Hudební fanoušci si možná vzpomenou na melodický hit skupiny Styx nesoucí název Nothing Ever Goes As Planned. Tak nějak si musí v poslední době připadat Daniil Kvjat, který místo bodů sbírá spíše penalizace. Výjimkou nebylo ani Rakousko
Mnozí si ještě vzpomenou na lamentování ruského pilota po Grand Prix Kanady, kde se s tresty na jeho konto doslova roztrhl pytel. Však se také Daniil pořádně rozjel a rozhodování komisařů podrobil nelítostné kritice takovým stylem, že být v přímém přenosu, zažijeme i nějaké to vypípnutí.
Kvjat pak rovněž hodně řízně hodnotil problémy uvnitř týmu Toro Rosso a dožadoval se zásadní nápravy ohledně spolehlivosti. Co se týče dokončování závodů, řadí se ruský pilot spíše do té společnosti s vyšším počtem odstoupení - po Rakousku okupuje pomyslnou druhou příčku v nelichotivém klání "Krále odpadlíků". Nedojel zatím čtyřikrát, před ním jsou jen Alonso a Verstappen.
V Rakousku jeho nemilá série pokračovala. Kvjat si stěžoval, že za jeho potížemi při nájezdu po startu do zatáčky 1 může špatné nastavení brzd. Záhy se mu zablokovala zadní a pak přední část vozu a on si v něm připadal jako bezmocný pasažér. Výsledkem byl náraz do Alonsova McLarenu, který při nekoordinovaném letu z trati trefil i Verstappenův Red Bull. "Protáhl jsem se kolem kolegy Sainze, který špatně odstartoval, Verstappen se s něčím trápil, pak to vzal zleva a Alonso na něj musel nějak reagovat. Na brzdy jsem šel jako pokaždé a najednou tam byl Alonso. Zpomalit už nešlo, následovala kolize. Nemám ten dojem, že bych udělal něco nestandardního," hájil se Rus.
V paddocku se začíná šířit kritika Kvjatových výkonů, ale třeba Christian Horner se pilota Toro Rosso zastal a kolizi v zatáčce 1 označil jako "jednoduchý" závodní incident.
"Neměl za něj být vůbec vyšetřován, šlo o závodní incident. Osobně si myslím, že Daniil bude mít velmi dobrou sezónu. Je ještě plno času, takže nevidím žádný důvod, proč by měl opustit rodinu Red Bull," reagoval Horner na otázky týkající se Kvjatových výsledků a zda zmíněná havárie neovlivní jeho další setrvání v barvách Red Bullu.
Nicméně řídící orgán FIA měl na celý incident jiný názor a označil Kvjata za "jasného viníka" kolize s Alonsem. Po závodě tak dostal Daniil do své závodní licence dva trestné body, čímž se jeho konto zvýšilo už na sedm.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.