Grand Prix Monaka není jen sportovní a závodní podnik, setkávají se tu i společenské skupiny a nadační fondy různého zaměření. Stačí vzpomenout na českou modelku Terezu Maxovou, která se v minulosti objevila v rámci závodního víkendu v dějišti Grand Prix.
Fanoušci zajímající se o závodění ale také nepřijdou zkrátka, protože pořadatelé letos udělali v Monaku několik změn, které mohou do průběhu závodu zasáhnout. Už několik let se mluvilo o pasáži zatáček za plaveckým bazénem, kde piloti "střihali" obrubníky více, než bylo milo. Proto letos pořadatelé vybavili tento úsek novými a vyššími obrubníky jasně žluté barvy, které by jejich optimistické ambice měly zkrotit.
Novinku už si minulý víkend vyzkoušeli piloti Formule E a piloti neměli proti jejímu zavedení zásadní výhrady. Obrubník je totiž koncipován tak, aby pilot v případě nouze mohl pokračovat mimo trať podél bariéry TecPro a poté se přejezdem přes zvýšený práh opět vrátit na trať. Pořadatelé také opravili novým asfaltem některé úseky, konkrétně na cílové rovince až po výjezd ze Ste. Dévote, další část mezi zatáčkou u Kasina až po vjezd to Portiers, nový povrch je také od výjezdu z tunelu až k nájezdu do šikany na nábřeží a konečně od Tabákové zatáčky až po sekvenci před plaveckým bazénem.
Force India proti rakoviněBoj proti nádorovým chorobám plane na různých úrovních, díky týmu F1 Force India se objeví i při závodě v Monaku. Tým bude mít při tomto závodním víkendu na svých monopostech známou růžovou stužku symbolizující boj proti rakovině prsu. Nebude to ale ojedinělá akce, vozy VJM10 budou takto označeny i při závodech v Montrealu, v Silverstone, Austinu a Mexico City.
Zástupci týmu tak využili možnosti přechodu na růžovou barvu svých vozů v souvislosti s generálním sponzorem BWT. "Naše vozy po přechodu na růžovou vyvolaly mnoho pozitivních dopadů, proto je nám velkým potěšením, že této situace můžeme využít ke zvýšení povědomí o tak důležité záležitosti s vazbou na charitu. Jsme hrdí, že spolupracujeme s Breast Cancer Care, abychom jejich práci více zviditelnili a využili celosvětového dosahu F1 ke zlepšení životů všech těch, kteří jsou ať už přímo či nepřímo postiženi rakovinou prsu," uvedl majitel týmu Vijay Mallya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.