Grand Prix Monaka není jen sportovní a závodní podnik, setkávají se tu i společenské skupiny a nadační fondy různého zaměření. Stačí vzpomenout na českou modelku Terezu Maxovou, která se v minulosti objevila v rámci závodního víkendu v dějišti Grand Prix.
Fanoušci zajímající se o závodění ale také nepřijdou zkrátka, protože pořadatelé letos udělali v Monaku několik změn, které mohou do průběhu závodu zasáhnout. Už několik let se mluvilo o pasáži zatáček za plaveckým bazénem, kde piloti "střihali" obrubníky více, než bylo milo. Proto letos pořadatelé vybavili tento úsek novými a vyššími obrubníky jasně žluté barvy, které by jejich optimistické ambice měly zkrotit.
Novinku už si minulý víkend vyzkoušeli piloti Formule E a piloti neměli proti jejímu zavedení zásadní výhrady. Obrubník je totiž koncipován tak, aby pilot v případě nouze mohl pokračovat mimo trať podél bariéry TecPro a poté se přejezdem přes zvýšený práh opět vrátit na trať. Pořadatelé také opravili novým asfaltem některé úseky, konkrétně na cílové rovince až po výjezd ze Ste. Dévote, další část mezi zatáčkou u Kasina až po vjezd to Portiers, nový povrch je také od výjezdu z tunelu až k nájezdu do šikany na nábřeží a konečně od Tabákové zatáčky až po sekvenci před plaveckým bazénem.
Force India proti rakoviněBoj proti nádorovým chorobám plane na různých úrovních, díky týmu F1 Force India se objeví i při závodě v Monaku. Tým bude mít při tomto závodním víkendu na svých monopostech známou růžovou stužku symbolizující boj proti rakovině prsu. Nebude to ale ojedinělá akce, vozy VJM10 budou takto označeny i při závodech v Montrealu, v Silverstone, Austinu a Mexico City.
Zástupci týmu tak využili možnosti přechodu na růžovou barvu svých vozů v souvislosti s generálním sponzorem BWT. "Naše vozy po přechodu na růžovou vyvolaly mnoho pozitivních dopadů, proto je nám velkým potěšením, že této situace můžeme využít ke zvýšení povědomí o tak důležité záležitosti s vazbou na charitu. Jsme hrdí, že spolupracujeme s Breast Cancer Care, abychom jejich práci více zviditelnili a využili celosvětového dosahu F1 ke zlepšení životů všech těch, kteří jsou ať už přímo či nepřímo postiženi rakovinou prsu," uvedl majitel týmu Vijay Mallya.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.