Fernando Alonso se těší na svou další epizodu ve Formuli 1, společně s McLarenem a Hondou ale v Kanadě očekávají podstatně náročnější víkend než před 14 dny v Monaku.
Zatímco před 2 týdny v Monaku postoupil McLaren s oběma vozy do závěrečné části kvalifikace, v Montrealu takový úspěch jeho zástupci kvůli odlišným vlastnostem okruhu rozhodně nečekají.
"Okruh Gillese Villeneuva je ve své povaze velmi rychlý, obsahuje úzké šikany, omezené únikové zóny a tvrdé brzdění. Jeho komplexní vlastnosti sice silným stránkám našeho balíku vyhovovat nebudou, přesto se snažíme v každém závodě posouvat své limity nasazováním užitečných novinek, jež dobře korelují a dostávají z něj vyšší výkonnost," uvádí závodní ředitel Eric Boullier.
"Před námi je stále dlouhá cesta a tento okruh bude náročný. Náš balík na něm zřejmě nebude zářit, budeme však jako vždy tvrdě pracovat na tom, abychom dostali co nejvíce z toho, co máme ve své výzbroji, a na dráze využili každou příležitost," slibuje Boullier.
Honda má ve čtvrtek večer rozhodnout o tom, zda nasadí větší vylepšení, které by přineslo kýžený vyšší výkon, nová specifikace zatím nebyla dostatečně otestována. Její šéf Jusuke Hasegawa ale také tuší, že tam moc konkurenceschopní nebudou.
"Okruh Gillese Villeneuva prahne po výkonu. Jde o náročnou trať, která nám nebude sedět. Je zaměřena na výkon, obsahuje stop - start zatáčky, drsný povrch a dlouhé rovinky. Není pochyb o tom, že pro nás půjde o další těžký víkend. Budeme na to však dále tlačit, bez ohledu na to, jak velká výzva před námi stojí," říká šéf Hondy.
Dobrou zprávou pro tým je návrat Fernanda Alonsa po jeho dobrodružství v Indy 500: "Okruh našemu auto nebude sedět tak, jako pomalé zatáčky v Monaku, přesto se už moc těším zpět do MCL32, na setkání s kluky a holkami v týmu a návrat na trať, kde tentokrát nebudu zatáčet jen doleva," popisuje španělský pilot.
Horší zprávou je stav využitých komponent pohonných jednotek - v případě poruchy jim hrozí další penalizace na startovním roštu. Honda totiž neřeší jen obrovský deficit ve výkonu, ale také spolehlivost svého motoru (zejména turbíny, motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie a jeho ložiska).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.