Fernando Alonso, toť vděčné téma posledních dní. Španěl je jednou z nejostřeji sledovaných osob Formule 1 a pomalu se začíná řešit téma, co s ním bude po skončení této sezóny. Jako by se na zázrak v podobně zlepšení Hondy pomalu přestávalo věřit.
Mohlo by se říci, že na nějaké vábení je ještě brzy, ovšem nesmíme zapomenout, že existuje frekventovaný výrok "Štěstí přeje připraveným". Známe případy, kdy byly některé kontrakty dohodnuty v době, kdy to vypadalo absolutně nelogicky. Někdy ale může jít jen o mediální hru, za níž byl považován i Laudův nedávný výrok o Vettelovi.
Pokud by Ferrari bylo opět kulhajícím koníkem, bylo by prohlášení trojnásobného mistra světa a nevýkonného ředitele viděno v jiném světle. Jenže Vettel nadále svádí s Mercedesy vyrovnaný boj, takže se zájem party s třícípou hvězdou ve znaku rozšiřuje. A protože je Alonso veřejně nespokojený s McLarenem a dokonce volí ultimativní požadavky. A jak se zdá, u Mercedesu je neberou na lehkou váhu a neváhají jednat.
Toto Wolff totiž vůbec nevylučuje, že by se Fernando Alonso mohl od Mercedesu dočkat oficiální nabídky pro rok 2018. Šéf týmu pochopitelně volí velmi opatrný přístup, navíc tu je ještě otázka reakce Lewise Hamiltona, který už s Alonsem v jednom týmu jezdil (právě McLaren) a mnozí mají ještě v dobré paměti téměř deset let starý konflikt v Maďarsku 2007, ale vlastně celý rok, který přes velké ujišťování, že je vše v naprostém pořádku, skončil pro tuto dvojici neslavně.
"Nelze říci NE předem, to by bylo stupidní rozhodnutí. Pokud lze Alonsa posoudit, tak jestli už není úplně nejlepší, pořád patří mezi absolutní špičku. Pořád má energii a velkou motivaci. Nachází se v závěrečné fázi své kariéry, ale to neznamená, že nemůže v následujících dvou nebo třech letech vyhrávat závody a tituly," vyjádřil své mínění pro španělské deníky Marca a El Mundo Deportivo šéf Mercedesu Toto Wolff.
Jak by tento vztah fungoval?Jak už bylo řečeno, je tu ještě Lewis Hamilton, který si za čtyři roky vybudoval u Mercedesu silnou pozici, korunovanou dvěma mistrovskými tituly a 34 vyhranými Grand Prix. Wolff tvrdí, že minulost je dávno zapomenuta, časy se změnily a charaktery obou pilotů prošly od té doby zásadním vývojem.
"Pokud by bylo možné zvolit Fernanda takového, jakým je dnes, bylo by to mnohem jednodušší než se zaobírat historickým kontextem. Lewis by hrál v tomto procesu klíčovou roli. Jako pilot akceptuje každou výzvu a Alonsův příchod by takovou výzvu rozhodně představoval. Ale jde o mnohem víc než jenom o tom, aby vztahy mezi Lewisem a Fernandem byly v pořádku. Celá dynamika týmu je důležitá. Všechno musí fungovat, ale domnívám se, že Fernando se od minulých let hodně změnil," tvrdí Wolff.
Je tu pochopitelně Valtteri Bottas, který má rok na to, aby vyvrátil některé spekulace, že pro mistrovský tým není dost dobrý. Ovšem za jeho zády nestepuje jenom Alonso - už byla řeč o Vettelovi a čtyřnásobný šampion není jediný v pomyslném pořadníku Mercedesu. Wolff se nezdráhá hovořit i o tomto poněkud ožehavém tématu.
"Ačkoliv Alonsa a jeho umění respektuji, reálná situace je takové, že existují i další kandidáti, kteří mě zajímají. Fernando je jednou částí této skupiny. Valtterimu samozřejmě plně důvěřujeme, ale pro rok 2018 se nabízí víc eventualit. A nesmíme zapomínat ani na fakt, že před sezónou 2019 budou prakticky všichni špičkoví piloti k mání," podotkl na závěr Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.