Že španělský pilot nerad zůstává v "juniorce" Red Bullu není žádná novinka. Několikrát se nechal slyšet, že čtvrtý rok v "béčku" ho nijak neláká a proto by nejspíš uvažoval o změně prostředí. Ale jak se ukazuje, tak jednoduché to zase nebude.
Carlos Sainz jr. si našel i čas pro F1NEWS.cz a v rámci včerejší tiskové konference potvrdil, že hodlá nadále pracovat na vývoji své kariéry. Prioritou by samozřejmě byl postup do Red Bullu, což nelze zcela vyloučit. "Pokud by se to nestalo, čtvrtý rok u Toro Rosso je velmi nepravděpodobný, proto si nechci zavřít dveře i pro jiné příležitosti," sdělil Sainz jr. pro F1NEWS.cz přímo v dějišti Grand Prix Rakouska.
Jenže jiného názoru je šéf týmu Christian Horner, který dnes oznámil, že Sainz jr. zůstane v rodině Red Bullu i příští rok. Není samozřejmě žádnou novinkou, že Sainzova smlouva je de facto kontraktem nikoli s Toro Rosso, nýbrž s Red Bullem a do italského týmu je vlastně "zapůjčen".
"Můžeme na něj využít opci, takže zůstává pod smlouvou. A ta platí i pro příští rok a sezónu následující, takže v roce 2018 zůstane v Toro Rosso. Netuším, co tím myslel, ale kontrakt je naprosto jasný. Musí si uvědomit, že dostal v F1 příležitost jenom díky tomu, že do něj Red Bull v juniorských letech investoval, takže od něj není solidní komentovat situaci takovým stylem. Zvláště, když do takových kluků investujeme, aby vůbec dostali příležitost. Bez Red Bullu by vůbec do Formule 1 neusedl," poměrně rázně smetl spekulace se stolu Horner.
Padla také varianta, že by se Sainz jr. mohl přesunout pro příští rok do Renaultu, i když tento tým je v poslední době v hodně velkém centru pozornosti. Ale i tuto možnost Horner poměrně záhy uvedl na pravou míru. "Takový scénář si neumím představit. Toro Rosso je v tomto okamžiku před Renaultem a odvádí dobrou práci, takže by nebylo rozumné ho do tohoto týmu poslat."
Horner se rovněž vyjádřil k poměrně diskutovanému bodu, jestli se Ricciardovo vítězství v Baku nějak promítne do následného jednání s oběma piloty Red Bullu. Objevily se totiž zprávy, že pokud by Red Bull tento rok nevyhrál žádnou Grand Prix, měli by oba piloti poměrně snažší vyjednávací prostor.
"Na smlouvu tahle skutečnost nemá žádný vliv. Máme jasno v tom, kdo jsou naši piloti a kteří to budou pro příští rok, což jsou stejná čísla jako letos. Takže ve skutečnosti není o čem mluvit. Smlouvy jsou jasné, takže Daniel i Max jsou v našem týmu na sto procent i v následujícím roce," uzavírá Horner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.