Jako by těch problémů nebylo málo - kromě velice špatné formy McLarenu v F1 musel Fernando Alonso čelit ještě velice nepříjemné okolnosti, která se odehrála na jeho motokárové trati nedaleko Ovidea.
K incidentu na okruhu ležícím na severu Španělska došlo 22. dubna 2017. Španělská závodní federace oznámila, že během sobotních jízd havaroval jedenáctiletý Gonzalo Basturo Movila. Chlapec se při havárii s motokárou převrátil, ta ho zavalila a způsobila mu těžká zranění. Movila byl hospitalizován, ale v neděli ráno museli lékaři konstatovat smrt.
"Bylo to pro mě nejhorší probuzení mého života. Jsem otřesen. Rád bych vyslovil Gonzalově rodině nejupřímnější soustrast," reagoval Alonso příspěvkem na sociální sítě okamžitě poté, co se k němu smutná zpráva donesla. Španěl, jenž se v roce 1996 sám stal motokárovým mistrem světa, se v té době nacházel v USA, kde se seznamoval s vozem pro závod 500 mil Indy.
Dá se předpokládat, že po smrtelném úrazu vytáhnou do boje proti bezpečnosti Alonsovy trati Karting Campus v La Morgal rodiče dalších malých motokáristů, kteří budou mít obavy o své ratolesti. Nezanedbatelné je i vyšetřování havárie, která má určit detailní příčinu nehody. Alonso se však brání možné variantě, že by jeho okruh byl nebezpečný.
"Motorsport nebude nikdy bez rizika, i když neúnavně pracujeme na tom, aby byl co nejbezpečnější. Nemyslím, že bychom měli spojovat tuto smutnou nehodu a její následky s okruhem. Ten je jednou ze čtyř tratí ve Španělsku, které jsou schváleny FIA.
Podobné nehody, kdy se motokáry zahákovaly koly a vylétly do vzduchu, jsou hodně časté. Rozhodně se ale nebráním jakýmkoli změnám, které by přinesly větší bezpečnost," reagoval na některé poplašné zprávy Fernando Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.