McLaren uznává, že v případě Alonsa mohl zvolit lepší strategii

Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto)
Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto), foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 16. května 2017 15:20
Sdílej:

Pro McLaren to vypadalo na nadějný záblesk a vzepětí v dosavadní problematické sezóně, jenže vynikající startovní pozice na Alonsově domácí trati se rozplynulo hned po startu, kdy se Španěl zapletl do kolize s Felipe Massou.

V místě, kde se předtím "potkala" trojice Bottas, Räikkönen a Verstappen bylo hodně těsno a výsledkem byla v další zatáčce strkanice mezi Alonsem a Massou.

Těžko říci, zda šlo o podvědomou reakci Brazilce, který zaregistroval dvojici vozů, které se řítily zpoza trati zpátky před další klubko pilotů - oba vozy do sebe narazily koly a byl to právě Massa, kdo musel do boxů s defektem pravého předního kola, zatímco Alonso se "pouze" propadl na 11. místo. Horší pro něj bylo, že uvízl ve skupince pilotů a když se pokusil časným pit-stopem získat volnou trať, záměr týmu nevyšel, protože se zasekl za Daniilem Kvjatem.

"Fernandův start vůbec nebyl špatný, bojoval o pořadí s Felipe Massou, s nímž pak měl kontakt. Ale abychom byli zcela spravedliví, Brazilec nejspíš věnoval víc pozornosti vozům na levé straně a nevěnoval se zpětným zrcátkům. Takže se posunul více na vnější stranu zatáčky 2 a tím vyhnal Fernanda z trati. Náš pilot byl rychlejší než vozy před ním, ale nemohl svého tempa využít. Proto jsme se rozhodli pro jinou strategii a zkusili podseknutí.

Nevyšlo to, po závodě je mnohem snažší, s ohledem na to, co se stalo, hodnotit nedobré rozhodnutí. My jsme se ho rozhodli povolat do boxů. Zakrátko dojel Kvjata, zkusil třikrát nebo čtyřikrát zaútočit, ale neuspěl. Jako jeden z důvodů bych uvedl, že na rovinkách nám chyběla rychlost. Během okruhu ho Fernando dojel, mohl i využít DRS, ale na rovince ztrácel a opět se rozdíl mezi nimi zvětšil. Kvjatovo Toro Rosso prostě bylo na nás příliš rychlé," zhodnotil situaci Jonathan Neale z McLaren Technology Group.

Druhou zastávku naplánovali u McLarenu těsně před povolání VSC poté, co týmový kolega Vandoorne skončil mimo trať. Alonso se mezitím prokousal opět na sedmé místo, ale tato zastávka, která pomohla některým jeho soupeřům, ho srazila zpět na 13. příčku. Umístění mohlo být ještě horší, protože před Alonsem odpadli ještě Räikkönen, Verstappen a Bottas.

"Pokusili jsme se Fernandovi dát jiné pneumatiky a sejmout z něj určitou část frustrace, kterou po vývoji závodu cítil. Jenže věci se spikly proti nám, protože bezprostředně poté skončil Stoffel mimo trať a nastal režim virtuálního safety caru," dodává Neale.

Pár slov o Vandoorneovi

Tým nemohl být nijak nadšen nehodou Stoffela Vandoornea, kterou označil Neale za obrovské zklamání. Vyjádřil také určité pochybnosti o tom, zda musel být pilot McLarenu pro následující závod v Monaku potrestán ztrátou tří pozic na startu. 

"Stoffel Massu neviděl, rychlost na rovince byla opravdu velká a zpomalení značné. Domnívám se, že šlo o běžný závodní incident. FIA nám udělila trest pro Monako, což je také hodně nešťastné. Mám za to, že Massa si neodnesl z incidentu žádnou újmu a Stoffel na něj doplatil sám více než dost. Ale kdyby byla pravidla pečlivá, racionální a přehledná, jako vytvořená robotem, polovina podobných případů by neexistovala a nebylo by o čem později mluvit a stěžovati si na ty, kteří rozhodli. Poučme se z toho a pojďme dál," dodává Neale.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.