Pilot Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za náročným víkendem v Monte Carlu, kde si nakonec dojel pro dva body.
"Doufal jsem v odlišný závodní víkend v Monaku. Před jeho začátkem jsem neskrýval fakt, že jsme po našich posledních zkušenostech měli před mým druhým domácím podnikem vysoká očekávání.
Ale to, co se přihodilo, žel nebylo to, co Williams očekával. Na konci víkendu bylo deváté místo výsledkem, který nám umožnil získat v šampionátu body, ale myslím, že dosáhnout na víc nebylo realisticky možné.
Že se o víkendu budeme trápit, to jsem pochopil už v prvním tréninku ve čtvrtek. Kvalifikace byla také o něco složitější, než jsme očekávali, a při své první jízdě v Q2 jsem udělal chybu. Vrátil jsem se do boxů, nasadil nové pneumatiky, ale pak mi uškodily žluté vlajky, a své poslední možné kolo v Q2 jsem musel přerušit.
Myslím si, že jsem opravdu mohl startovat o jednu či dvě pozice před sedmou řadou, kde jsem skončil, ale ne o víc.
Vyčkávání se vyplatiloPo kvalifikaci jsem měl na mysli jediný cíl: zkrátka dokončit závod. Trať v Monaku dobře znám a vím, že předjetí je nemožné, pokud auto před vámi neudělá chybu.
Ale příběh tohoto závodu je o tom, že když dokončíte 78 kol, pak jste obvykle odměněni dobrým místem vzhledem k počtu odstoupení, k nimž tam většinou dochází.
Můj závod začal s problémy s brzdami během prvního kola. Kvůli tomu jsem nemohl příliš tvrdě brzdit, jelikož jsem musel zabránit, aby teploty nestouply příliš vysoko.
Naštěstí povaha okruhu a obtíže ostatních při předjíždění vedly k tomu, že jsem mohl odrážet nápor kohokoliv, kdo na mě útočil zezadu, i když brzdy nebyly tak dobré, jak by měly být.
Agresívní a chybující Pérez pomohl Williamsu k bodůmKdyž později po nehodě Pascala Wehrleina vyjel safety car, mohl jsem bez ztráty pozic nasadit čerstvé pneumatiky, a tuto taktiku kopíroval Sergio Pérez. Na trať jsme se tedy před posledními koly dostali za stejných podmínek, a naše rychlost byla velmi dobrá.
Viděl jsem, že Sergio přede mnou je velmi agresivní, a když udělal chybu v Rascassse, kde vyřadil Daniila Kvjata, tak jsem je lehce dokázal oba předjet a dostat se na deváté místo. Šlo o šťastnou, ale pro Monte Carlo typickou situaci. Proto jsem od samotného počátku hrál vyčkávací hru.
Nyní jsme zaneprázdněni přípravami na okruh v Montrealu, kam zamíříme s větší mírou jistoty po náročném víkendu v Monaku. Myslím, že všechny okruhy, které teď přijdou na řadu, nám budou sedět lépe než Monako.
Milník FerrariKdyž se ohlédnu za víkendem, tak jsem si také všiml, že Ferrari získalo v Monaku svou první pole-position od roku 2008, kdy jsem startoval zepředu já.
Kimi odjel dobré kolo a mám radost z toho, že opět pocítil, jak chutná pole-position. Myslím si, že vůz Ferrari byl během víkendu v Monaku nejlepší. Když se dívám na jejich onboard záběry a vidím, jak sedí na dráze, tak to je zkrátka úžasné.
Závod po závodě se Ferrari dostává více do souboje s Mercedesem a myslím si, že mají všechny ingredience k tomu, aby tento souboj trval až do konce sezóny."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.