O Grand Prix Monaka se bude mluvit hodně dlouho, nejen kvůli týmu Ferrari, na jehož jednání se slétli jako supi zastánci konspirací. Zklamal totiž jeden z největších favoritů a to způsobem, na jaký jsme u něj nebyli zvyklí. Trojnásobný mistr světa hledá příčinu.
Čtrnácté místo v kvalifikaci, byť do jisté míry ovlivněné nehodou Stoffela Vandoornea, po penalizaci Buttona posun na třináctou startovní pozici, ale žádná raketová stíhačka se v podání Hamiltona nekonala. Brit po závodě prohlásil, že ve své kariéře tak ještě nepilotoval tak záhadně se chovající Mercedes. Výsledkem je v průběžné klasifikaci odstup 25 bodů na vedoucího Vettela.
"Nebylo to šťastné auto, to je jisté. Označil bych to za nejnezvyklejší chování vozu za všechny roky, které jsem s týmem strávil. Bylo to s ním opravdu těžké. Ale to nevylučuje fakt, že máme skvělé auto, spíš bych řekl, že jsme v tomto víkendu nepřiblížili kladivo k hlavičce hřebíku. Takže provedeme změny, vrátíme auto na úroveň, o které víme, že je pro další závody vhodná a budeme muset trochu lépe porozumět chování ultraměkkých pneumatik - a vrátit se na nich silnější," podotkl Hamilton.
Šéf týmu Toto Wolff už si pro vůz W08 vymyslel specifický termín - říká mu "diva". Má tím údajně na mysli, že se v některých případech chová opravdu hodně specificky. Hamilton zároveň připustil, že konkurenční Ferrari SF70H má tu výhodu, že je na všech typech tratí a za všech podmínek dobře vyvážené.
"Zdá se, že Ferrari všude funguje, takže tím pádem máme vážné... víte, mám za to, že těch 14 závodů bude ještě hodně, hodně obtížných. Ferrari pravděpodobně bude nejsilnějším vozem v tomto roce, podobně jako naše auto loni fungovalo všude. To se nedá říci o tom současném, které ve všech závodech, do kterých jdeme, není dost silné. Ale čím více závodů absolvujeme, tím víc se naučíme a budeme silnější. I z Monaka odjíždíme s nějakými body. Víme, že Ferrari nejsou neprůstřelné - může se přihodit cokoliv, třeba s jejich motorovými komponenty, takže uvidíme," dodává Hamilton.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.