Fernando Alonso se těší na svou další epizodu ve Formuli 1, společně s McLarenem a Hondou ale v Kanadě očekávají podstatně náročnější víkend než před 14 dny v Monaku.
Zatímco před 2 týdny v Monaku postoupil McLaren s oběma vozy do závěrečné části kvalifikace, v Montrealu takový úspěch jeho zástupci kvůli odlišným vlastnostem okruhu rozhodně nečekají.
"Okruh Gillese Villeneuva je ve své povaze velmi rychlý, obsahuje úzké šikany, omezené únikové zóny a tvrdé brzdění. Jeho komplexní vlastnosti sice silným stránkám našeho balíku vyhovovat nebudou, přesto se snažíme v každém závodě posouvat své limity nasazováním užitečných novinek, jež dobře korelují a dostávají z něj vyšší výkonnost," uvádí závodní ředitel Eric Boullier.
"Před námi je stále dlouhá cesta a tento okruh bude náročný. Náš balík na něm zřejmě nebude zářit, budeme však jako vždy tvrdě pracovat na tom, abychom dostali co nejvíce z toho, co máme ve své výzbroji, a na dráze využili každou příležitost," slibuje Boullier.
Honda má ve čtvrtek večer rozhodnout o tom, zda nasadí větší vylepšení, které by přineslo kýžený vyšší výkon, nová specifikace zatím nebyla dostatečně otestována. Její šéf Jusuke Hasegawa ale také tuší, že tam moc konkurenceschopní nebudou.
"Okruh Gillese Villeneuva prahne po výkonu. Jde o náročnou trať, která nám nebude sedět. Je zaměřena na výkon, obsahuje stop - start zatáčky, drsný povrch a dlouhé rovinky. Není pochyb o tom, že pro nás půjde o další těžký víkend. Budeme na to však dále tlačit, bez ohledu na to, jak velká výzva před námi stojí," říká šéf Hondy.
Dobrou zprávou pro tým je návrat Fernanda Alonsa po jeho dobrodružství v Indy 500: "Okruh našemu auto nebude sedět tak, jako pomalé zatáčky v Monaku, přesto se už moc těším zpět do MCL32, na setkání s kluky a holkami v týmu a návrat na trať, kde tentokrát nebudu zatáčet jen doleva," popisuje španělský pilot.
Horší zprávou je stav využitých komponent pohonných jednotek - v případě poruchy jim hrozí další penalizace na startovním roštu. Honda totiž neřeší jen obrovský deficit ve výkonu, ale také spolehlivost svého motoru (zejména turbíny, motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie a jeho ložiska).
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.