Někdejší pilot F1 a otec jednoho z největších talentů této kategorie získá nový post ve stáji, jejíž barvy Max Verstappen hájí. Přitom to není tak dávno, kdy to vypadalo, že se Jos Verstappen bude zaobírat docela jinými problémy.
Dnes pětačtyřicetiletý Johannes Franciscus Verstappen, který se pohyboval v F1 v letech 1994-2003, sice před časem prohlásil, že svému synovi poskytne absolutní volnost. Pokud se zadíváme do archivních zpráv, vztah Jose a Maxe byl často předmětem různých úvah a spekulací, na jaké bázi se vlastně vyvíjí. Svou roli v tom hrála i poněkud problematická povaha staršího Verstappena.
Jestliže jedno vyjádření Jose Verstappena znělo, že si chce od motorsportu odpočinout, další bylo zcela protichůdné - uvažovalo se, že Jos bude jakýmsi skautem v oblasti vyhledávání nových talentů pro tým zaštítěný nápojovým gigantem. Nic na této věci nezměnily ani zprávy o problémech někdejšího pilota F1 v soukromí, odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko tyto dvě oblasti zásadně odděluje.
"Je to otázka konfliktu termínů, protože závody F1 a juniorské podniky jsou často ve stejnou dobu, takže na nich nemohu být. Proto jsme se zeptali, jestli bude Jos mít čas tyto závody navštěvovat a všímat si nových talentů," vysvětlil situaci Marko s tím, že Jos Verstappen by se měl svého nového úkolu ujmout už o nadcházejícím víkendu, kdy se na známém městském okruhu v Pau jede závod Formule 3.
"Jos Verstappem měl vždy velmi blízko k motokárám. Proto může nejen vést nové piloty a předávat jim své zkušenosti, ale také sledovat práci jiných týmů. Nelze totiž pominout, jakých úspěchů dosáhl při závodním vývoji svého syna, ty jsou neoddiskutovatelné," dodává Marko.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.