Ačkoliv Red Bull hovoří o stahování náskoku zejména po motoristické stránce, v jeho řadách i v týmu Toro Rosso se letos rozhodně nemohou pyšnit velkou spolehlivostí. Něco jde na vrub kolizí, ale Daniil Kvjat, který musel předčasně ukončit závodění třikrát za sebou, žádá nápravu.
V loňském roce po své výměně mezi Red Bullem a Toro Rosso absolvoval Daniil Kvjat sedmnáct závodů a zaznamenal pět odstoupení. Teď jich na svém kontě nemá ani polovinu a už musel stáhnout plachty dřív, než dojel k šachovnicové vlajce, hned čtyřikrát. Proto vyzval tým, aby se věnoval zlepšení spolehlivosti a zaměřil se na prevenci častých mechanických potíží.
"Jsem trochu znepokojen tím, že problémy, které nás stíhají, mi nedovolují ukázat můj plný závodní potenciál. Určitě bych takhle nechtěl pokračovat. Žádám tým, aby pečlivě vše prošetřil, protože rozhodně nejsem, mírně řečeno, zvlášť šťastný. Dělám všechno, co je v mých silách, takže to je hodně frustrující," komentoval situaci Kvjat.
V Baku byla podle něj situace kritická. Sice se mu podařilo po úvodních jezdeckých potížích v zatáčce 1 (na což doplatil jeho týmový kolega Sainz jr.) zvládnout situaci, ale nakonec to byl Španěl, kdo přivezl týmu další body, Daniil odstoupil kvůli potížím s elektrikou a musel se dívat, jak jeho soupeři získávají "snadné" body. A to si maximálně pochvaloval přípravu na závod.
"Byla pravděpodobně jedna z nejlepších. Perfektní pátek, perfektní sobota. Na startu ještě musím zapracovat, ale byli jsme po něm ve středu pole. Prakticky pro každého, kdo závod dokončil, to byly »snadné« body. Tak se nedivte, že se mi na zbytek závodu nedívalo lehce. Pokaždé, když se odehraje podobný závod, tak mi zkolabuje vůz nebo dostanu tři penalizace za sebou. S přibývajícími koly jsem si vždy řekl »Argh, další místo bez boje, vždyť už jsem mohl být třetí«. A místo toho jsem seděl a jenom se koukal. Je to ubíjející. Zdá se, že od doby, kdy jsem se k Toro Rosso vrátil, tenhle příběh začal. A proto chci, aby se co nejdříve změnil," zdůraznil Kvjat.
Ruský pilot skutečně v poslední době neprožívá nejlepší období. V Kanadě byl stižen sérií penalizací a následkem byl hodně emotivní výstup, ve kterém rozhodování komisařů nazval "stupidním cirkusem".
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.