Že španělský pilot nerad zůstává v "juniorce" Red Bullu není žádná novinka. Několikrát se nechal slyšet, že čtvrtý rok v "béčku" ho nijak neláká a proto by nejspíš uvažoval o změně prostředí. Ale jak se ukazuje, tak jednoduché to zase nebude.
Carlos Sainz jr. si našel i čas pro F1NEWS.cz a v rámci včerejší tiskové konference potvrdil, že hodlá nadále pracovat na vývoji své kariéry. Prioritou by samozřejmě byl postup do Red Bullu, což nelze zcela vyloučit. "Pokud by se to nestalo, čtvrtý rok u Toro Rosso je velmi nepravděpodobný, proto si nechci zavřít dveře i pro jiné příležitosti," sdělil Sainz jr. pro F1NEWS.cz přímo v dějišti Grand Prix Rakouska.
Jenže jiného názoru je šéf týmu Christian Horner, který dnes oznámil, že Sainz jr. zůstane v rodině Red Bullu i příští rok. Není samozřejmě žádnou novinkou, že Sainzova smlouva je de facto kontraktem nikoli s Toro Rosso, nýbrž s Red Bullem a do italského týmu je vlastně "zapůjčen".
"Můžeme na něj využít opci, takže zůstává pod smlouvou. A ta platí i pro příští rok a sezónu následující, takže v roce 2018 zůstane v Toro Rosso. Netuším, co tím myslel, ale kontrakt je naprosto jasný. Musí si uvědomit, že dostal v F1 příležitost jenom díky tomu, že do něj Red Bull v juniorských letech investoval, takže od něj není solidní komentovat situaci takovým stylem. Zvláště, když do takových kluků investujeme, aby vůbec dostali příležitost. Bez Red Bullu by vůbec do Formule 1 neusedl," poměrně rázně smetl spekulace se stolu Horner.
Padla také varianta, že by se Sainz jr. mohl přesunout pro příští rok do Renaultu, i když tento tým je v poslední době v hodně velkém centru pozornosti. Ale i tuto možnost Horner poměrně záhy uvedl na pravou míru. "Takový scénář si neumím představit. Toro Rosso je v tomto okamžiku před Renaultem a odvádí dobrou práci, takže by nebylo rozumné ho do tohoto týmu poslat."
Horner se rovněž vyjádřil k poměrně diskutovanému bodu, jestli se Ricciardovo vítězství v Baku nějak promítne do následného jednání s oběma piloty Red Bullu. Objevily se totiž zprávy, že pokud by Red Bull tento rok nevyhrál žádnou Grand Prix, měli by oba piloti poměrně snažší vyjednávací prostor.
"Na smlouvu tahle skutečnost nemá žádný vliv. Máme jasno v tom, kdo jsou naši piloti a kteří to budou pro příští rok, což jsou stejná čísla jako letos. Takže ve skutečnosti není o čem mluvit. Smlouvy jsou jasné, takže Daniel i Max jsou v našem týmu na sto procent i v následujícím roce," uzavírá Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.