Před dvěma týdny to byl pro Williams skvělý víkend. Felipe Massa bohužel závod nedokončil, ale mladík Lance Stroll ho plně zastoupil a přivezl týmu po 21 Grand Prix pódiové umístění.
Zdálo se, že se Williams vrací do souboje o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, protože se mu podařilo něco málo ukrojit z náskoku Force Indie. Navíc pro Rakousko tým připravil poměrně zásadní balíček změn. Jenže ty fungovaly jen zčásti v prvním tréninku, ve druhé devadesátiminutovce už to bylo mnohem horší.
"Abych byl upřímný, není to dobré. Celý pátek nebyl dobrý. Bojujeme s vyvážením ve vysokých rychlostech, takže musíme toho dělat opravdu hodně, abychom vůbec porozuměli tomu, jak udělat auto konkurenceschopnější. Opravdu doufám, že to dokážeme. Alespoň inženýři říkali, že by to mělo být v pořádku, hodnoty a podobně. Jen jsme včera odpoledne byli opatrnější, abychom nic nepoškodili - dopoledne se to bohužel stalo! Dnes už budeme na trati s novými díly," uvedl pro F1NEWS.cz Felipe Massa.
Brazilský pilot se už dříve rovněž vyjádřil k případnému návratu Roberta Kubici do Formule 1. On sám by vítěze Grand Prix Kanady 2008 uvítal, protože se domnívá, že by byl kvalitním soupeřem. "Je těžké posoudit, jak dobrý by byl, protože přesně nevíme, jak to je s jeho rukou. Ale bylo by fantastické, kdyby se do F1 vrátil, mám za to, že se nachází v pozici, aby jeho comeback proběhl správným způsobem a Robert byl natolik silný, aby zvládl účast v kompletní sezóně," dodal Massa.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.