Když nejde vše podle určitých představ, pochopitelně se hledají příčiny. Ovšem pokud jde o tým Formule 1, který tři roky vládl této kategorii a letos "nestíhá", je to poněkud složitější. Může za ztrátu dominantního postavení Stříbrných šípů výměna stráží?
Paddy Lowe nastoupil k Mercedesu v roce 2013 jako výkonný technický ředitel. Poté, co mu vypršela čtyřletá smlouva, zatoužil se vrátit do lůna stáje, u níž své působení ve Formuli 1 začínal. Zamířil k Williamsu, ačkoliv to byl přechod poněkud krkolomnější. Jenže po jeho odchodu jako kdyby Mercedes přešlapoval na místě, okamžitě se objevily články, že Loweho odchod byl pro Mercedes citelnou ztrátou - tedy podobný názor jako v případě Jamese Allisona a Ferrari.
Oproti tomu stojí tvrzení šéfa Mercedesu Toto Wolffa, který dosavadní ústup Stříbrných šípů z dřívějších pozic odmítá dávat do jedné roviny s odchodem britského inženýra. Nezpochybňuje jeho kvality, ale za dočasným tápáním třícípé hvězdy podle něj mohou jiné aspekty.
"Paddy je vynikající inženýr, jehož nadále chováme v patřičné úctě. Úspěch v našem sportu však není závislý na známých osobnostech, ale na vyvážené struktuře se správnými lidmi na správných místech. A podle mého názoru právě taková situace panuje u Mercedesu. V dobách, jakou nyní prožíváme, si uvědomíte, jak silný je tým. Nemohu být pyšnější na to, jak současnou situaci zvládáme. Jsme oběma nohama na zemi, všichni se soustředí na řešení našich problémů a těší se na bitvu s Ferrari. O tom motoristický sport je - usilovat o to být nejlepší," prohlásil důrazně Toto Wolff.
Protože těch spekulací se objevuje v poslední době stále více, Wolff se vyjádřil i k jiným otázkám, které jsou směřovány k dění v Mercedesu. Kromě případného ukončení působení v F1 reagoval také na stále rostoucí kritiku Lewise Hamiltona, který dokonce byl v některých médiích označen za momentálně nejslabší článek v týmu.
"Lewis mě letos zaujal svým postojem a osobní zralostí. V zimě jsme spolu vedli dlouhé debaty. Vyložili jsme karty na stůl, hovořili o tom, co v posledních letech fungovalo a co ne. Od té chvíle se jeho role v týmu značně posílila. Navíc mám dojem, že se mu bitva s Ferrari hodně líbí. Má na tým pozitivní vliv a jeho motivace je silnější než kdykoli dříve. Přesně tak, jak se od šampiona jeho kvalit očekává," dodal Wolff.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.