Jako by těch problémů nebylo málo - kromě velice špatné formy McLarenu v F1 musel Fernando Alonso čelit ještě velice nepříjemné okolnosti, která se odehrála na jeho motokárové trati nedaleko Ovidea.
K incidentu na okruhu ležícím na severu Španělska došlo 22. dubna 2017. Španělská závodní federace oznámila, že během sobotních jízd havaroval jedenáctiletý Gonzalo Basturo Movila. Chlapec se při havárii s motokárou převrátil, ta ho zavalila a způsobila mu těžká zranění. Movila byl hospitalizován, ale v neděli ráno museli lékaři konstatovat smrt.
"Bylo to pro mě nejhorší probuzení mého života. Jsem otřesen. Rád bych vyslovil Gonzalově rodině nejupřímnější soustrast," reagoval Alonso příspěvkem na sociální sítě okamžitě poté, co se k němu smutná zpráva donesla. Španěl, jenž se v roce 1996 sám stal motokárovým mistrem světa, se v té době nacházel v USA, kde se seznamoval s vozem pro závod 500 mil Indy.
Dá se předpokládat, že po smrtelném úrazu vytáhnou do boje proti bezpečnosti Alonsovy trati Karting Campus v La Morgal rodiče dalších malých motokáristů, kteří budou mít obavy o své ratolesti. Nezanedbatelné je i vyšetřování havárie, která má určit detailní příčinu nehody. Alonso se však brání možné variantě, že by jeho okruh byl nebezpečný.
"Motorsport nebude nikdy bez rizika, i když neúnavně pracujeme na tom, aby byl co nejbezpečnější. Nemyslím, že bychom měli spojovat tuto smutnou nehodu a její následky s okruhem. Ten je jednou ze čtyř tratí ve Španělsku, které jsou schváleny FIA.
Podobné nehody, kdy se motokáry zahákovaly koly a vylétly do vzduchu, jsou hodně časté. Rozhodně se ale nebráním jakýmkoli změnám, které by přinesly větší bezpečnost," reagoval na některé poplašné zprávy Fernando Alonso.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.