Grand Prix Monaka není jen sportovní a závodní podnik, setkávají se tu i společenské skupiny a nadační fondy různého zaměření. Stačí vzpomenout na českou modelku Terezu Maxovou, která se v minulosti objevila v rámci závodního víkendu v dějišti Grand Prix.
Fanoušci zajímající se o závodění ale také nepřijdou zkrátka, protože pořadatelé letos udělali v Monaku několik změn, které mohou do průběhu závodu zasáhnout. Už několik let se mluvilo o pasáži zatáček za plaveckým bazénem, kde piloti "střihali" obrubníky více, než bylo milo. Proto letos pořadatelé vybavili tento úsek novými a vyššími obrubníky jasně žluté barvy, které by jejich optimistické ambice měly zkrotit.
Novinku už si minulý víkend vyzkoušeli piloti Formule E a piloti neměli proti jejímu zavedení zásadní výhrady. Obrubník je totiž koncipován tak, aby pilot v případě nouze mohl pokračovat mimo trať podél bariéry TecPro a poté se přejezdem přes zvýšený práh opět vrátit na trať. Pořadatelé také opravili novým asfaltem některé úseky, konkrétně na cílové rovince až po výjezd ze Ste. Dévote, další část mezi zatáčkou u Kasina až po vjezd to Portiers, nový povrch je také od výjezdu z tunelu až k nájezdu do šikany na nábřeží a konečně od Tabákové zatáčky až po sekvenci před plaveckým bazénem.
Force India proti rakoviněBoj proti nádorovým chorobám plane na různých úrovních, díky týmu F1 Force India se objeví i při závodě v Monaku. Tým bude mít při tomto závodním víkendu na svých monopostech známou růžovou stužku symbolizující boj proti rakovině prsu. Nebude to ale ojedinělá akce, vozy VJM10 budou takto označeny i při závodech v Montrealu, v Silverstone, Austinu a Mexico City.
Zástupci týmu tak využili možnosti přechodu na růžovou barvu svých vozů v souvislosti s generálním sponzorem BWT. "Naše vozy po přechodu na růžovou vyvolaly mnoho pozitivních dopadů, proto je nám velkým potěšením, že této situace můžeme využít ke zvýšení povědomí o tak důležité záležitosti s vazbou na charitu. Jsme hrdí, že spolupracujeme s Breast Cancer Care, abychom jejich práci více zviditelnili a využili celosvětového dosahu F1 ke zlepšení životů všech těch, kteří jsou ať už přímo či nepřímo postiženi rakovinou prsu," uvedl majitel týmu Vijay Mallya.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.