Když nastupoval Valtteri Bottas k Mercedesu, neustále se opakovalo, že musí především prokázat oprávněnost svého působení ve špičkovém týmu. Druhé vítězství v letošním ročníku ho přiblížilo boji o mistrovský titul.
Matematika probíhající mistrovství světa Formule 1 hovoří jasnou řečí. Valtteri Bottas se svým triumfem v Rakousku přiblížil na 35 bodů vedoucímu Vettelovi a na svého týmového kolegu ztrácí jen 15 bodů. Pochopitelně se vyrojily otázky, nakolik může finský pilot pomýšlet na útok směrem k mistrovskému titulu.
"Jaký mohu mít od okamžiku, kdy jsem podepsal kontrakt s Mercedesem, jiný cíl? Titul byl vždy můj cíl. Nechci o tom mluvit příliš nahlas. Pořád jsme ještě v první fázi šampionátu, zbývá nám více než 50 % a k dispozici je velké množství bodů. V tomto týmu každým závodem pokračuje můj vývoj, cítím stálé zlepšování, i když jsme v některých podnicích neměli štěstí. Ale to se stává i soupeřům. Ale před námi je ještě dlouhá doba a jistě o titul budeme bojovat," odpověděl na stále častěji kladenou otázku Bottas.
Novináři ale dokáží být všeteční a neodbytní, proto se snažili dostat z Bottase víc. Nejspíš chtěli slyšet, že se poslední vítěz Grand Prix nehodlá ohlížet na svého týmového kolegu, ale to by opravdu chtěli až příliš. Bottas zachoval dekorum, jak se ostatně dalo čekat.
"Nechci na titul příliš myslet, protože jak už jsem uvedl, jsme sotva v polovině sezóny. Kdybych se jím začal zabývat, určitě by mi to nijak zvlášť nepomohlo. Nejlépe se k němu dostanete, když maximálně využijete každého víkendu, získáte co nejvíc bodů, budete postupovat konzistentně a pokud to bude možné vyhrát, tak budete vyhrávat. Když budete na vítězství myslet, titul vám to nijak nepřiblíží. Musíte kráčet od závodu k závodu, po jeho jednotlivých částí, kolo za kolem. Tak to funguje. S touto teorií, se získanými body, je všechno o boji. A to je dobré vědět," svěřuje se Bottas.
Toto Wolff se domnívá, že mezi dvěma uchazeči o mistrovský titul žádné potíže nenastanou. Jinými slovy tím naznačil, že to bude rozhodně snazší záležitost než mezi Hamiltonem a Rosbergem.
"Zvládli jsme to už v minulosti. Musíme si uvědomit, že rozdíl v dynamice mezi těmito piloty je docela jiný. Pro Lewise je momentálně to nejlepší, vyhrál Valtteri a ne Sebastian, ale už to tu padlo, ještě nejsme ani v polovině sezóny, body se teprve začnou počítat. Podle mého názoru si Lewis vybral veškerou smůlu, kterou mohl. Zůstal ve štychu s opěrkou hlavy, stejně tak i s převodovkou. Teď nastal čas, abychom se vrátili do boje - doufejme, že se tak stane na Silverstone," prohlásil šéf týmu Mercedes.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.