Ferrari je po vítězství v Grand Prix Monaka považován už zcela nepokrytě za favorita sezóny 2017, objevují se zprávy, že u Mercedesu mají těžkou hlavu z formy rudých ořů z Maranella. Ale existují zainteresovaní lidé, kteří na takové řeči nedají.
Nedávno šéf Mercedesu Toto Wolff prohlásil, že po třech letech dominantní převahy se v současné době vidina titulu pro Stříbrné šípy vzdaluje, jejich pozice favoritů se pomalu rozplývá. Ovšem mistr světa F1 Nigel Ernest James Mansell vidí v tomto prohlášení záměr, možná motivovaný tím, aby největší soupeř zástupců třícípé hvězdy usnul na vavřínech.
"Je to jenom rétorika, já sám nevěřím tomu, že by byli bez šance. Naopak, podle mého názoru jsou hodně blízko. U Ferrari odvedli přes zimu vynikající práci, aby mohli vyzvat Mercedes k přímému souboji. Teď ale přijdou závody, během nichž se budou vozy dále vyvíjet. A komu se to bude dařit lépe a rychleji, ten nakonec vyhraje šampionát," tvrdí pro agenturu Reuters třiašedesátiletý Mansell.
Vítěz 31 Grand Prix strávil u Ferrari dva roky a stal se jedním z nejoblíbenějších pilotů ze strany příznivců maranellského týmu. Tifosi mu dokonce dali čestný titul Il Leone, dokonce se tvrdí, že přes veškerou záplavu trofejí se podobné oblibě netěšil ani Michael Schumacher. Pamětníci tvrdí, že Mansellova obliba byla srovnatelná s nadšením pro Gillese Villeneuva.
"Mercedes nyní určitě není v ideálním rozpoložení, je na Hamiltonovi, aby s tím něco udělal. Musí se snažit, aby zajel co nejlepší výsledky, to je to hlavní, co od něj tým potřebuje. Já sám si myslím, že je brzo házet flintu do žita, Lewis letos ještě může šampionát vyhrát, nebo k tomu bude mít opravdu hodně blízko," dodává Mansell.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.