Grand Prix Monaka není jen sportovní a závodní podnik, setkávají se tu i společenské skupiny a nadační fondy různého zaměření. Stačí vzpomenout na českou modelku Terezu Maxovou, která se v minulosti objevila v rámci závodního víkendu v dějišti Grand Prix.
Fanoušci zajímající se o závodění ale také nepřijdou zkrátka, protože pořadatelé letos udělali v Monaku několik změn, které mohou do průběhu závodu zasáhnout. Už několik let se mluvilo o pasáži zatáček za plaveckým bazénem, kde piloti "střihali" obrubníky více, než bylo milo. Proto letos pořadatelé vybavili tento úsek novými a vyššími obrubníky jasně žluté barvy, které by jejich optimistické ambice měly zkrotit.
Novinku už si minulý víkend vyzkoušeli piloti Formule E a piloti neměli proti jejímu zavedení zásadní výhrady. Obrubník je totiž koncipován tak, aby pilot v případě nouze mohl pokračovat mimo trať podél bariéry TecPro a poté se přejezdem přes zvýšený práh opět vrátit na trať. Pořadatelé také opravili novým asfaltem některé úseky, konkrétně na cílové rovince až po výjezd ze Ste. Dévote, další část mezi zatáčkou u Kasina až po vjezd to Portiers, nový povrch je také od výjezdu z tunelu až k nájezdu do šikany na nábřeží a konečně od Tabákové zatáčky až po sekvenci před plaveckým bazénem.
Force India proti rakoviněBoj proti nádorovým chorobám plane na různých úrovních, díky týmu F1 Force India se objeví i při závodě v Monaku. Tým bude mít při tomto závodním víkendu na svých monopostech známou růžovou stužku symbolizující boj proti rakovině prsu. Nebude to ale ojedinělá akce, vozy VJM10 budou takto označeny i při závodech v Montrealu, v Silverstone, Austinu a Mexico City.
Zástupci týmu tak využili možnosti přechodu na růžovou barvu svých vozů v souvislosti s generálním sponzorem BWT. "Naše vozy po přechodu na růžovou vyvolaly mnoho pozitivních dopadů, proto je nám velkým potěšením, že této situace můžeme využít ke zvýšení povědomí o tak důležité záležitosti s vazbou na charitu. Jsme hrdí, že spolupracujeme s Breast Cancer Care, abychom jejich práci více zviditelnili a využili celosvětového dosahu F1 ke zlepšení životů všech těch, kteří jsou ať už přímo či nepřímo postiženi rakovinou prsu," uvedl majitel týmu Vijay Mallya.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.