Když ve čtyřech ze šesti závodů nevidíte cíl a nelze tvrdit, že by šlo o vaše pochybení, budete mít nejspíš pořádný vztek. Max Verstappen rozhodně nebyl v dobrém rozpoložení, když v Baku musel podruhé za sebou předčasně ukončit závod.
Jeho rozladěnost může podtrhnout i fakt, že ze špičkové šestky nikoho jiného podobná "úmrtnost" nepotkala. Hamilton a Vettel jsou zatím stoprocentní, Bottas vypadl jednou, Räikkönen a Ricciardo dvakrát. Není proto divu, že je Holanďan na šestém místě průběžné klasifikace a na Räikkönena před sebou ztrácí 28 bodů.
Verstappenův předchůdce u Red Bullu, Australan Mark Webber, hodnotí rozpoložení nadějného mladíka a doufá, že ho tyto dočasné neúspěchy posílí. Doporučuje mu rovněž, aby svou frustraci tlumil a nedával ji najevo v týmovém prostředí.
"Max je ještě mladý, netuší, co všechno se bude muset naučit, což ho může trochu děsit. Pořád skládá všechno dohromady. Jedinou moudrou věc po posledních událostech v Grand Prix je hodit všechno za hlavu. V závodech se takové věci stávají, takže je teď pořádně rozohněný," popisuje Verstappenovo rozpoložení Webber.
Čtyřicetiletý expilot a vítěz devíti Grand Prix ale v žádném případě nesnižuje kvality holandského talentu, kterého přirovnává k nebroušenému diamantu. Je na něm tak vidět větší snaha, kterou bohužel degradují technické problémy.
"Jeho oblíbeným manévrem je najíždět do zatáčky 1 na vnější straně, tím trochu připomíná Fernanda Alonsa. Vyšlo mu to v Montrealu, ale naopak na to doplatil v Barceloně, kde byli v zatáčce hned tři. Takže se musí vypořádat s podobnými případy, jak a kudy se dostávat dopředu. Ale v pořád je to fenomenální talent, v němž se momentálně skrývá planoucí oheň," složil Verstappenovi kompliment Mark Webber.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.