Ačkoliv Red Bull hovoří o stahování náskoku zejména po motoristické stránce, v jeho řadách i v týmu Toro Rosso se letos rozhodně nemohou pyšnit velkou spolehlivostí. Něco jde na vrub kolizí, ale Daniil Kvjat, který musel předčasně ukončit závodění třikrát za sebou, žádá nápravu.
V loňském roce po své výměně mezi Red Bullem a Toro Rosso absolvoval Daniil Kvjat sedmnáct závodů a zaznamenal pět odstoupení. Teď jich na svém kontě nemá ani polovinu a už musel stáhnout plachty dřív, než dojel k šachovnicové vlajce, hned čtyřikrát. Proto vyzval tým, aby se věnoval zlepšení spolehlivosti a zaměřil se na prevenci častých mechanických potíží.
"Jsem trochu znepokojen tím, že problémy, které nás stíhají, mi nedovolují ukázat můj plný závodní potenciál. Určitě bych takhle nechtěl pokračovat. Žádám tým, aby pečlivě vše prošetřil, protože rozhodně nejsem, mírně řečeno, zvlášť šťastný. Dělám všechno, co je v mých silách, takže to je hodně frustrující," komentoval situaci Kvjat.
V Baku byla podle něj situace kritická. Sice se mu podařilo po úvodních jezdeckých potížích v zatáčce 1 (na což doplatil jeho týmový kolega Sainz jr.) zvládnout situaci, ale nakonec to byl Španěl, kdo přivezl týmu další body, Daniil odstoupil kvůli potížím s elektrikou a musel se dívat, jak jeho soupeři získávají "snadné" body. A to si maximálně pochvaloval přípravu na závod.
"Byla pravděpodobně jedna z nejlepších. Perfektní pátek, perfektní sobota. Na startu ještě musím zapracovat, ale byli jsme po něm ve středu pole. Prakticky pro každého, kdo závod dokončil, to byly »snadné« body. Tak se nedivte, že se mi na zbytek závodu nedívalo lehce. Pokaždé, když se odehraje podobný závod, tak mi zkolabuje vůz nebo dostanu tři penalizace za sebou. S přibývajícími koly jsem si vždy řekl »Argh, další místo bez boje, vždyť už jsem mohl být třetí«. A místo toho jsem seděl a jenom se koukal. Je to ubíjející. Zdá se, že od doby, kdy jsem se k Toro Rosso vrátil, tenhle příběh začal. A proto chci, aby se co nejdříve změnil," zdůraznil Kvjat.
Ruský pilot skutečně v poslední době neprožívá nejlepší období. V Kanadě byl stižen sérií penalizací a následkem byl hodně emotivní výstup, ve kterém rozhodování komisařů nazval "stupidním cirkusem".
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.