Pro McLaren to vypadalo na nadějný záblesk a vzepětí v dosavadní problematické sezóně, jenže vynikající startovní pozice na Alonsově domácí trati se rozplynulo hned po startu, kdy se Španěl zapletl do kolize s Felipe Massou.
V místě, kde se předtím "potkala" trojice Bottas, Räikkönen a Verstappen bylo hodně těsno a výsledkem byla v další zatáčce strkanice mezi Alonsem a Massou.
Těžko říci, zda šlo o podvědomou reakci Brazilce, který zaregistroval dvojici vozů, které se řítily zpoza trati zpátky před další klubko pilotů - oba vozy do sebe narazily koly a byl to právě Massa, kdo musel do boxů s defektem pravého předního kola, zatímco Alonso se "pouze" propadl na 11. místo. Horší pro něj bylo, že uvízl ve skupince pilotů a když se pokusil časným pit-stopem získat volnou trať, záměr týmu nevyšel, protože se zasekl za Daniilem Kvjatem.
"Fernandův start vůbec nebyl špatný, bojoval o pořadí s Felipe Massou, s nímž pak měl kontakt. Ale abychom byli zcela spravedliví, Brazilec nejspíš věnoval víc pozornosti vozům na levé straně a nevěnoval se zpětným zrcátkům. Takže se posunul více na vnější stranu zatáčky 2 a tím vyhnal Fernanda z trati. Náš pilot byl rychlejší než vozy před ním, ale nemohl svého tempa využít. Proto jsme se rozhodli pro jinou strategii a zkusili podseknutí.
Nevyšlo to, po závodě je mnohem snažší, s ohledem na to, co se stalo, hodnotit nedobré rozhodnutí. My jsme se ho rozhodli povolat do boxů. Zakrátko dojel Kvjata, zkusil třikrát nebo čtyřikrát zaútočit, ale neuspěl. Jako jeden z důvodů bych uvedl, že na rovinkách nám chyběla rychlost. Během okruhu ho Fernando dojel, mohl i využít DRS, ale na rovince ztrácel a opět se rozdíl mezi nimi zvětšil. Kvjatovo Toro Rosso prostě bylo na nás příliš rychlé," zhodnotil situaci Jonathan Neale z McLaren Technology Group.
Druhou zastávku naplánovali u McLarenu těsně před povolání VSC poté, co týmový kolega Vandoorne skončil mimo trať. Alonso se mezitím prokousal opět na sedmé místo, ale tato zastávka, která pomohla některým jeho soupeřům, ho srazila zpět na 13. příčku. Umístění mohlo být ještě horší, protože před Alonsem odpadli ještě Räikkönen, Verstappen a Bottas.
"Pokusili jsme se Fernandovi dát jiné pneumatiky a sejmout z něj určitou část frustrace, kterou po vývoji závodu cítil. Jenže věci se spikly proti nám, protože bezprostředně poté skončil Stoffel mimo trať a nastal režim virtuálního safety caru," dodává Neale.
Pár slov o VandoorneoviTým nemohl být nijak nadšen nehodou Stoffela Vandoornea, kterou označil Neale za obrovské zklamání. Vyjádřil také určité pochybnosti o tom, zda musel být pilot McLarenu pro následující závod v Monaku potrestán ztrátou tří pozic na startu.
"Stoffel Massu neviděl, rychlost na rovince byla opravdu velká a zpomalení značné. Domnívám se, že šlo o běžný závodní incident. FIA nám udělila trest pro Monako, což je také hodně nešťastné. Mám za to, že Massa si neodnesl z incidentu žádnou újmu a Stoffel na něj doplatil sám více než dost. Ale kdyby byla pravidla pečlivá, racionální a přehledná, jako vytvořená robotem, polovina podobných případů by neexistovala a nebylo by o čem později mluvit a stěžovati si na ty, kteří rozhodli. Poučme se z toho a pojďme dál," dodává Neale.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.