Předloni čekal McLaren do šestého, loni do čtvrtého závodu, než na jeho kontě přistály první body. V tomto směru je letošní sezóna prozatím vůbec nejhorší, takže i přes určité uspokojení v týmu nevládne žádná velká euforie.
Navíc v obou zmíněných sezónách byl první bodovaný výsledek lepší než ten, kterého Alonso v Baku dosáhl: v Monaku 2015 dojel Jenson Button osmý, loni v Soči to Alonso dotáhl na šestou příčku. V Baku na rozdíl od většiny soupeřů neměl ani jeden pilot McLarenu jakékoli potíže, pouze Vandoorne absolvoval v poslední třetině ještě jednu výměnu pneumatik.
"Tým odvedl dobrou práci a piloti se pokoušeli vytěžit z dané situace to nejlepší. Fernando byl v poněkud lepší pozici, dostal se do správného transu a jel opravdu výborně. U Stoffela je škoda, že musel měnit pneu, mohl být desátý. Veškeré body, kterých dosáhnete, jsou pro tým dobrou odměnou a zvláště tyhle byly důležité. To, že se neusmívám a nejsem extra nadšený je způsobeno tím, že pro taková umístění nezávodím a už vůbec ne s McLarenem, ale pro tým je z matematického hlediska dobré, že má konečně nějaký výsledek," svěřil se Eric Boullier.
Když se v závěru závodu ozvala v radiokomunikaci Alonsova poznámka o klesajícím výkonu a baterii, nevěnoval tomu Boullier zvláštní pozornost, spíš než jako skutečné problémy v tom viděl určité zklamání, že Alonso není schopen bojovat o vyšší příčky.
"Pokaždé, když máte podobný závod jako v Baku, je to evidentně skvělá televizní show. Myslím, že to byl právě případ tohoto závodu - několik pilotů ve vedení, dramata, penalizace, emoce, tvrdé kontakty mezi piloty. Tento závod nabídl kompletní obrázek, bylo v něm vše. Pro F1 to je dobré, nikoli však pro normální F1, je to pouze důsledek několika událostí," hodnotí Boullier samotnou Grand Prix Ázerbajdžánu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.