Když nastupoval Valtteri Bottas k Mercedesu, neustále se opakovalo, že musí především prokázat oprávněnost svého působení ve špičkovém týmu. Druhé vítězství v letošním ročníku ho přiblížilo boji o mistrovský titul.
Matematika probíhající mistrovství světa Formule 1 hovoří jasnou řečí. Valtteri Bottas se svým triumfem v Rakousku přiblížil na 35 bodů vedoucímu Vettelovi a na svého týmového kolegu ztrácí jen 15 bodů. Pochopitelně se vyrojily otázky, nakolik může finský pilot pomýšlet na útok směrem k mistrovskému titulu.
"Jaký mohu mít od okamžiku, kdy jsem podepsal kontrakt s Mercedesem, jiný cíl? Titul byl vždy můj cíl. Nechci o tom mluvit příliš nahlas. Pořád jsme ještě v první fázi šampionátu, zbývá nám více než 50 % a k dispozici je velké množství bodů. V tomto týmu každým závodem pokračuje můj vývoj, cítím stálé zlepšování, i když jsme v některých podnicích neměli štěstí. Ale to se stává i soupeřům. Ale před námi je ještě dlouhá doba a jistě o titul budeme bojovat," odpověděl na stále častěji kladenou otázku Bottas.
Novináři ale dokáží být všeteční a neodbytní, proto se snažili dostat z Bottase víc. Nejspíš chtěli slyšet, že se poslední vítěz Grand Prix nehodlá ohlížet na svého týmového kolegu, ale to by opravdu chtěli až příliš. Bottas zachoval dekorum, jak se ostatně dalo čekat.
"Nechci na titul příliš myslet, protože jak už jsem uvedl, jsme sotva v polovině sezóny. Kdybych se jím začal zabývat, určitě by mi to nijak zvlášť nepomohlo. Nejlépe se k němu dostanete, když maximálně využijete každého víkendu, získáte co nejvíc bodů, budete postupovat konzistentně a pokud to bude možné vyhrát, tak budete vyhrávat. Když budete na vítězství myslet, titul vám to nijak nepřiblíží. Musíte kráčet od závodu k závodu, po jeho jednotlivých částí, kolo za kolem. Tak to funguje. S touto teorií, se získanými body, je všechno o boji. A to je dobré vědět," svěřuje se Bottas.
Toto Wolff se domnívá, že mezi dvěma uchazeči o mistrovský titul žádné potíže nenastanou. Jinými slovy tím naznačil, že to bude rozhodně snazší záležitost než mezi Hamiltonem a Rosbergem.
"Zvládli jsme to už v minulosti. Musíme si uvědomit, že rozdíl v dynamice mezi těmito piloty je docela jiný. Pro Lewise je momentálně to nejlepší, vyhrál Valtteri a ne Sebastian, ale už to tu padlo, ještě nejsme ani v polovině sezóny, body se teprve začnou počítat. Podle mého názoru si Lewis vybral veškerou smůlu, kterou mohl. Zůstal ve štychu s opěrkou hlavy, stejně tak i s převodovkou. Teď nastal čas, abychom se vrátili do boje - doufejme, že se tak stane na Silverstone," prohlásil šéf týmu Mercedes.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.