Red Bull dosáhl průlomu v hodnověrnosti svých dat, která ne vždy odpovídala tomu, co tým pozoroval při simulacích a na dráze. Jeho šéf Christian Horner proto brzy očekává další pokroky i v oblasti motoru, který jim dodává Renault.
Rakouská stáj se u vozu RB13 vydala cestou jednodušší konstrukce cestou nižšího odporu, v předsezónních testech a v úvodních závodech však přišlo vystřízlivění, když zjistila, že za Mercedesem i Ferrari hodně zaostává.
Do Španělska přivezla nový aerodynamický balík, což i přes menší výkonnostní deficit motoru Renault vedlo ke snížení ztráty v kvalifikaci na 0,557 sekundy, ve specifickém Monaku dokonce na 0,318 sekundy. V Kanadě byl s dlouhými rovinkami rozdíl opět o něco větší, i tak to ale dotáhla potřetí za sebou na pódium.
"Porozuměli jsme některým problémům s korelací. Poznali jsme, kterým nástrojům věřit a ve kterých oblastech. To nám poskytlo jasný směr a obzvlášť v posledních závodech jsme dosáhli pokroku," potvrzuje Horner.
"Náskok jsme rozhodně stáhli. V Kanadě jsme s Maxem závodili s Mercedesem. Bylo zajímavé, že závodních rychlost Ferrari nevypadala nijak zvláštně," hodnotí šéf Red Bullu.
Na otázku, zda své úsilí s pokrokem zvýšil i jejich konstruktér Adrian Newey, odpovídá: "Adrian je silně zapojen do směrování a vývoje, ale během zimy tomu tak nebylo. Od Barcelony letos začal více makat."
Co Horner očekává od nadcházejících podniků v Baku a v Rakousku? "Příští dva závody pro nás budou těžké. Pokrok, kterého dosahujeme, je povzbuzující. Dobře jsme startovali, což trochu kompenzovalo to, co nám chybělo v sobotu odpoledne. Do příštích dvou závodů půjdeme s tím, že se pokusíme z nich vytěžit maximum."
Stále očekává, že výkon svého motoru zvýší i Renault, který nasazení nějakého výraznějšího zlepšení letos popřel: "Kluci od Renaultu tvrdě pracují na snížení ztráty. Motor číslo tři se snad objeví kolem Rakouska. Náš palivový partner odvádí skvělou práci při hledání výkonnosti. Tlačíme na to tedy po všech stránkách," dodává Horner.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.