Carlos Sainz jr. na sebe v posledních dnech přitahuje pozornost. Nejdřív lehce rozladil své šéfy u Red Bullu spřádáním plánů o své budoucnosti, pak se dokonce jeho rodina pustila do rozšiřování zpráv, takže Red Bull musel vydat zásadní prohlášení.
Protože to s přestupem mladého Španěla kamkoliv jinam než na trase Toro Rosso - Red Bull nevypadá nadějně, zaměřil se Carlos Sainz jr. na hodnocení soupeřů. Vybral si tým Haas, který loni v Poháru konstruktérů zůstal za Toro Rosso o 34 bodů. Letos je situace podstatně příznivější pro americký tým - ztrácí na stáj z Faenzy pouhé čtyři body.
"Haas není v konečném důsledku nic jiného než B tým Ferrari, takže je do jisté míry překvapivé, že doposud nemá lepší výsledky. Pokud se podíváte na auto a samotný motor, je to víc Ferrari než cokoli jiného. V Austrálii vypadali opravdu velice dobře a v Rakousku už byli skvělí.
Takže na tratích, na nichž nemají problémy s brzdami nebo s přejížděním obrubníků, tak s generovaným přítlakem a motorem, jež mají k dispozici, představují konkurenceschopný vůz. Je to stále mladý tým, ale využívá silného balíčku inovací," domnívá se Sainz jr.
Jeho názor tak docela nesdílí výkonný ředitel týmu Force India Otmar Szafnauer, podle něhož je balíček aktualizací pouze jednou z mnoha položek, které vedou k lepší konkurenceschopnosti. Haas podle něj zabral v mnohem širším měřítku.
"Pokud máte dobré auto, pořád musíte na trati udělat spoustu věcí, abyste získali výkon. Takže Carlos má možná pravdu a Haas je B týmem Ferrari využívající nějakou jejich technologii, která je dobrá. Nicméně Ferrari konkrétně tento posun výkonnosti neovlivní.
Mohou se na tom podepsat i pneumatiky, ale i když by byly oba vozy zcela stejné, stejně se dají odlišně nastavit. V některých závodech, jako v Rakousku, byli rychlejší, jinde zase pomalejší, ale jak bude plynout čas, zjistí jak výkon získat, tedy za předpokladu, že budou mít v zásadě dobré auto," analyzuje Szafnauer.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.