Hudební fanoušci si možná vzpomenou na melodický hit skupiny Styx nesoucí název Nothing Ever Goes As Planned. Tak nějak si musí v poslední době připadat Daniil Kvjat, který místo bodů sbírá spíše penalizace. Výjimkou nebylo ani Rakousko
Mnozí si ještě vzpomenou na lamentování ruského pilota po Grand Prix Kanady, kde se s tresty na jeho konto doslova roztrhl pytel. Však se také Daniil pořádně rozjel a rozhodování komisařů podrobil nelítostné kritice takovým stylem, že být v přímém přenosu, zažijeme i nějaké to vypípnutí.
Kvjat pak rovněž hodně řízně hodnotil problémy uvnitř týmu Toro Rosso a dožadoval se zásadní nápravy ohledně spolehlivosti. Co se týče dokončování závodů, řadí se ruský pilot spíše do té společnosti s vyšším počtem odstoupení - po Rakousku okupuje pomyslnou druhou příčku v nelichotivém klání "Krále odpadlíků". Nedojel zatím čtyřikrát, před ním jsou jen Alonso a Verstappen.
V Rakousku jeho nemilá série pokračovala. Kvjat si stěžoval, že za jeho potížemi při nájezdu po startu do zatáčky 1 může špatné nastavení brzd. Záhy se mu zablokovala zadní a pak přední část vozu a on si v něm připadal jako bezmocný pasažér. Výsledkem byl náraz do Alonsova McLarenu, který při nekoordinovaném letu z trati trefil i Verstappenův Red Bull. "Protáhl jsem se kolem kolegy Sainze, který špatně odstartoval, Verstappen se s něčím trápil, pak to vzal zleva a Alonso na něj musel nějak reagovat. Na brzdy jsem šel jako pokaždé a najednou tam byl Alonso. Zpomalit už nešlo, následovala kolize. Nemám ten dojem, že bych udělal něco nestandardního," hájil se Rus.
V paddocku se začíná šířit kritika Kvjatových výkonů, ale třeba Christian Horner se pilota Toro Rosso zastal a kolizi v zatáčce 1 označil jako "jednoduchý" závodní incident.
"Neměl za něj být vůbec vyšetřován, šlo o závodní incident. Osobně si myslím, že Daniil bude mít velmi dobrou sezónu. Je ještě plno času, takže nevidím žádný důvod, proč by měl opustit rodinu Red Bull," reagoval Horner na otázky týkající se Kvjatových výsledků a zda zmíněná havárie neovlivní jeho další setrvání v barvách Red Bullu.
Nicméně řídící orgán FIA měl na celý incident jiný názor a označil Kvjata za "jasného viníka" kolize s Alonsem. Po závodě tak dostal Daniil do své závodní licence dva trestné body, čímž se jeho konto zvýšilo už na sedm.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.