Už před začátkem sezóny se debatovalo, jak se bude situace vyvíjet u Mercedesu. Světové špičky Alonso a Vettel měly uzavřeny kontrakty do konce letošního roku, proto nakonec po ostře sledovaném rozhodování dostal šanci Valtteri Bottas.
Připomínat mnohokrát opakovaný fakt, že jednoroční smlouva tlačí finskému pilotovi tak trochu nůž na krk, ať si to připouští nebo ne, je opravdu zbytečné, stejně jako se zdá zbytečné spekulovat o odchodu Vettela od Ferrari a shození Bottase přes palubu, zvláště když s velkou slávou vyhrál GP Ruska. Jenže v F1 se kolikrát věci na první pohled jasné odehrají jinak.
V Itálii je nyní Vettel hrdinou - vyhrál dva z prvních čtyř závodů a vede celkovou klasifikaci o 13 bodů před Hamiltonem. Jenže jak už bylo zmíněno, jeho tříletý kontrakt, za nějž mu na konto doputuje 42 milionů $, skončí letošním rokem. A sám Vettel možnost, že by se stal týmovým kolegou Lewise Hamiltona, nevyloučil.
Jedna věc je jednání v poklidu a v ústraní. Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu, už se pochlubil svým přátelům, že má s Vettelem předběžnou dohodu, podle níž by sedmadvacetiletý čtyřnásobný šampion měl změnit působiště. Druhou věcí je pak dotaz takzvaně "natvrdo" a pro média. Když v dějišti Grand Prix Španělska dostal Vettel konkrétní otázku, byl celkem pochopitelně vyhýbavý.
"Situace je jasná. Hlavní pozornost je soustředěna na letošní sezónu. Máme dobrou pozici a tu rozhodně hodláme bezezbytku využít. Všechno ostatní je nedůležité," vyjádřil se k možnému odchodu Vettel, i když na něm bylo vidět, že mu otázka příliš příjemná není.
Odborníci a lidé nezabývající se F1 pouze závod od závodu si dobře uvědomují, že Vettel má dobrou paměť a určitě mu z ní nevymizela kritika, kterou ho loni poctil prezident Ferrari Sergio Marchionne. Po poklesu formy německého pilota s rozčarovanými komentáři do týmového rádia Marchionne Vettelovi doporučil, aby byl "klidnější a méně jízlivý". Možná i tato maličkost může ve vztazích Vettel-Marchionne přetrvávat a třeba rozhodne.
Nyní jsme v situaci, kdy ukáže čas, jestli Ferrari bude s Vettelem jednat nebo zda Sebastian vážně uvažuje o odchodu. Okamžitě se objevila hodnocení, co by Vettelův příchod ke Stříbrným šípům znamenal pro Hamiltona. Prozatím je to nejasné. Brit má smlouvu až do roku 2018, takže bychom se mohli dočkat závodní dvojice snů. Nebo by mohlo dojít ještě k dalšímu scénáři, že se Hamilton přesune jinam (třeba k Ferrari???) a Vettel bude závodit u třícípé hvězdy s Bottasem.
Na podobné spekulace je možná brzo. Pokud by Vettel letos opravdu vyhrál šampionát - dotáhl by se tak na fenomenálního "maestra" Juana Manuela Fangia - a získal by tak první titul mimo Red Bull, možná by prostředí neměnil. Ale ani to není nic výjimečného, mistři v minulosti opustili týmy po vyhraném mistrovství několikrát, lhostejno z jakého důvodu. Námátkou Hulme, Lauda, Prost, Mansell, D. Hill a naposledy Nico Rosberg.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.