jeho názoru v dnešní kvalifikaci zablokoval Lewis Hamilton. Dle Tota Wolffa by měl ale být Grosjean posledním z pilotů, který měl někoho obviňovat ze špatného chování.

Grosjean byl po dnešní kvalifikaci hodně naštvaný na Hamiltona a na to, že Brit utekl postihu ze strany FIA. Důvodem toho všeho bylo, že Lewis Romaina během kvalifikace jednou zbrzdil. Francouz si nebral servítky a dokonce řekl, že FIA tento incident nechala bez postihu jen proto, že Brit bojuje o titul mistra světa. Toto prohlášení docela zarazilo šéfa Mercedesu v F1, Toto Wolffa, který se rozhodl připomenout Grosjeanovi jeho dřívější ne zrovna slavné počiny v F1. Mezi ty se především řadí distanc na jeden závod pro Grosjeana poté, co v GP Belgie 2012 způsobil hromadnou kolizi. Dle Wolffa může být rád, že ještě pořád jezdí v F1.

"Stále tu jsou nějaké podobné nářky," řekl Toto Wolff, když byl požádán o komentář k vyjádření Grosjeana. "Prostě pokračují v naříkání. Nechci to ani komentovat. Pokud přijde Romain Grosjean a začne volat po penalizacích pro ostatní jezdce, tak by se měl radši podívat na svůj závodní trestní rejstřík. Měl by být rád, že jezdí v F1."

To šéf týmu Haas, Günther Steiner, se postavil za svého jezdce, když řekl, že kdyby podobným stylem zablokoval Grosjean Hamiltona, tak by francouzský pilot Haasu zcela jistě dostal nějakou penalizaci. "Pokud se na to podíváte s odstupem a zeptáte se sami sebe, co by udělali [FIA], kdyby to samé udělal Hamiltonovi Grosjean? Tak si myslím, že by vám to mělo dát odpověď. 

Něco musí být uděláno. Protože, když řekne, že 'by to vaši pozici nezlepšilo', vím. Ale kdybychom zbrzdili Hamiltona a dostali jsme penalizaci, tak by to pro nás znamenalo hodně, protože bychom museli jít dozadu na roštu a ztratili bychom body. Oba máme co ztratit, takže to nedělejme. Je mistrem světa, je lepší než to. Proč musí někomu překážet? A jakmile je někdo v jeho cestě, tak je to katastrofa. Měli bychom dosáhnout větší vyrovnanosti, protože jsou zde vždy diskuse, jak dostat pole blíže k sobě? Pokud vytvoříme dvě kategorie, tak se nikdy nedostaneme blíže k sobě. Máme třídu, která rozhoduje sama pro sebe, co udělá a pak máme ty další. Musíme to dostat dohromady a zdá se, že zde nebude nikdy konzistence v penalizacích. Vždy je to o tom, kdo je kdo."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.