Lance Stroll se stává mediální trvalkou. Bohužel pro něj ale poněkud jiným způsobem, než by si přál. Po neúspěšném vstupu do letošní sezóny se osmnáctiletý mladík potýká s kritikou, že jeho výsledky nenaznačují zralost pro takovou oblast, jakou F1 je.
Mladík, mající za sebou podporu v osobně otce, multimilonáře Lawrence Strolla, je stále nad věcí a kritiku odráží s tím, že si z ní vlastně nic nehodlá dělat. Jenže výsledky do této doby hovoří proti němu, i když v některých závodech mu nelze vyčítat, že nedorazil do cíle. Ale pokud jeho kolize s Pérezem (Čína) a v Rusku (Hülkenberg) byly spíše závodními incidenty, v Monaku to spíše vypadalo, že Stroll nemá tak docela vůz pod kontrolou.
Jestliže Stroll chyboval v testech, bylo to nepříjemné, ale budiž. Jenže Williams potřebuje sbírat body a to zatím Kanaďan týmu neodvádí. Naštěstí pro něj má na své straně stále týmové zástupce, kteří ho navzdory kritice ze strany médií i některých pilotů brání.
"Myslím, že by si lidé v jeho kritice měli dát pauzu. Některé věci se mi zdají být docela za hranou a nemyslím, že by byly spravedlivé nebo oprávněné. Je to pořád mladý kluk, na to lidé zapomínají. Přechod mezi F3 a F1 je nesmírně těžký a nikdo se neponoří do této oblasti a nezahodí všechno pryč. To je prostě nerealistické.
Upozorňovali jsme na to, že potřebuje nějaký čas, aby se otrkal. Na okruzích, kde závodí, nejezdil, adaptuje se na nich velmi dobře. Jeho odstoupení ze závodů nejsou jeho chybou, takže si myslím, že kritika jeho osoby je krajně nespravedlivá," vystoupila na Strollovu obhajobu Claire Williamsová.
"Pokud se podíváte na některé z pilotů Formule 1, kteří dnes vyhrávají závody, tak jejich statistiky z prvních šesti závodů jsou vcelku podobné. Lidé si musí předtím, než začnou kritizovat, podívat na souvislosti. Lance bohužel čtyřikrát odpadl. Bylo by hezké, kdyby si to kritici uvědomili a zařadili zpátečku. Vím, že se Lance bude těšit na domácí prostředí, ale musí zároveň čelit velkému tlaku, navíc okruh je hodně těžký. Určitě si zaslouží, aby to dobře dopadlo," dodává vedoucí Williamsu.
Zmíněnou statistiku nabídl server motorsport.com, ale srovnání je ještě tak relevantní u Maxe Verstappena či Fernanda Alonsa. Ostatní piloti startovního pole vstoupili do F1 přeci jenom v pozdějším věku.
Navíc Alonso, při vší úctě k Minardi, začínal svou kariéru na jednom z nejpomalejších vozů - rozhodně nepoměřitelných s Williamsem, Verstappen sice z šesti úvodních závodů čtyřikrát odpadl, ale také dojel jednou sedmý. Z tohoto pohledu by bylo zajímavější porovnání třeba s Ricardem Rodríguezem nebo Chrisem Amonem, jenže v té době (začátek 60. let minulého století) oba piloti startovali spíše sporadicky.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.