Když nastupoval Valtteri Bottas k Mercedesu, neustále se opakovalo, že musí především prokázat oprávněnost svého působení ve špičkovém týmu. Druhé vítězství v letošním ročníku ho přiblížilo boji o mistrovský titul.
Matematika probíhající mistrovství světa Formule 1 hovoří jasnou řečí. Valtteri Bottas se svým triumfem v Rakousku přiblížil na 35 bodů vedoucímu Vettelovi a na svého týmového kolegu ztrácí jen 15 bodů. Pochopitelně se vyrojily otázky, nakolik může finský pilot pomýšlet na útok směrem k mistrovskému titulu.
"Jaký mohu mít od okamžiku, kdy jsem podepsal kontrakt s Mercedesem, jiný cíl? Titul byl vždy můj cíl. Nechci o tom mluvit příliš nahlas. Pořád jsme ještě v první fázi šampionátu, zbývá nám více než 50 % a k dispozici je velké množství bodů. V tomto týmu každým závodem pokračuje můj vývoj, cítím stálé zlepšování, i když jsme v některých podnicích neměli štěstí. Ale to se stává i soupeřům. Ale před námi je ještě dlouhá doba a jistě o titul budeme bojovat," odpověděl na stále častěji kladenou otázku Bottas.
Novináři ale dokáží být všeteční a neodbytní, proto se snažili dostat z Bottase víc. Nejspíš chtěli slyšet, že se poslední vítěz Grand Prix nehodlá ohlížet na svého týmového kolegu, ale to by opravdu chtěli až příliš. Bottas zachoval dekorum, jak se ostatně dalo čekat.
"Nechci na titul příliš myslet, protože jak už jsem uvedl, jsme sotva v polovině sezóny. Kdybych se jím začal zabývat, určitě by mi to nijak zvlášť nepomohlo. Nejlépe se k němu dostanete, když maximálně využijete každého víkendu, získáte co nejvíc bodů, budete postupovat konzistentně a pokud to bude možné vyhrát, tak budete vyhrávat. Když budete na vítězství myslet, titul vám to nijak nepřiblíží. Musíte kráčet od závodu k závodu, po jeho jednotlivých částí, kolo za kolem. Tak to funguje. S touto teorií, se získanými body, je všechno o boji. A to je dobré vědět," svěřuje se Bottas.
Toto Wolff se domnívá, že mezi dvěma uchazeči o mistrovský titul žádné potíže nenastanou. Jinými slovy tím naznačil, že to bude rozhodně snazší záležitost než mezi Hamiltonem a Rosbergem.
"Zvládli jsme to už v minulosti. Musíme si uvědomit, že rozdíl v dynamice mezi těmito piloty je docela jiný. Pro Lewise je momentálně to nejlepší, vyhrál Valtteri a ne Sebastian, ale už to tu padlo, ještě nejsme ani v polovině sezóny, body se teprve začnou počítat. Podle mého názoru si Lewis vybral veškerou smůlu, kterou mohl. Zůstal ve štychu s opěrkou hlavy, stejně tak i s převodovkou. Teď nastal čas, abychom se vrátili do boje - doufejme, že se tak stane na Silverstone," prohlásil šéf týmu Mercedes.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.