Carlos Sainz jr. na sebe v posledních dnech přitahuje pozornost. Nejdřív lehce rozladil své šéfy u Red Bullu spřádáním plánů o své budoucnosti, pak se dokonce jeho rodina pustila do rozšiřování zpráv, takže Red Bull musel vydat zásadní prohlášení.
Protože to s přestupem mladého Španěla kamkoliv jinam než na trase Toro Rosso - Red Bull nevypadá nadějně, zaměřil se Carlos Sainz jr. na hodnocení soupeřů. Vybral si tým Haas, který loni v Poháru konstruktérů zůstal za Toro Rosso o 34 bodů. Letos je situace podstatně příznivější pro americký tým - ztrácí na stáj z Faenzy pouhé čtyři body.
"Haas není v konečném důsledku nic jiného než B tým Ferrari, takže je do jisté míry překvapivé, že doposud nemá lepší výsledky. Pokud se podíváte na auto a samotný motor, je to víc Ferrari než cokoli jiného. V Austrálii vypadali opravdu velice dobře a v Rakousku už byli skvělí.
Takže na tratích, na nichž nemají problémy s brzdami nebo s přejížděním obrubníků, tak s generovaným přítlakem a motorem, jež mají k dispozici, představují konkurenceschopný vůz. Je to stále mladý tým, ale využívá silného balíčku inovací," domnívá se Sainz jr.
Jeho názor tak docela nesdílí výkonný ředitel týmu Force India Otmar Szafnauer, podle něhož je balíček aktualizací pouze jednou z mnoha položek, které vedou k lepší konkurenceschopnosti. Haas podle něj zabral v mnohem širším měřítku.
"Pokud máte dobré auto, pořád musíte na trati udělat spoustu věcí, abyste získali výkon. Takže Carlos má možná pravdu a Haas je B týmem Ferrari využívající nějakou jejich technologii, která je dobrá. Nicméně Ferrari konkrétně tento posun výkonnosti neovlivní.
Mohou se na tom podepsat i pneumatiky, ale i když by byly oba vozy zcela stejné, stejně se dají odlišně nastavit. V některých závodech, jako v Rakousku, byli rychlejší, jinde zase pomalejší, ale jak bude plynout čas, zjistí jak výkon získat, tedy za předpokladu, že budou mít v zásadě dobré auto," analyzuje Szafnauer.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.