Před dvěma týdny to byl pro Williams skvělý víkend. Felipe Massa bohužel závod nedokončil, ale mladík Lance Stroll ho plně zastoupil a přivezl týmu po 21 Grand Prix pódiové umístění.
Zdálo se, že se Williams vrací do souboje o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, protože se mu podařilo něco málo ukrojit z náskoku Force Indie. Navíc pro Rakousko tým připravil poměrně zásadní balíček změn. Jenže ty fungovaly jen zčásti v prvním tréninku, ve druhé devadesátiminutovce už to bylo mnohem horší.
"Abych byl upřímný, není to dobré. Celý pátek nebyl dobrý. Bojujeme s vyvážením ve vysokých rychlostech, takže musíme toho dělat opravdu hodně, abychom vůbec porozuměli tomu, jak udělat auto konkurenceschopnější. Opravdu doufám, že to dokážeme. Alespoň inženýři říkali, že by to mělo být v pořádku, hodnoty a podobně. Jen jsme včera odpoledne byli opatrnější, abychom nic nepoškodili - dopoledne se to bohužel stalo! Dnes už budeme na trati s novými díly," uvedl pro F1NEWS.cz Felipe Massa.
Brazilský pilot se už dříve rovněž vyjádřil k případnému návratu Roberta Kubici do Formule 1. On sám by vítěze Grand Prix Kanady 2008 uvítal, protože se domnívá, že by byl kvalitním soupeřem. "Je těžké posoudit, jak dobrý by byl, protože přesně nevíme, jak to je s jeho rukou. Ale bylo by fantastické, kdyby se do F1 vrátil, mám za to, že se nachází v pozici, aby jeho comeback proběhl správným způsobem a Robert byl natolik silný, aby zvládl účast v kompletní sezóně," dodal Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.