V Monaku jsem pilotoval "nejdivnější" vůz za svou kariéru u Mercedesu, ulevil si Hamilton

Lewis Hamilton neměl v Monaku svůj den. Mé auto nebylo šťastné! vysvětlil
Lewis Hamilton neměl v Monaku svůj den. Mé auto nebylo šťastné! vysvětlil, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 29. května 2017 19:30
Sdílej:

O Grand Prix Monaka se bude mluvit hodně dlouho, nejen kvůli týmu Ferrari, na jehož jednání se slétli jako supi zastánci konspirací. Zklamal totiž jeden z největších favoritů a to způsobem, na jaký jsme u něj nebyli zvyklí. Trojnásobný mistr světa hledá příčinu.

Čtrnácté místo v kvalifikaci, byť do jisté míry ovlivněné nehodou Stoffela Vandoornea, po penalizaci Buttona posun na třináctou startovní pozici, ale žádná raketová stíhačka se v podání Hamiltona nekonala. Brit po závodě prohlásil, že ve své kariéře tak ještě nepilotoval tak záhadně se chovající Mercedes. Výsledkem je v průběžné klasifikaci odstup 25 bodů na vedoucího Vettela.

"Nebylo to šťastné auto, to je jisté. Označil bych to za nejnezvyklejší chování vozu za všechny roky, které jsem s týmem strávil. Bylo to s ním opravdu těžké. Ale to nevylučuje fakt, že máme skvělé auto, spíš bych řekl, že jsme v tomto víkendu nepřiblížili kladivo k hlavičce hřebíku. Takže provedeme změny, vrátíme auto na úroveň, o které víme, že je pro další závody vhodná a budeme muset trochu lépe porozumět chování ultraměkkých pneumatik - a vrátit se na nich silnější," podotkl Hamilton.

Šéf týmu Toto Wolff už si pro vůz W08 vymyslel specifický termín - říká mu "diva". Má tím údajně na mysli, že se v některých případech chová opravdu hodně specificky. Hamilton zároveň připustil, že konkurenční Ferrari SF70H má tu výhodu, že je na všech typech tratí a za všech podmínek dobře vyvážené.

"Zdá se, že Ferrari všude funguje, takže tím pádem máme vážné... víte, mám za to, že těch 14 závodů bude ještě hodně, hodně obtížných. Ferrari pravděpodobně bude nejsilnějším vozem v tomto roce, podobně jako naše auto loni fungovalo všude. To se nedá říci o tom současném, které ve všech závodech, do kterých jdeme, není dost silné. Ale čím více závodů absolvujeme, tím víc se naučíme a budeme silnější. I z Monaka odjíždíme s nějakými body. Víme, že Ferrari nejsou neprůstřelné - může se přihodit cokoliv, třeba s jejich motorovými komponenty, takže uvidíme," dodává Hamilton.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

Napětí roste: Max Verstappen má učinit klíčové rozhodnutí už v srpnu, říká Piquet Jr.

Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.

Novinky
Liam Lawson

Liam Lawson po ztracené šanci na Silverstonu ví, že F1 je často boj o přežití

Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.

Novinky
Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Bernie Ecclestone bez slitování: Horner si hrál na dvacátníka

Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.

Novinky
První den Laurenta Mekiese v pozici šéfa Red Bullu

První den v Red Bullu: Laurent Mekies přebírá otěže s odhodláním a vášní

Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.