Jezdec Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za posledním závodem v Kanady, kde dle svých slov mohl bojovat s Danielem Ricciardem a vozy Force Indie o umístění na pódiu, pokud by ho ve třetí zatáčce nesestřelil Carlos Sainz. Zmiňuje se také o své připravenosti setrvat ve Formuli 1 i v sezóně 2018.
Závod Formule 1, který skončí už po třech zatáčkách, je jednou z těch věcí, na které chcete velmi rychle zapomenout. V Kanadě jsme měli potenciál na opravdu dobrý výsledek. Já i Williams jsme věděli, že Montreal bude okruhem, jenž našemu vozu bude vyhovovat, a před závodem jsme byli velmi optimističtí.
Samotný start mi vyšel dobře: podařilo se mi udržet mé sedmé místo. Ale v druhé zatáčce to bylo s Kimim Räikkönenem na hraně, když mě vytlačil mimo ideální závodní stopu. Svými koly jsem se dostal na špinavou část dráhy a přišel o tři pozice. Nebylo to ideální, věděl jsem ale, že závod je stále přede mnou.
Když jsem se dostal do třetí zatáčky, tak jsem zkrátka pocítil prudký náraz do zadní části auta. Věděl jsem, že tam pro mě závod končí. Původně jsem podezříval, že někomu selhaly brzdy a že úplně ztratil kontrolu nad svým vozem, protože nešlo o ten klasický dotek při brzdění. Byl to divoký náraz.
Pak jsem spatřil Carlose Sainze v bariérách. Když jsem se ho později zeptal na vysvětlení, tak mi řekl, že se s někým dotkli koly a že ztratil kontrolu nad svým vozem. Když jsem později viděl televizní záběry, tak jsem si uvědomil, že to byl on, kdo to všechno začal.
Byla to opravdu škoda, protože jsme podle mě mohli bojovat až do konce s Danielem Ricciardem a s Force Indiemi. Nevím, jestli bych je byl schopen všechny porazit, jsem si ale jistý tím, že potenciál našeho vozu by mi to až do posledního kola umožnil.
V kvalifikaci jsme byli rychlejší než Force Indie, a vzhledem k tomu, že Daniel své časy zajížděl na měkkých pneumatikách, tak jsem přesvědčen o tom, že bychom mohli o třetí místo bojovat.
Můj brzký konec mi umožnil sledovat skvělý závod Lance Strolla, jenž získal své první body v F1. Předvedl mnoho předjížděcích manévrů, potvrdil pokroky, které dělá, a nakonec víkend dobře zvládl. Po určitém obtížném dobí takový průlom potřeboval. Jsem si jistý tím, že zisk bodů ve svém domácím závodě Lanceovi umožní pokračovat v jeho nováčkovské F1 sezóně s větší sebedůvěrou.
Jelikož se blíží polovina sezóny, nevyhnutelně se začíná hovořit o roku 2018. Já už čelím otázkám médií na mé budoucí plány, obzvlášť na příští rok. Cítím se dobře, jsem spokojený s tím, co dělám, a mám skvělý vztah s celou organizací Williamsu. Navíc vím, že jsem stále konkurenceschopný, na čemž záleží nejvíce.
Na základě toho tedy budu rád pokračovat v tom, co jsem chtěl vždy dělat - pokračovat v závodění v F1. Nyní se ale zaměřuji pouze na trať v Baku, jež bude dalším podnikem, který by našemu autu měl sedět. Minulý rok jsme dosáhli pozitivního výsledku, a myslím si, že okruh nám bude letos znovu vyhovovat.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.