Šéf Red Bullu Christian Horner si z poslední formy Force Indie nedělá příliš velké obavy. Podle něj je velmi silná jen na některých okruzích, a to zejména díky pohonné jednotce Mercedesu.
Z Montrealu si kromě Mercedesu neodvezl nikdo více bodů než Force India, jejíž piloti obsadili páté a šesté místo. Red Bull jich získal 15., tedy o tři méně, a rozdíl to mohl být ještě větší, pokud by indická stáj povolala Péreze v závěrečné třetině ke druhé zastávce - to by se zřejmě dostala na pódium místo Daniela Ricciarda.
Horner její výkon pochválil, podle něj však půjde jen o záblesky dané specifickými vlastnostmi některých tratí: "Myslím, že to bude záležet na okruzích. Jsem si jistý tím, že na příštích dvou [Ázerbájdžán a Rakousko] budou Williams a Force India konkurenceschopní."
"Force India byla na úrovni Ferrari, byli tedy v neděli [v Kanadě] velmi konkurenceschopní. Totéž jste mohli vidět u Strolla, který byl rovněž konkurenceschopný. Vliv pohonné jednotky na tomto druhu okruhu je významný, proto je někdy výkonnost trochu posunutá," vysvětluje šéf Red Bullu.
A co očekává od svého pomalu se lepšícího týmu v nadcházejících dvou závodech? "Budou pro nás těžké. Potěšila mě ale výkonnost, kterou jsme nasadili na auto. Rozhodně je výkonnější. Max jezdil před svým odstoupením na konkurenceschopném druhém místě."
"V kvalifikaci jste mohli pozorovat, že jsme byli blíže, obzvlášť v Q1 a v Q2, než došlo ke zvýšení výkonů motorů v Q3. Z okruhu, o němž jsme věděli, že odhalí naše slabiny, jsme odjeli s dalším pódiem," spokojeně dodává Horner.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.