Předloni čekal McLaren do šestého, loni do čtvrtého závodu, než na jeho kontě přistály první body. V tomto směru je letošní sezóna prozatím vůbec nejhorší, takže i přes určité uspokojení v týmu nevládne žádná velká euforie.
Navíc v obou zmíněných sezónách byl první bodovaný výsledek lepší než ten, kterého Alonso v Baku dosáhl: v Monaku 2015 dojel Jenson Button osmý, loni v Soči to Alonso dotáhl na šestou příčku. V Baku na rozdíl od většiny soupeřů neměl ani jeden pilot McLarenu jakékoli potíže, pouze Vandoorne absolvoval v poslední třetině ještě jednu výměnu pneumatik.
"Tým odvedl dobrou práci a piloti se pokoušeli vytěžit z dané situace to nejlepší. Fernando byl v poněkud lepší pozici, dostal se do správného transu a jel opravdu výborně. U Stoffela je škoda, že musel měnit pneu, mohl být desátý. Veškeré body, kterých dosáhnete, jsou pro tým dobrou odměnou a zvláště tyhle byly důležité. To, že se neusmívám a nejsem extra nadšený je způsobeno tím, že pro taková umístění nezávodím a už vůbec ne s McLarenem, ale pro tým je z matematického hlediska dobré, že má konečně nějaký výsledek," svěřil se Eric Boullier.
Když se v závěru závodu ozvala v radiokomunikaci Alonsova poznámka o klesajícím výkonu a baterii, nevěnoval tomu Boullier zvláštní pozornost, spíš než jako skutečné problémy v tom viděl určité zklamání, že Alonso není schopen bojovat o vyšší příčky.
"Pokaždé, když máte podobný závod jako v Baku, je to evidentně skvělá televizní show. Myslím, že to byl právě případ tohoto závodu - několik pilotů ve vedení, dramata, penalizace, emoce, tvrdé kontakty mezi piloty. Tento závod nabídl kompletní obrázek, bylo v něm vše. Pro F1 to je dobré, nikoli však pro normální F1, je to pouze důsledek několika událostí," hodnotí Boullier samotnou Grand Prix Ázerbajdžánu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.