Někdejší pilot F1 a otec jednoho z největších talentů této kategorie získá nový post ve stáji, jejíž barvy Max Verstappen hájí. Přitom to není tak dávno, kdy to vypadalo, že se Jos Verstappen bude zaobírat docela jinými problémy.
Dnes pětačtyřicetiletý Johannes Franciscus Verstappen, který se pohyboval v F1 v letech 1994-2003, sice před časem prohlásil, že svému synovi poskytne absolutní volnost. Pokud se zadíváme do archivních zpráv, vztah Jose a Maxe byl často předmětem různých úvah a spekulací, na jaké bázi se vlastně vyvíjí. Svou roli v tom hrála i poněkud problematická povaha staršího Verstappena.
Jestliže jedno vyjádření Jose Verstappena znělo, že si chce od motorsportu odpočinout, další bylo zcela protichůdné - uvažovalo se, že Jos bude jakýmsi skautem v oblasti vyhledávání nových talentů pro tým zaštítěný nápojovým gigantem. Nic na této věci nezměnily ani zprávy o problémech někdejšího pilota F1 v soukromí, odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko tyto dvě oblasti zásadně odděluje.
"Je to otázka konfliktu termínů, protože závody F1 a juniorské podniky jsou často ve stejnou dobu, takže na nich nemohu být. Proto jsme se zeptali, jestli bude Jos mít čas tyto závody navštěvovat a všímat si nových talentů," vysvětlil situaci Marko s tím, že Jos Verstappen by se měl svého nového úkolu ujmout už o nadcházejícím víkendu, kdy se na známém městském okruhu v Pau jede závod Formule 3.
"Jos Verstappem měl vždy velmi blízko k motokárám. Proto může nejen vést nové piloty a předávat jim své zkušenosti, ale také sledovat práci jiných týmů. Nelze totiž pominout, jakých úspěchů dosáhl při závodním vývoji svého syna, ty jsou neoddiskutovatelné," dodává Marko.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.