Že se občas týmová režie zadrhne, myšleno ve vztahu pilotů k sobě navzájem, není tak velkým překvapením. Ale už méně často se stává, aby to bylo hned v následujícím závodě po vyhrocené situaci. To rozhodně k lepší náladě v týmu neprospěje.
Vzájemná řevnivost Sergia Péreze a Estebana Ocona vedla k tomu, že tým sice v Kanadě i Ázerbajdžánu bodoval, ale jeho konto se rozšířilo podstatně méně, než tomu mohlo být. Takže namísto navýšení odstupu od týmu Williams v Baku tradiční stáj něco z náskoku Force Indie ukrojila - díky Lance Strollovi.
Hned po závodě bylo predikováno, že dojde k důraznému pohovoru s oběma piloty. A vedení konstatovalo, že bude skutečně zásadní, protože jak se ukázalo, domluva po Kanadě nezabrala.
"V dramatickém závodě v Baku jsme hráli důležitou roli, a proto je hodně smutné uvažovat, jak by to dopadlo, kdyby se věci vyvinuly jinak. Zvlášť vzhledem kvůli tomu, že jsme to před Baku interně rozebírali a připomněli našim pilotům, jaké mají povinnosti: tým je vždy na prvním místě! Pro týmové kolegy je nepřípustné, aby se ohrozili navzájem. Nás to stálo v Ázerbajdžánu důležité body," hodnotil situaci Vijay Mallya.
Šéf týmu, u nějž může už zanedlouho dojít ke změně jména, ovšem nevylučuje vzájemné souboje, jen k nim musí piloti přistupovat mnohem odpovědněji a pořád mít na paměti pravidlo, které po posledním závodě opakovaně v uplynulých dnech zaznělo.
"Události v Ázerbajdžánu ale nic nemění na našem přístupu. Naši piloti mají v otázce interních soubojů volné pole, jen jsem si jist, že teď získali několik důležitých lekcí. Mají konkurenceschopný vůz a předpokládám, že jsou dostatečně zralí na to, aby spolupracovali pro dobro týmu," pokračuje Mallya.
Williams na Mallyův tým prozatím ztrácí 42 bodů, ten stejně jako loni obhajuje čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Mallya je přesvědčen, že na Red Bull Ringu Force India posílí své postavení a přidá na své konto důležité body."Rakouský víkend pro nás bude další příležitostí prokázat, že VJM10 je dostatečně rychlý vůz a prodloužíme naší bodovanou sérii. Potřebujeme ji udržet a nadále konzistentně sbírat body, abychom si zachovali současné postavení. Není doposud žádný prostor pro nějaké uspokojení, musíme nadále vyvíjet tlak a snažit se v každém závodě o maximální výsledek," uzavírá Vijay Mallya.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.