Hudební fanoušci si možná vzpomenou na melodický hit skupiny Styx nesoucí název Nothing Ever Goes As Planned. Tak nějak si musí v poslední době připadat Daniil Kvjat, který místo bodů sbírá spíše penalizace. Výjimkou nebylo ani Rakousko
Mnozí si ještě vzpomenou na lamentování ruského pilota po Grand Prix Kanady, kde se s tresty na jeho konto doslova roztrhl pytel. Však se také Daniil pořádně rozjel a rozhodování komisařů podrobil nelítostné kritice takovým stylem, že být v přímém přenosu, zažijeme i nějaké to vypípnutí.
Kvjat pak rovněž hodně řízně hodnotil problémy uvnitř týmu Toro Rosso a dožadoval se zásadní nápravy ohledně spolehlivosti. Co se týče dokončování závodů, řadí se ruský pilot spíše do té společnosti s vyšším počtem odstoupení - po Rakousku okupuje pomyslnou druhou příčku v nelichotivém klání "Krále odpadlíků". Nedojel zatím čtyřikrát, před ním jsou jen Alonso a Verstappen.
V Rakousku jeho nemilá série pokračovala. Kvjat si stěžoval, že za jeho potížemi při nájezdu po startu do zatáčky 1 může špatné nastavení brzd. Záhy se mu zablokovala zadní a pak přední část vozu a on si v něm připadal jako bezmocný pasažér. Výsledkem byl náraz do Alonsova McLarenu, který při nekoordinovaném letu z trati trefil i Verstappenův Red Bull. "Protáhl jsem se kolem kolegy Sainze, který špatně odstartoval, Verstappen se s něčím trápil, pak to vzal zleva a Alonso na něj musel nějak reagovat. Na brzdy jsem šel jako pokaždé a najednou tam byl Alonso. Zpomalit už nešlo, následovala kolize. Nemám ten dojem, že bych udělal něco nestandardního," hájil se Rus.
V paddocku se začíná šířit kritika Kvjatových výkonů, ale třeba Christian Horner se pilota Toro Rosso zastal a kolizi v zatáčce 1 označil jako "jednoduchý" závodní incident.
"Neměl za něj být vůbec vyšetřován, šlo o závodní incident. Osobně si myslím, že Daniil bude mít velmi dobrou sezónu. Je ještě plno času, takže nevidím žádný důvod, proč by měl opustit rodinu Red Bull," reagoval Horner na otázky týkající se Kvjatových výsledků a zda zmíněná havárie neovlivní jeho další setrvání v barvách Red Bullu.
Nicméně řídící orgán FIA měl na celý incident jiný názor a označil Kvjata za "jasného viníka" kolize s Alonsem. Po závodě tak dostal Daniil do své závodní licence dva trestné body, čímž se jeho konto zvýšilo už na sedm.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.