Jedním z nejdiskutovanějších momentů Grand Prix Rakouska nebyla jenom kolize pár desítek metrů po startu, nýbrž otázka, zda muž na nejlepší startovní pozici Valtteri Bottas nepředvedl takzvaný "jumping start" neboli ulitý start.
Už během závodu se objevovaly na obrazovkách reference, které naznačovaly, že finský pilot předvedl doslova zázračnou reakci. Jak už bylo uvedeno v závodním reportu, měl ji dvojnásobně rychlejší než na druhém místě stojící Sebastian Vettel. Ten také záhy sdělil svému týmu přes týmové radio, že má o Bottasově startu pochybnosti.
Vyšetřování, které proběhlo v průběhu závodu skončilo hláškou, že nedošlo k porušení pravidel a tudíž Bottase nečeká žádná penalizace. Ke slovu se tak dostala technologie, která by měla jakékoli dřívější pohnutí pilota zaregistrovat a nahlásit, že start nebyl v pořádku. A tady se ukázalo, že se Mercedes se startovním číslem 77 skutečně ještě před zhasnutím startovních světel pohnul.
"Systém u ulitého startu posuzuje, zda se vůz během doby od rozsvícení posledního světla a jejich následného zhasnutí, posunul o danou vzdálenost (velmi malou). Zjistili jsme, že může dojít k opravdu neznatelnému pohybu, protože pilot někdy musí v přípravě na start pracovat se spojkou. Systém, který pro starty ve Formuli 1 používáme, pracuje už nějakých 20 let a po celou dobu se jevil jako maximálně spolehlivý," uvádí FIA ve svém materiálu po závodě v Rakousku.
"Bylo prokázáno, že Valtteri Bottas tento velmi malý limit před začátkem závodu nepřekročil. Jednoduše řečeno se mu povedl mimořádně přesný start, dalo by se říci, že dílem náhody přesně odhadl okamžik, kdy světla zhasnou, jeho reakce byla v povolené toleranci," pokračuje FIA
Článek 36.13 sportovních pravidel umožňuje uložit trest buď podle odstavce 36.13c) nebo 36.13d), k němuž dojde po vyhodnocení signálu z transpondéru, který musí být umístěn v každém voze. Podle FIA toto zařízení neposkytlo žádný důvod k Bottasovu potrestání.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.