Jezdec Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za posledním závodem v Kanady, kde dle svých slov mohl bojovat s Danielem Ricciardem a vozy Force Indie o umístění na pódiu, pokud by ho ve třetí zatáčce nesestřelil Carlos Sainz. Zmiňuje se také o své připravenosti setrvat ve Formuli 1 i v sezóně 2018.
Závod Formule 1, který skončí už po třech zatáčkách, je jednou z těch věcí, na které chcete velmi rychle zapomenout. V Kanadě jsme měli potenciál na opravdu dobrý výsledek. Já i Williams jsme věděli, že Montreal bude okruhem, jenž našemu vozu bude vyhovovat, a před závodem jsme byli velmi optimističtí.
Samotný start mi vyšel dobře: podařilo se mi udržet mé sedmé místo. Ale v druhé zatáčce to bylo s Kimim Räikkönenem na hraně, když mě vytlačil mimo ideální závodní stopu. Svými koly jsem se dostal na špinavou část dráhy a přišel o tři pozice. Nebylo to ideální, věděl jsem ale, že závod je stále přede mnou.
Když jsem se dostal do třetí zatáčky, tak jsem zkrátka pocítil prudký náraz do zadní části auta. Věděl jsem, že tam pro mě závod končí. Původně jsem podezříval, že někomu selhaly brzdy a že úplně ztratil kontrolu nad svým vozem, protože nešlo o ten klasický dotek při brzdění. Byl to divoký náraz.
Pak jsem spatřil Carlose Sainze v bariérách. Když jsem se ho později zeptal na vysvětlení, tak mi řekl, že se s někým dotkli koly a že ztratil kontrolu nad svým vozem. Když jsem později viděl televizní záběry, tak jsem si uvědomil, že to byl on, kdo to všechno začal.
Byla to opravdu škoda, protože jsme podle mě mohli bojovat až do konce s Danielem Ricciardem a s Force Indiemi. Nevím, jestli bych je byl schopen všechny porazit, jsem si ale jistý tím, že potenciál našeho vozu by mi to až do posledního kola umožnil.
V kvalifikaci jsme byli rychlejší než Force Indie, a vzhledem k tomu, že Daniel své časy zajížděl na měkkých pneumatikách, tak jsem přesvědčen o tom, že bychom mohli o třetí místo bojovat.
Můj brzký konec mi umožnil sledovat skvělý závod Lance Strolla, jenž získal své první body v F1. Předvedl mnoho předjížděcích manévrů, potvrdil pokroky, které dělá, a nakonec víkend dobře zvládl. Po určitém obtížném dobí takový průlom potřeboval. Jsem si jistý tím, že zisk bodů ve svém domácím závodě Lanceovi umožní pokračovat v jeho nováčkovské F1 sezóně s větší sebedůvěrou.
Jelikož se blíží polovina sezóny, nevyhnutelně se začíná hovořit o roku 2018. Já už čelím otázkám médií na mé budoucí plány, obzvlášť na příští rok. Cítím se dobře, jsem spokojený s tím, co dělám, a mám skvělý vztah s celou organizací Williamsu. Navíc vím, že jsem stále konkurenceschopný, na čemž záleží nejvíce.
Na základě toho tedy budu rád pokračovat v tom, co jsem chtěl vždy dělat - pokračovat v závodění v F1. Nyní se ale zaměřuji pouze na trať v Baku, jež bude dalším podnikem, který by našemu autu měl sedět. Minulý rok jsme dosáhli pozitivního výsledku, a myslím si, že okruh nám bude letos znovu vyhovovat.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.