Ačkoliv Red Bull hovoří o stahování náskoku zejména po motoristické stránce, v jeho řadách i v týmu Toro Rosso se letos rozhodně nemohou pyšnit velkou spolehlivostí. Něco jde na vrub kolizí, ale Daniil Kvjat, který musel předčasně ukončit závodění třikrát za sebou, žádá nápravu.
V loňském roce po své výměně mezi Red Bullem a Toro Rosso absolvoval Daniil Kvjat sedmnáct závodů a zaznamenal pět odstoupení. Teď jich na svém kontě nemá ani polovinu a už musel stáhnout plachty dřív, než dojel k šachovnicové vlajce, hned čtyřikrát. Proto vyzval tým, aby se věnoval zlepšení spolehlivosti a zaměřil se na prevenci častých mechanických potíží.
"Jsem trochu znepokojen tím, že problémy, které nás stíhají, mi nedovolují ukázat můj plný závodní potenciál. Určitě bych takhle nechtěl pokračovat. Žádám tým, aby pečlivě vše prošetřil, protože rozhodně nejsem, mírně řečeno, zvlášť šťastný. Dělám všechno, co je v mých silách, takže to je hodně frustrující," komentoval situaci Kvjat.
V Baku byla podle něj situace kritická. Sice se mu podařilo po úvodních jezdeckých potížích v zatáčce 1 (na což doplatil jeho týmový kolega Sainz jr.) zvládnout situaci, ale nakonec to byl Španěl, kdo přivezl týmu další body, Daniil odstoupil kvůli potížím s elektrikou a musel se dívat, jak jeho soupeři získávají "snadné" body. A to si maximálně pochvaloval přípravu na závod.
"Byla pravděpodobně jedna z nejlepších. Perfektní pátek, perfektní sobota. Na startu ještě musím zapracovat, ale byli jsme po něm ve středu pole. Prakticky pro každého, kdo závod dokončil, to byly »snadné« body. Tak se nedivte, že se mi na zbytek závodu nedívalo lehce. Pokaždé, když se odehraje podobný závod, tak mi zkolabuje vůz nebo dostanu tři penalizace za sebou. S přibývajícími koly jsem si vždy řekl »Argh, další místo bez boje, vždyť už jsem mohl být třetí«. A místo toho jsem seděl a jenom se koukal. Je to ubíjející. Zdá se, že od doby, kdy jsem se k Toro Rosso vrátil, tenhle příběh začal. A proto chci, aby se co nejdříve změnil," zdůraznil Kvjat.
Ruský pilot skutečně v poslední době neprožívá nejlepší období. V Kanadě byl stižen sérií penalizací a následkem byl hodně emotivní výstup, ve kterém rozhodování komisařů nazval "stupidním cirkusem".
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.