Když nastupoval Valtteri Bottas k Mercedesu, neustále se opakovalo, že musí především prokázat oprávněnost svého působení ve špičkovém týmu. Druhé vítězství v letošním ročníku ho přiblížilo boji o mistrovský titul.
Matematika probíhající mistrovství světa Formule 1 hovoří jasnou řečí. Valtteri Bottas se svým triumfem v Rakousku přiblížil na 35 bodů vedoucímu Vettelovi a na svého týmového kolegu ztrácí jen 15 bodů. Pochopitelně se vyrojily otázky, nakolik může finský pilot pomýšlet na útok směrem k mistrovskému titulu.
"Jaký mohu mít od okamžiku, kdy jsem podepsal kontrakt s Mercedesem, jiný cíl? Titul byl vždy můj cíl. Nechci o tom mluvit příliš nahlas. Pořád jsme ještě v první fázi šampionátu, zbývá nám více než 50 % a k dispozici je velké množství bodů. V tomto týmu každým závodem pokračuje můj vývoj, cítím stálé zlepšování, i když jsme v některých podnicích neměli štěstí. Ale to se stává i soupeřům. Ale před námi je ještě dlouhá doba a jistě o titul budeme bojovat," odpověděl na stále častěji kladenou otázku Bottas.
Novináři ale dokáží být všeteční a neodbytní, proto se snažili dostat z Bottase víc. Nejspíš chtěli slyšet, že se poslední vítěz Grand Prix nehodlá ohlížet na svého týmového kolegu, ale to by opravdu chtěli až příliš. Bottas zachoval dekorum, jak se ostatně dalo čekat.
"Nechci na titul příliš myslet, protože jak už jsem uvedl, jsme sotva v polovině sezóny. Kdybych se jím začal zabývat, určitě by mi to nijak zvlášť nepomohlo. Nejlépe se k němu dostanete, když maximálně využijete každého víkendu, získáte co nejvíc bodů, budete postupovat konzistentně a pokud to bude možné vyhrát, tak budete vyhrávat. Když budete na vítězství myslet, titul vám to nijak nepřiblíží. Musíte kráčet od závodu k závodu, po jeho jednotlivých částí, kolo za kolem. Tak to funguje. S touto teorií, se získanými body, je všechno o boji. A to je dobré vědět," svěřuje se Bottas.
Toto Wolff se domnívá, že mezi dvěma uchazeči o mistrovský titul žádné potíže nenastanou. Jinými slovy tím naznačil, že to bude rozhodně snazší záležitost než mezi Hamiltonem a Rosbergem.
"Zvládli jsme to už v minulosti. Musíme si uvědomit, že rozdíl v dynamice mezi těmito piloty je docela jiný. Pro Lewise je momentálně to nejlepší, vyhrál Valtteri a ne Sebastian, ale už to tu padlo, ještě nejsme ani v polovině sezóny, body se teprve začnou počítat. Podle mého názoru si Lewis vybral veškerou smůlu, kterou mohl. Zůstal ve štychu s opěrkou hlavy, stejně tak i s převodovkou. Teď nastal čas, abychom se vrátili do boje - doufejme, že se tak stane na Silverstone," prohlásil šéf týmu Mercedes.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.