Budete se chovat jako tým, hřmělo vedení Force Indie. Ale existuje výjimka

Vijay Mallya nenastolil týmovou režii, ale zdvihl varovný prst
Vijay Mallya nenastolil týmovou režii, ale zdvihl varovný prst, foto: Sahara Force India
Robert RoBertino Pavelka 3. července 2017 12:45
Sdílej:

Že se občas týmová režie zadrhne, myšleno ve vztahu pilotů k sobě navzájem, není tak velkým překvapením. Ale už méně často se stává, aby to bylo hned v následujícím závodě po vyhrocené situaci. To rozhodně k lepší náladě v týmu neprospěje.

Vzájemná řevnivost Sergia Péreze a Estebana Ocona vedla k tomu, že tým sice v Kanadě i Ázerbajdžánu bodoval, ale jeho konto se rozšířilo podstatně méně, než tomu mohlo být. Takže namísto navýšení odstupu od týmu Williams v Baku tradiční stáj něco z náskoku Force Indie ukrojila - díky Lance Strollovi.

Hned po závodě bylo predikováno, že dojde k důraznému pohovoru s oběma piloty. A vedení konstatovalo, že bude skutečně zásadní, protože jak se ukázalo, domluva po Kanadě nezabrala. 

"V dramatickém závodě v Baku jsme hráli důležitou roli, a proto je hodně smutné uvažovat, jak by to dopadlo, kdyby se věci vyvinuly jinak. Zvlášť vzhledem kvůli tomu, že jsme to před Baku interně rozebírali a připomněli našim pilotům, jaké mají povinnosti: tým je vždy na prvním místě! Pro týmové kolegy je nepřípustné, aby se ohrozili navzájem. Nás to stálo v Ázerbajdžánu důležité body," hodnotil situaci Vijay Mallya. 

Šéf týmu, u nějž může už zanedlouho dojít ke změně jména, ovšem nevylučuje vzájemné souboje, jen k nim musí piloti přistupovat mnohem odpovědněji a pořád mít na paměti pravidlo, které po posledním závodě opakovaně v uplynulých dnech zaznělo.

"Události v Ázerbajdžánu ale nic nemění na našem přístupu. Naši piloti mají v otázce interních soubojů volné pole, jen jsem si jist, že teď získali několik důležitých lekcí. Mají konkurenceschopný vůz a předpokládám, že jsou dostatečně zralí na to, aby spolupracovali pro dobro týmu," pokračuje Mallya.

Williams na Mallyův tým prozatím ztrácí 42 bodů, ten stejně jako loni obhajuje čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Mallya je přesvědčen, že na Red Bull Ringu Force India posílí své postavení a přidá na své konto důležité body."Rakouský víkend pro nás bude další příležitostí prokázat, že VJM10 je dostatečně rychlý vůz a prodloužíme naší bodovanou sérii. Potřebujeme ji udržet a nadále konzistentně sbírat body, abychom si zachovali současné postavení. Není doposud žádný prostor pro nějaké uspokojení, musíme nadále vyvíjet tlak a snažit se v každém závodě o maximální výsledek," uzavírá Vijay Mallya.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.