Brit bude muset v Rakousku "skousnout" penalizaci pěti míst na startovní roštu poté, co byl Mercedes nucen vyměnit u něj převodovku. Brit totiž s převodovkou, která musela být vyměněna, dokončil GP Azerbajdžánu.
Lewis Hamilton s touto převodovkou neodjel šest závodů, proto je jasné, že dostane penalizaci. Podle FIA ale tým o tomto problémů věděl již od úterý.
Mercedes totiž po závodu v Baku přišel na to, že je převodovka poškozená, a z bezpečnostních důvodů se rozhodl ji vyměnit. Zástupce FIA, Jo Bauer, řekl: "Zmíněný jezdec [Hamilton] dokončil závod v Baku a výměna převodovky byla provedena dříve než po 6 po sobě jdoucích závodech.
To ale neumožňují Sportovní pravidla Formule 1, konkrétně článek 23.5a. Tuto věc jsem nahlásil komisařům. Tým informoval technického delegáta o výměně v úterý, 4. července, v 11:29 hodin."
Vyskytl se samozřejmě i názor, zda poškození převodovky nepochází od prvního nárazu ze strany Sebastiana Vettela, který v zatáčce 15 přídí kolidoval s zadní částí Hamiltonova Mercedesu. Stáj se touto teorií pochopitelně zabývala, ale nakonec se nepodařilo najít žádný důkaz, že by poškození dané části vozu bylo důsledkem zmíněného nárazu. "Tuto možnost můžeme vyloučit," potvrdil zjištění mluvčí Mercedesu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.