Že se občas týmová režie zadrhne, myšleno ve vztahu pilotů k sobě navzájem, není tak velkým překvapením. Ale už méně často se stává, aby to bylo hned v následujícím závodě po vyhrocené situaci. To rozhodně k lepší náladě v týmu neprospěje.
Vzájemná řevnivost Sergia Péreze a Estebana Ocona vedla k tomu, že tým sice v Kanadě i Ázerbajdžánu bodoval, ale jeho konto se rozšířilo podstatně méně, než tomu mohlo být. Takže namísto navýšení odstupu od týmu Williams v Baku tradiční stáj něco z náskoku Force Indie ukrojila - díky Lance Strollovi.
Hned po závodě bylo predikováno, že dojde k důraznému pohovoru s oběma piloty. A vedení konstatovalo, že bude skutečně zásadní, protože jak se ukázalo, domluva po Kanadě nezabrala.
"V dramatickém závodě v Baku jsme hráli důležitou roli, a proto je hodně smutné uvažovat, jak by to dopadlo, kdyby se věci vyvinuly jinak. Zvlášť vzhledem kvůli tomu, že jsme to před Baku interně rozebírali a připomněli našim pilotům, jaké mají povinnosti: tým je vždy na prvním místě! Pro týmové kolegy je nepřípustné, aby se ohrozili navzájem. Nás to stálo v Ázerbajdžánu důležité body," hodnotil situaci Vijay Mallya.
Šéf týmu, u nějž může už zanedlouho dojít ke změně jména, ovšem nevylučuje vzájemné souboje, jen k nim musí piloti přistupovat mnohem odpovědněji a pořád mít na paměti pravidlo, které po posledním závodě opakovaně v uplynulých dnech zaznělo.
"Události v Ázerbajdžánu ale nic nemění na našem přístupu. Naši piloti mají v otázce interních soubojů volné pole, jen jsem si jist, že teď získali několik důležitých lekcí. Mají konkurenceschopný vůz a předpokládám, že jsou dostatečně zralí na to, aby spolupracovali pro dobro týmu," pokračuje Mallya.
Williams na Mallyův tým prozatím ztrácí 42 bodů, ten stejně jako loni obhajuje čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Mallya je přesvědčen, že na Red Bull Ringu Force India posílí své postavení a přidá na své konto důležité body."Rakouský víkend pro nás bude další příležitostí prokázat, že VJM10 je dostatečně rychlý vůz a prodloužíme naší bodovanou sérii. Potřebujeme ji udržet a nadále konzistentně sbírat body, abychom si zachovali současné postavení. Není doposud žádný prostor pro nějaké uspokojení, musíme nadále vyvíjet tlak a snažit se v každém závodě o maximální výsledek," uzavírá Vijay Mallya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.