Když ve čtyřech ze šesti závodů nevidíte cíl a nelze tvrdit, že by šlo o vaše pochybení, budete mít nejspíš pořádný vztek. Max Verstappen rozhodně nebyl v dobrém rozpoložení, když v Baku musel podruhé za sebou předčasně ukončit závod.
Jeho rozladěnost může podtrhnout i fakt, že ze špičkové šestky nikoho jiného podobná "úmrtnost" nepotkala. Hamilton a Vettel jsou zatím stoprocentní, Bottas vypadl jednou, Räikkönen a Ricciardo dvakrát. Není proto divu, že je Holanďan na šestém místě průběžné klasifikace a na Räikkönena před sebou ztrácí 28 bodů.
Verstappenův předchůdce u Red Bullu, Australan Mark Webber, hodnotí rozpoložení nadějného mladíka a doufá, že ho tyto dočasné neúspěchy posílí. Doporučuje mu rovněž, aby svou frustraci tlumil a nedával ji najevo v týmovém prostředí.
"Max je ještě mladý, netuší, co všechno se bude muset naučit, což ho může trochu děsit. Pořád skládá všechno dohromady. Jedinou moudrou věc po posledních událostech v Grand Prix je hodit všechno za hlavu. V závodech se takové věci stávají, takže je teď pořádně rozohněný," popisuje Verstappenovo rozpoložení Webber.
Čtyřicetiletý expilot a vítěz devíti Grand Prix ale v žádném případě nesnižuje kvality holandského talentu, kterého přirovnává k nebroušenému diamantu. Je na něm tak vidět větší snaha, kterou bohužel degradují technické problémy.
"Jeho oblíbeným manévrem je najíždět do zatáčky 1 na vnější straně, tím trochu připomíná Fernanda Alonsa. Vyšlo mu to v Montrealu, ale naopak na to doplatil v Barceloně, kde byli v zatáčce hned tři. Takže se musí vypořádat s podobnými případy, jak a kudy se dostávat dopředu. Ale v pořád je to fenomenální talent, v němž se momentálně skrývá planoucí oheň," složil Verstappenovi kompliment Mark Webber.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.