Fernando Alonso se těší na svou další epizodu ve Formuli 1, společně s McLarenem a Hondou ale v Kanadě očekávají podstatně náročnější víkend než před 14 dny v Monaku.
Zatímco před 2 týdny v Monaku postoupil McLaren s oběma vozy do závěrečné části kvalifikace, v Montrealu takový úspěch jeho zástupci kvůli odlišným vlastnostem okruhu rozhodně nečekají.
"Okruh Gillese Villeneuva je ve své povaze velmi rychlý, obsahuje úzké šikany, omezené únikové zóny a tvrdé brzdění. Jeho komplexní vlastnosti sice silným stránkám našeho balíku vyhovovat nebudou, přesto se snažíme v každém závodě posouvat své limity nasazováním užitečných novinek, jež dobře korelují a dostávají z něj vyšší výkonnost," uvádí závodní ředitel Eric Boullier.
"Před námi je stále dlouhá cesta a tento okruh bude náročný. Náš balík na něm zřejmě nebude zářit, budeme však jako vždy tvrdě pracovat na tom, abychom dostali co nejvíce z toho, co máme ve své výzbroji, a na dráze využili každou příležitost," slibuje Boullier.
Honda má ve čtvrtek večer rozhodnout o tom, zda nasadí větší vylepšení, které by přineslo kýžený vyšší výkon, nová specifikace zatím nebyla dostatečně otestována. Její šéf Jusuke Hasegawa ale také tuší, že tam moc konkurenceschopní nebudou.
"Okruh Gillese Villeneuva prahne po výkonu. Jde o náročnou trať, která nám nebude sedět. Je zaměřena na výkon, obsahuje stop - start zatáčky, drsný povrch a dlouhé rovinky. Není pochyb o tom, že pro nás půjde o další těžký víkend. Budeme na to však dále tlačit, bez ohledu na to, jak velká výzva před námi stojí," říká šéf Hondy.
Dobrou zprávou pro tým je návrat Fernanda Alonsa po jeho dobrodružství v Indy 500: "Okruh našemu auto nebude sedět tak, jako pomalé zatáčky v Monaku, přesto se už moc těším zpět do MCL32, na setkání s kluky a holkami v týmu a návrat na trať, kde tentokrát nebudu zatáčet jen doleva," popisuje španělský pilot.
Horší zprávou je stav využitých komponent pohonných jednotek - v případě poruchy jim hrozí další penalizace na startovním roštu. Honda totiž neřeší jen obrovský deficit ve výkonu, ale také spolehlivost svého motoru (zejména turbíny, motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie a jeho ložiska).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.