Jedním z nejdiskutovanějších momentů Grand Prix Rakouska nebyla jenom kolize pár desítek metrů po startu, nýbrž otázka, zda muž na nejlepší startovní pozici Valtteri Bottas nepředvedl takzvaný "jumping start" neboli ulitý start.
Už během závodu se objevovaly na obrazovkách reference, které naznačovaly, že finský pilot předvedl doslova zázračnou reakci. Jak už bylo uvedeno v závodním reportu, měl ji dvojnásobně rychlejší než na druhém místě stojící Sebastian Vettel. Ten také záhy sdělil svému týmu přes týmové radio, že má o Bottasově startu pochybnosti.
Vyšetřování, které proběhlo v průběhu závodu skončilo hláškou, že nedošlo k porušení pravidel a tudíž Bottase nečeká žádná penalizace. Ke slovu se tak dostala technologie, která by měla jakékoli dřívější pohnutí pilota zaregistrovat a nahlásit, že start nebyl v pořádku. A tady se ukázalo, že se Mercedes se startovním číslem 77 skutečně ještě před zhasnutím startovních světel pohnul.
"Systém u ulitého startu posuzuje, zda se vůz během doby od rozsvícení posledního světla a jejich následného zhasnutí, posunul o danou vzdálenost (velmi malou). Zjistili jsme, že může dojít k opravdu neznatelnému pohybu, protože pilot někdy musí v přípravě na start pracovat se spojkou. Systém, který pro starty ve Formuli 1 používáme, pracuje už nějakých 20 let a po celou dobu se jevil jako maximálně spolehlivý," uvádí FIA ve svém materiálu po závodě v Rakousku.
"Bylo prokázáno, že Valtteri Bottas tento velmi malý limit před začátkem závodu nepřekročil. Jednoduše řečeno se mu povedl mimořádně přesný start, dalo by se říci, že dílem náhody přesně odhadl okamžik, kdy světla zhasnou, jeho reakce byla v povolené toleranci," pokračuje FIA
Článek 36.13 sportovních pravidel umožňuje uložit trest buď podle odstavce 36.13c) nebo 36.13d), k němuž dojde po vyhodnocení signálu z transpondéru, který musí být umístěn v každém voze. Podle FIA toto zařízení neposkytlo žádný důvod k Bottasovu potrestání.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.