Pilot Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za náročným víkendem v Monte Carlu, kde si nakonec dojel pro dva body.
"Doufal jsem v odlišný závodní víkend v Monaku. Před jeho začátkem jsem neskrýval fakt, že jsme po našich posledních zkušenostech měli před mým druhým domácím podnikem vysoká očekávání.
Ale to, co se přihodilo, žel nebylo to, co Williams očekával. Na konci víkendu bylo deváté místo výsledkem, který nám umožnil získat v šampionátu body, ale myslím, že dosáhnout na víc nebylo realisticky možné.
Že se o víkendu budeme trápit, to jsem pochopil už v prvním tréninku ve čtvrtek. Kvalifikace byla také o něco složitější, než jsme očekávali, a při své první jízdě v Q2 jsem udělal chybu. Vrátil jsem se do boxů, nasadil nové pneumatiky, ale pak mi uškodily žluté vlajky, a své poslední možné kolo v Q2 jsem musel přerušit.
Myslím si, že jsem opravdu mohl startovat o jednu či dvě pozice před sedmou řadou, kde jsem skončil, ale ne o víc.
Vyčkávání se vyplatiloPo kvalifikaci jsem měl na mysli jediný cíl: zkrátka dokončit závod. Trať v Monaku dobře znám a vím, že předjetí je nemožné, pokud auto před vámi neudělá chybu.
Ale příběh tohoto závodu je o tom, že když dokončíte 78 kol, pak jste obvykle odměněni dobrým místem vzhledem k počtu odstoupení, k nimž tam většinou dochází.
Můj závod začal s problémy s brzdami během prvního kola. Kvůli tomu jsem nemohl příliš tvrdě brzdit, jelikož jsem musel zabránit, aby teploty nestouply příliš vysoko.
Naštěstí povaha okruhu a obtíže ostatních při předjíždění vedly k tomu, že jsem mohl odrážet nápor kohokoliv, kdo na mě útočil zezadu, i když brzdy nebyly tak dobré, jak by měly být.
Agresívní a chybující Pérez pomohl Williamsu k bodůmKdyž později po nehodě Pascala Wehrleina vyjel safety car, mohl jsem bez ztráty pozic nasadit čerstvé pneumatiky, a tuto taktiku kopíroval Sergio Pérez. Na trať jsme se tedy před posledními koly dostali za stejných podmínek, a naše rychlost byla velmi dobrá.
Viděl jsem, že Sergio přede mnou je velmi agresivní, a když udělal chybu v Rascassse, kde vyřadil Daniila Kvjata, tak jsem je lehce dokázal oba předjet a dostat se na deváté místo. Šlo o šťastnou, ale pro Monte Carlo typickou situaci. Proto jsem od samotného počátku hrál vyčkávací hru.
Nyní jsme zaneprázdněni přípravami na okruh v Montrealu, kam zamíříme s větší mírou jistoty po náročném víkendu v Monaku. Myslím, že všechny okruhy, které teď přijdou na řadu, nám budou sedět lépe než Monako.
Milník FerrariKdyž se ohlédnu za víkendem, tak jsem si také všiml, že Ferrari získalo v Monaku svou první pole-position od roku 2008, kdy jsem startoval zepředu já.
Kimi odjel dobré kolo a mám radost z toho, že opět pocítil, jak chutná pole-position. Myslím si, že vůz Ferrari byl během víkendu v Monaku nejlepší. Když se dívám na jejich onboard záběry a vidím, jak sedí na dráze, tak to je zkrátka úžasné.
Závod po závodě se Ferrari dostává více do souboje s Mercedesem a myslím si, že mají všechny ingredience k tomu, aby tento souboj trval až do konce sezóny."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.