Carlos Sainz jr. na sebe v posledních dnech přitahuje pozornost. Nejdřív lehce rozladil své šéfy u Red Bullu spřádáním plánů o své budoucnosti, pak se dokonce jeho rodina pustila do rozšiřování zpráv, takže Red Bull musel vydat zásadní prohlášení.
Protože to s přestupem mladého Španěla kamkoliv jinam než na trase Toro Rosso - Red Bull nevypadá nadějně, zaměřil se Carlos Sainz jr. na hodnocení soupeřů. Vybral si tým Haas, který loni v Poháru konstruktérů zůstal za Toro Rosso o 34 bodů. Letos je situace podstatně příznivější pro americký tým - ztrácí na stáj z Faenzy pouhé čtyři body.
"Haas není v konečném důsledku nic jiného než B tým Ferrari, takže je do jisté míry překvapivé, že doposud nemá lepší výsledky. Pokud se podíváte na auto a samotný motor, je to víc Ferrari než cokoli jiného. V Austrálii vypadali opravdu velice dobře a v Rakousku už byli skvělí.
Takže na tratích, na nichž nemají problémy s brzdami nebo s přejížděním obrubníků, tak s generovaným přítlakem a motorem, jež mají k dispozici, představují konkurenceschopný vůz. Je to stále mladý tým, ale využívá silného balíčku inovací," domnívá se Sainz jr.
Jeho názor tak docela nesdílí výkonný ředitel týmu Force India Otmar Szafnauer, podle něhož je balíček aktualizací pouze jednou z mnoha položek, které vedou k lepší konkurenceschopnosti. Haas podle něj zabral v mnohem širším měřítku.
"Pokud máte dobré auto, pořád musíte na trati udělat spoustu věcí, abyste získali výkon. Takže Carlos má možná pravdu a Haas je B týmem Ferrari využívající nějakou jejich technologii, která je dobrá. Nicméně Ferrari konkrétně tento posun výkonnosti neovlivní.
Mohou se na tom podepsat i pneumatiky, ale i když by byly oba vozy zcela stejné, stejně se dají odlišně nastavit. V některých závodech, jako v Rakousku, byli rychlejší, jinde zase pomalejší, ale jak bude plynout čas, zjistí jak výkon získat, tedy za předpokladu, že budou mít v zásadě dobré auto," analyzuje Szafnauer.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.