Red Bull dosáhl průlomu v hodnověrnosti svých dat, která ne vždy odpovídala tomu, co tým pozoroval při simulacích a na dráze. Jeho šéf Christian Horner proto brzy očekává další pokroky i v oblasti motoru, který jim dodává Renault.
Rakouská stáj se u vozu RB13 vydala cestou jednodušší konstrukce cestou nižšího odporu, v předsezónních testech a v úvodních závodech však přišlo vystřízlivění, když zjistila, že za Mercedesem i Ferrari hodně zaostává.
Do Španělska přivezla nový aerodynamický balík, což i přes menší výkonnostní deficit motoru Renault vedlo ke snížení ztráty v kvalifikaci na 0,557 sekundy, ve specifickém Monaku dokonce na 0,318 sekundy. V Kanadě byl s dlouhými rovinkami rozdíl opět o něco větší, i tak to ale dotáhla potřetí za sebou na pódium.
"Porozuměli jsme některým problémům s korelací. Poznali jsme, kterým nástrojům věřit a ve kterých oblastech. To nám poskytlo jasný směr a obzvlášť v posledních závodech jsme dosáhli pokroku," potvrzuje Horner.
"Náskok jsme rozhodně stáhli. V Kanadě jsme s Maxem závodili s Mercedesem. Bylo zajímavé, že závodních rychlost Ferrari nevypadala nijak zvláštně," hodnotí šéf Red Bullu.
Na otázku, zda své úsilí s pokrokem zvýšil i jejich konstruktér Adrian Newey, odpovídá: "Adrian je silně zapojen do směrování a vývoje, ale během zimy tomu tak nebylo. Od Barcelony letos začal více makat."
Co Horner očekává od nadcházejících podniků v Baku a v Rakousku? "Příští dva závody pro nás budou těžké. Pokrok, kterého dosahujeme, je povzbuzující. Dobře jsme startovali, což trochu kompenzovalo to, co nám chybělo v sobotu odpoledne. Do příštích dvou závodů půjdeme s tím, že se pokusíme z nich vytěžit maximum."
Stále očekává, že výkon svého motoru zvýší i Renault, který nasazení nějakého výraznějšího zlepšení letos popřel: "Kluci od Renaultu tvrdě pracují na snížení ztráty. Motor číslo tři se snad objeví kolem Rakouska. Náš palivový partner odvádí skvělou práci při hledání výkonnosti. Tlačíme na to tedy po všech stránkách," dodává Horner.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.