Honda po delší době připravuje vylepšení pohonné jednotky, její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa ale nedokáže s jistotou říci, zda ho stihne přivézt už do Kanady.
Japonská automobilka začala sezónu s velmi nespolehlivou pohonnou jednotkou, jejíž výkonnost byla navíc ještě horší než minulý rok. V továrně usilovně pracuje na jejím vylepšení, které by se mohlo objevit už příští víkend v Kanadě. Nezbývá ji ale dostatek času na kompletní otestování a ověření životnosti.
"Nevzdávám se, hodně se snažíme, abychom to stihli, ale až do čtvrtku před závodem nebudu moci nic rozhodnout," popisuje sportovní šéf Hondy. U současné specifikace přišli na zlepšení, není ale tak výrazné jako u připravované nové verze. "Z vylepšení už dostáváme vyšší výkonnost, rozdíl je ale velmi malý, takže to nemá cenu měnit motor za ten další."
S nasazením nové verze to je nejisté: "Nezačali jsme pracovat na nastavení. Pokud si nebudeme dostatečně jistí ohledně nastavení té specifikace, pak to může způsobit určité potíže s ovladatelností, nastavení je proto důležité. Máme ve vývoji některé další prvky. Můžeme ji nasadit, pokud ji budeme schopni nastavit a ověřit spolehlivost," pokračuje Hasegawa.
"Všechno ještě není připraveno. Některé faktory však ano. Možná zůstaneme u dalšího kroku motoru, i když ten krok je velmi malý. Nebo se pokusíme o další pokrok ve výkonnosti? Je to velmi těsné, pokud jde o nasazení velkého vylepšení v Kanadě," říká Japonec.
Výraznější vylepšení se soustředí kolem motoru s vnitřním spalováním a turbíny: "ICE je největší oblastí, kde se potřebujeme zlepšit." Honda letos změnila pouze motorové mapy, nasadila úpravy za účelem zlepšení spolehlivosti a upravený sací a palivový systém.
McLaren, který jako jediný motory Honda používá, je letos posledním týmem bez bodu. "Kdyby existovala rovnost ve výkonu motorů, pak bychom byli s přehledem na horním konci. Pro druhou polovinu sezóny potřebujeme ten pokrok ze strany našeho partnera, abychom mohli předvádět skvělé výkony a získávat body," dodává závodní ředitel Eric Boullier.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.