Ačkoliv Red Bull hovoří o stahování náskoku zejména po motoristické stránce, v jeho řadách i v týmu Toro Rosso se letos rozhodně nemohou pyšnit velkou spolehlivostí. Něco jde na vrub kolizí, ale Daniil Kvjat, který musel předčasně ukončit závodění třikrát za sebou, žádá nápravu.
V loňském roce po své výměně mezi Red Bullem a Toro Rosso absolvoval Daniil Kvjat sedmnáct závodů a zaznamenal pět odstoupení. Teď jich na svém kontě nemá ani polovinu a už musel stáhnout plachty dřív, než dojel k šachovnicové vlajce, hned čtyřikrát. Proto vyzval tým, aby se věnoval zlepšení spolehlivosti a zaměřil se na prevenci častých mechanických potíží.
"Jsem trochu znepokojen tím, že problémy, které nás stíhají, mi nedovolují ukázat můj plný závodní potenciál. Určitě bych takhle nechtěl pokračovat. Žádám tým, aby pečlivě vše prošetřil, protože rozhodně nejsem, mírně řečeno, zvlášť šťastný. Dělám všechno, co je v mých silách, takže to je hodně frustrující," komentoval situaci Kvjat.
V Baku byla podle něj situace kritická. Sice se mu podařilo po úvodních jezdeckých potížích v zatáčce 1 (na což doplatil jeho týmový kolega Sainz jr.) zvládnout situaci, ale nakonec to byl Španěl, kdo přivezl týmu další body, Daniil odstoupil kvůli potížím s elektrikou a musel se dívat, jak jeho soupeři získávají "snadné" body. A to si maximálně pochvaloval přípravu na závod.
"Byla pravděpodobně jedna z nejlepších. Perfektní pátek, perfektní sobota. Na startu ještě musím zapracovat, ale byli jsme po něm ve středu pole. Prakticky pro každého, kdo závod dokončil, to byly »snadné« body. Tak se nedivte, že se mi na zbytek závodu nedívalo lehce. Pokaždé, když se odehraje podobný závod, tak mi zkolabuje vůz nebo dostanu tři penalizace za sebou. S přibývajícími koly jsem si vždy řekl »Argh, další místo bez boje, vždyť už jsem mohl být třetí«. A místo toho jsem seděl a jenom se koukal. Je to ubíjející. Zdá se, že od doby, kdy jsem se k Toro Rosso vrátil, tenhle příběh začal. A proto chci, aby se co nejdříve změnil," zdůraznil Kvjat.
Ruský pilot skutečně v poslední době neprožívá nejlepší období. V Kanadě byl stižen sérií penalizací a následkem byl hodně emotivní výstup, ve kterém rozhodování komisařů nazval "stupidním cirkusem".
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.