O Grand Prix Monaka se bude mluvit hodně dlouho, nejen kvůli týmu Ferrari, na jehož jednání se slétli jako supi zastánci konspirací. Zklamal totiž jeden z největších favoritů a to způsobem, na jaký jsme u něj nebyli zvyklí. Trojnásobný mistr světa hledá příčinu.
Čtrnácté místo v kvalifikaci, byť do jisté míry ovlivněné nehodou Stoffela Vandoornea, po penalizaci Buttona posun na třináctou startovní pozici, ale žádná raketová stíhačka se v podání Hamiltona nekonala. Brit po závodě prohlásil, že ve své kariéře tak ještě nepilotoval tak záhadně se chovající Mercedes. Výsledkem je v průběžné klasifikaci odstup 25 bodů na vedoucího Vettela.
"Nebylo to šťastné auto, to je jisté. Označil bych to za nejnezvyklejší chování vozu za všechny roky, které jsem s týmem strávil. Bylo to s ním opravdu těžké. Ale to nevylučuje fakt, že máme skvělé auto, spíš bych řekl, že jsme v tomto víkendu nepřiblížili kladivo k hlavičce hřebíku. Takže provedeme změny, vrátíme auto na úroveň, o které víme, že je pro další závody vhodná a budeme muset trochu lépe porozumět chování ultraměkkých pneumatik - a vrátit se na nich silnější," podotkl Hamilton.
Šéf týmu Toto Wolff už si pro vůz W08 vymyslel specifický termín - říká mu "diva". Má tím údajně na mysli, že se v některých případech chová opravdu hodně specificky. Hamilton zároveň připustil, že konkurenční Ferrari SF70H má tu výhodu, že je na všech typech tratí a za všech podmínek dobře vyvážené.
"Zdá se, že Ferrari všude funguje, takže tím pádem máme vážné... víte, mám za to, že těch 14 závodů bude ještě hodně, hodně obtížných. Ferrari pravděpodobně bude nejsilnějším vozem v tomto roce, podobně jako naše auto loni fungovalo všude. To se nedá říci o tom současném, které ve všech závodech, do kterých jdeme, není dost silné. Ale čím více závodů absolvujeme, tím víc se naučíme a budeme silnější. I z Monaka odjíždíme s nějakými body. Víme, že Ferrari nejsou neprůstřelné - může se přihodit cokoliv, třeba s jejich motorovými komponenty, takže uvidíme," dodává Hamilton.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.