Někdejší pilot F1 a otec jednoho z největších talentů této kategorie získá nový post ve stáji, jejíž barvy Max Verstappen hájí. Přitom to není tak dávno, kdy to vypadalo, že se Jos Verstappen bude zaobírat docela jinými problémy.
Dnes pětačtyřicetiletý Johannes Franciscus Verstappen, který se pohyboval v F1 v letech 1994-2003, sice před časem prohlásil, že svému synovi poskytne absolutní volnost. Pokud se zadíváme do archivních zpráv, vztah Jose a Maxe byl často předmětem různých úvah a spekulací, na jaké bázi se vlastně vyvíjí. Svou roli v tom hrála i poněkud problematická povaha staršího Verstappena.
Jestliže jedno vyjádření Jose Verstappena znělo, že si chce od motorsportu odpočinout, další bylo zcela protichůdné - uvažovalo se, že Jos bude jakýmsi skautem v oblasti vyhledávání nových talentů pro tým zaštítěný nápojovým gigantem. Nic na této věci nezměnily ani zprávy o problémech někdejšího pilota F1 v soukromí, odborný poradce Red Bullu dr. Helmut Marko tyto dvě oblasti zásadně odděluje.
"Je to otázka konfliktu termínů, protože závody F1 a juniorské podniky jsou často ve stejnou dobu, takže na nich nemohu být. Proto jsme se zeptali, jestli bude Jos mít čas tyto závody navštěvovat a všímat si nových talentů," vysvětlil situaci Marko s tím, že Jos Verstappen by se měl svého nového úkolu ujmout už o nadcházejícím víkendu, kdy se na známém městském okruhu v Pau jede závod Formule 3.
"Jos Verstappem měl vždy velmi blízko k motokárám. Proto může nejen vést nové piloty a předávat jim své zkušenosti, ale také sledovat práci jiných týmů. Nelze totiž pominout, jakých úspěchů dosáhl při závodním vývoji svého syna, ty jsou neoddiskutovatelné," dodává Marko.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.