Když ve čtyřech ze šesti závodů nevidíte cíl a nelze tvrdit, že by šlo o vaše pochybení, budete mít nejspíš pořádný vztek. Max Verstappen rozhodně nebyl v dobrém rozpoložení, když v Baku musel podruhé za sebou předčasně ukončit závod.
Jeho rozladěnost může podtrhnout i fakt, že ze špičkové šestky nikoho jiného podobná "úmrtnost" nepotkala. Hamilton a Vettel jsou zatím stoprocentní, Bottas vypadl jednou, Räikkönen a Ricciardo dvakrát. Není proto divu, že je Holanďan na šestém místě průběžné klasifikace a na Räikkönena před sebou ztrácí 28 bodů.
Verstappenův předchůdce u Red Bullu, Australan Mark Webber, hodnotí rozpoložení nadějného mladíka a doufá, že ho tyto dočasné neúspěchy posílí. Doporučuje mu rovněž, aby svou frustraci tlumil a nedával ji najevo v týmovém prostředí.
"Max je ještě mladý, netuší, co všechno se bude muset naučit, což ho může trochu děsit. Pořád skládá všechno dohromady. Jedinou moudrou věc po posledních událostech v Grand Prix je hodit všechno za hlavu. V závodech se takové věci stávají, takže je teď pořádně rozohněný," popisuje Verstappenovo rozpoložení Webber.
Čtyřicetiletý expilot a vítěz devíti Grand Prix ale v žádném případě nesnižuje kvality holandského talentu, kterého přirovnává k nebroušenému diamantu. Je na něm tak vidět větší snaha, kterou bohužel degradují technické problémy.
"Jeho oblíbeným manévrem je najíždět do zatáčky 1 na vnější straně, tím trochu připomíná Fernanda Alonsa. Vyšlo mu to v Montrealu, ale naopak na to doplatil v Barceloně, kde byli v zatáčce hned tři. Takže se musí vypořádat s podobnými případy, jak a kudy se dostávat dopředu. Ale v pořád je to fenomenální talent, v němž se momentálně skrývá planoucí oheň," složil Verstappenovi kompliment Mark Webber.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.