Fernando Alonso, toť vděčné téma posledních dní. Španěl je jednou z nejostřeji sledovaných osob Formule 1 a pomalu se začíná řešit téma, co s ním bude po skončení této sezóny. Jako by se na zázrak v podobně zlepšení Hondy pomalu přestávalo věřit.
Mohlo by se říci, že na nějaké vábení je ještě brzy, ovšem nesmíme zapomenout, že existuje frekventovaný výrok "Štěstí přeje připraveným". Známe případy, kdy byly některé kontrakty dohodnuty v době, kdy to vypadalo absolutně nelogicky. Někdy ale může jít jen o mediální hru, za níž byl považován i Laudův nedávný výrok o Vettelovi.
Pokud by Ferrari bylo opět kulhajícím koníkem, bylo by prohlášení trojnásobného mistra světa a nevýkonného ředitele viděno v jiném světle. Jenže Vettel nadále svádí s Mercedesy vyrovnaný boj, takže se zájem party s třícípou hvězdou ve znaku rozšiřuje. A protože je Alonso veřejně nespokojený s McLarenem a dokonce volí ultimativní požadavky. A jak se zdá, u Mercedesu je neberou na lehkou váhu a neváhají jednat.
Toto Wolff totiž vůbec nevylučuje, že by se Fernando Alonso mohl od Mercedesu dočkat oficiální nabídky pro rok 2018. Šéf týmu pochopitelně volí velmi opatrný přístup, navíc tu je ještě otázka reakce Lewise Hamiltona, který už s Alonsem v jednom týmu jezdil (právě McLaren) a mnozí mají ještě v dobré paměti téměř deset let starý konflikt v Maďarsku 2007, ale vlastně celý rok, který přes velké ujišťování, že je vše v naprostém pořádku, skončil pro tuto dvojici neslavně.
"Nelze říci NE předem, to by bylo stupidní rozhodnutí. Pokud lze Alonsa posoudit, tak jestli už není úplně nejlepší, pořád patří mezi absolutní špičku. Pořád má energii a velkou motivaci. Nachází se v závěrečné fázi své kariéry, ale to neznamená, že nemůže v následujících dvou nebo třech letech vyhrávat závody a tituly," vyjádřil své mínění pro španělské deníky Marca a El Mundo Deportivo šéf Mercedesu Toto Wolff.
Jak by tento vztah fungoval?Jak už bylo řečeno, je tu ještě Lewis Hamilton, který si za čtyři roky vybudoval u Mercedesu silnou pozici, korunovanou dvěma mistrovskými tituly a 34 vyhranými Grand Prix. Wolff tvrdí, že minulost je dávno zapomenuta, časy se změnily a charaktery obou pilotů prošly od té doby zásadním vývojem.
"Pokud by bylo možné zvolit Fernanda takového, jakým je dnes, bylo by to mnohem jednodušší než se zaobírat historickým kontextem. Lewis by hrál v tomto procesu klíčovou roli. Jako pilot akceptuje každou výzvu a Alonsův příchod by takovou výzvu rozhodně představoval. Ale jde o mnohem víc než jenom o tom, aby vztahy mezi Lewisem a Fernandem byly v pořádku. Celá dynamika týmu je důležitá. Všechno musí fungovat, ale domnívám se, že Fernando se od minulých let hodně změnil," tvrdí Wolff.
Je tu pochopitelně Valtteri Bottas, který má rok na to, aby vyvrátil některé spekulace, že pro mistrovský tým není dost dobrý. Ovšem za jeho zády nestepuje jenom Alonso - už byla řeč o Vettelovi a čtyřnásobný šampion není jediný v pomyslném pořadníku Mercedesu. Wolff se nezdráhá hovořit i o tomto poněkud ožehavém tématu.
"Ačkoliv Alonsa a jeho umění respektuji, reálná situace je takové, že existují i další kandidáti, kteří mě zajímají. Fernando je jednou částí této skupiny. Valtterimu samozřejmě plně důvěřujeme, ale pro rok 2018 se nabízí víc eventualit. A nesmíme zapomínat ani na fakt, že před sezónou 2019 budou prakticky všichni špičkoví piloti k mání," podotkl na závěr Wolff.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.