Předloni čekal McLaren do šestého, loni do čtvrtého závodu, než na jeho kontě přistály první body. V tomto směru je letošní sezóna prozatím vůbec nejhorší, takže i přes určité uspokojení v týmu nevládne žádná velká euforie.
Navíc v obou zmíněných sezónách byl první bodovaný výsledek lepší než ten, kterého Alonso v Baku dosáhl: v Monaku 2015 dojel Jenson Button osmý, loni v Soči to Alonso dotáhl na šestou příčku. V Baku na rozdíl od většiny soupeřů neměl ani jeden pilot McLarenu jakékoli potíže, pouze Vandoorne absolvoval v poslední třetině ještě jednu výměnu pneumatik.
"Tým odvedl dobrou práci a piloti se pokoušeli vytěžit z dané situace to nejlepší. Fernando byl v poněkud lepší pozici, dostal se do správného transu a jel opravdu výborně. U Stoffela je škoda, že musel měnit pneu, mohl být desátý. Veškeré body, kterých dosáhnete, jsou pro tým dobrou odměnou a zvláště tyhle byly důležité. To, že se neusmívám a nejsem extra nadšený je způsobeno tím, že pro taková umístění nezávodím a už vůbec ne s McLarenem, ale pro tým je z matematického hlediska dobré, že má konečně nějaký výsledek," svěřil se Eric Boullier.
Když se v závěru závodu ozvala v radiokomunikaci Alonsova poznámka o klesajícím výkonu a baterii, nevěnoval tomu Boullier zvláštní pozornost, spíš než jako skutečné problémy v tom viděl určité zklamání, že Alonso není schopen bojovat o vyšší příčky.
"Pokaždé, když máte podobný závod jako v Baku, je to evidentně skvělá televizní show. Myslím, že to byl právě případ tohoto závodu - několik pilotů ve vedení, dramata, penalizace, emoce, tvrdé kontakty mezi piloty. Tento závod nabídl kompletní obrázek, bylo v něm vše. Pro F1 to je dobré, nikoli však pro normální F1, je to pouze důsledek několika událostí," hodnotí Boullier samotnou Grand Prix Ázerbajdžánu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.